Mirena; waar zijn de positieve verhalen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door YellowButterfly, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik heb 3 weken geleden de mirena laten plaatsen. Viel me alles mee en bloeding was ook maar kort maar hevig... dacht ik! Een paar dagen later begon iets wat op een menstruatie leek, alleen ik heb er nu nog last van. De bloeding is zo hevig dat ik tampons moet gebruiken. Daarnaast heb ik er ook regelmatig menstruatiekrampen bij. Ik vraag me af hoe lang dit gaat duren? Zo heb ik geen anticonceptiemiddel nodig ;)

Ik ging dus even googlen en schrok van de verhalen die ik vond! Wat je op internet vindt is overwegend negatief. In hoeverre is dit representatief en zouden jullie je verhaal willen delen? Hoe lang heeft de bloeding bij jullie aangehouden?

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.153
    113
    (5 maanden;)..) Maar postief: daarna werd het een gewone cyclus en ik heb de afgelopen 3 maanden geen bloed meer gezien, ik heb m nu een jaar. En ik hoop dat ik de komende 4 jaar geen tampons meer hoef te kopen. :D

3. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring is dat je op het internet vaak meer negatieve verhalen dan positieve verhalen tegenkomt. Ergens ook wel logisch, want als je nergens last van hebt, waarom zou je het dan gaan posten?

Ik denk dat er genoeg positieve verhalen zijn vwb de Mirena, maar dat is echt heel persoonsgebonden. Voor mij geldt dat ik niet goed reageer op de hormonen van de Mirena, maar dat hoeft voor anderen weer niet te gelden.

Wat ik wel heel belangrijk vindt, is dat mensen er van op de hoogte zijn. Dat voorkomt dat als het je overkomt, je er pas veel te laat achterkomt, met alle (psychische) gevolgen van dien.

Kortom: ik hoop dat hij jou beter bevalt dan hij mij beviel, maar blijf goed op jezelf letten!

4. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik was heel tevreden over de Mirena hoor!
    De eerste keer heeft mijn lichaam hem afgestoten en ok, eerlijk dat was echt afschuwelijk (je krijgt dus gewoon weeën maar weet totaal niet wat er gebeurt).
    Na een tijdje nogmaals geprobeerd en ik vond het een succes! Het zetten is vervelend, daarna geen last meer gehad en het verwijderen was peanuts.

Ik hoop dat het bij jou uiteindelijk mee gaat vallen.

5. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Hier ook positief hoor...de eerste tijd is idd even vervelend. Ik had hetzelfde als jij en vroeg me af waar ik aan begonnen was, maar daarna zeer positief! Na een aantal maanden geen ongesteldheid meer, en vooral die pms buien...pff! Als ik het had geweten had ik al 10 jaar geleden een mirena genomen! Volgende week krijg ik er weer een geplaatst na mijn bevalling!

6. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Gelukkig, maar 5 maanden bloeding? OMG... Ik vind het nu al heel irritant worden ;)

7. ellen123

ellen123 Lid

18 aug 2011
    9
    0
    0
    mijn bezigheid.....heel veel klussen :)
    NULL
    Ook ik heb een positieve ervaring met de mirena.Sta er echjt van te kijken dat hij zo erg tegen valt bij zoveel vrouwen..... Ik vond het ideaal eerste 2a3maanden wat bloedingen daarna helemaal niks meer heerlijk!!!! heb hem in totaal 2,5 jaar gehad nu vorige week laten verwijderen, dus wel spannend.....

liefs ellen

8. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    hier in eind feb de mirena laten plaatsen en ben toen 3 maanden ongi geweest. Niet heel heftig, maar er zaten wel een paar heftige dagen bij. Ik baalde toen ook als een stekker en voelde me ronduit klote. De HA adviseerde om hem in iedergeval een half jaar te houden omdat je lichaam deze tijd nodig heeft om er aan te wennen. En inderdaad na die 3 maanden ben ik niet meer ongi geweest en voel ik me er ook weer lekker bij. Nu bevalt hij prima. Dus even door de zure appel heen bijten. Het komt goed.

9. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik heb hem volgens mij in oktober 3 jaar en ik ben onderhand een verkoopster ervan, zo enthousiast ben ik! ;) Ik ben er echt heel blij mee, ik heb ook een maandje of 3 wat bloedingen af en aan gehad en nu helemaal niets meer! Ik kan me geeneens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een tampon of iets zwaarders dan een inlegkruisje heb gebruikt!

In het begin moest ik ook echt even wennen, maar wat iedereen hier al zegt: even doorbijten en dan ben je helemaal gelukkig! Uiteraard zijn er ook vrouwen bij wie het uiteindelijk niet bevalt, daar is helaas niets aan te doen. En dat zijn ook net de verhalen die je hoort, want de vrouwen die er tevreden over zijn, die hoor je natuurlijk niet (behalve ikke dan, ik vertel het aan iedereen die loopt te klagen over haar anticonceptie, probeer de Mirena!).

10. juut1980

juut1980 Lid

9 jul 2011
    35
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Hier ook een tevreden "klant" van mirena!! Ik heb hem nu 2,5jaar een ikvind het super!
    Ik was voordat ik kinderen kreeg aan de pil maar die vergat ik nog wel eens, en tevens vloeide ik ook erg tijdens de stopweek! Nu ik het spiraal heb ben ik bijna niet meer ongesteld, erg fijn maar ook wel weer een nadeel. Er zijn wel een paar maanden geweest dat ik dacht dat ik zwanger was, omdat je bijna dus niet vloeit.
    Maar verder top! geen klachten.

O ja nog wel eenklacht, mijn man voelt hem soms, hij prikt soms terug zeg maar....!

11. juut1980

juut1980 Lid

9 jul 2011
    35
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Ik heb echter wel last van een paar kwaaltjes gehad maar of die met de mirena te maken hebben weet ik niet! zoals gevoelige borsten,haaruitval, zere rug onderaan, zwangerschapskwaaltjes zeg maar. Maar die zijn nu ook wel zo goed als over.

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben er ook nog niet over te spreken. Ik heb echt heel veel bloedverlies en redelijk wat last (menstruatiekrampen, heel wisselend per dag), verder heb ik vanaf een week na plaatsing hoofdpijn..

Ik moet het van de ha nog even afwachten maar ik ben er eigenlijk wel klaar mee!

Oja heb hem nu bijna drie maanden.

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hier positief hoor. Ik ben aan mn tweede mirena toe. De eerste keer werd ik na een paar maanden nauwelijks meer ongesteld. Plaatsing is ook goed te doen. IK HEB van de hormonen in de pil heel veel last. Met de mirena nooit kaartjes gehad :)

14. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hier een groot fan van Mirena!

Ik zit aan mijn 4e Mirena nu. Heb er al meer dan een decennium ervaring mee.

Van de hormonen van de pil kreeg ik last. Ik werd er somber van en kwam aan. Met Mirena (slechts een 50e-een 100e van de hoeveelheid hormonen in je bloed omdat het plaatselijk werkt) heb ik nergens last van, én ik word niet meer ongesteld. Tevens is het de veiligste vorm van anticonceptie. Veiliger dan de pil, even veilig als sterilisatie en tja, bijna even veilig als onthouding, maar dat is geen optie ;).

Mijn eerste Mirena begon met een maand of vijf onregelmatige spotting/bloedverlies. Het nam iedere maand af en in de 6e maand stopte het jarenlang. Het plaatsen was onprettig de eerste uren, maar heerlijk om geen bloedverlies meer te hebben! En dat was het zo waard :).
    Na 5 jaar heb ik de tweede laten plaatsen, die heb ik afgestoten, pijnloos. De derde heeft gezeten tot vlak voor mijn geplande zwangerschap van mijn tweeling.

De 4e heb ik 7 weken na mijn ks laten plaatsen. Pijnloos toen, na de ontsluitingsweeën ;)
    En sinds twee dagen na die plaatsing (misschien mede door de borstvoeding) geen druppel bloed meer gezien.

Of mijn man nu gesteriliseerd is of niet, mirena blijf ik gebruiken tot in de overgang. Het is echt geweldig om geen last meer te hebben van de ongesteldheid!

15. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

26 feb 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    Helaas geen positieve verhalen hier over de mirena...nou ja oké eentje dan. Drie weken geleden heb ik hem laten verwijderen en nu heb ik geen rugpijn meer en de overvloedige en niet frisse afscheiding is weg.

Ik heb hem anderhalf jaar gehad en de eerste paar maanden nog flinke bloedingen gehad daarna bijna tot geen menstruatie meer, maar elke maand toch wel zeker 3 weken rugpijn en soms zelfs zo erg dat ik mijn meisje niet meer naar boven kon tillen om te verschonen of in bed te stoppen.

Het is jammer, ik had goede verwachtingen van het spiraaltje, maar helaas waren de bijwerkingen voor mij te erg.

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Sorry, ook hier een baggerverhaal!
    Ik heb bijna 7 maanden lang aan 1 stuk door gevloeid.
    En elke keer als het vloeien was gestopt, ging ik het gezellig hebben met mijn man en begonnen het vloeien daarna zo weer voor wekenlang!

Zelfs het verwijderen was absoluut niet leuk, zeer pijnlijk.
    De gyn kreeg hem niet te pakken, dus moest ik een afspraak maken om het operatief (poliklinisch) te laten verwijderen.
    En ook dat was pijnlijk!

Voor mij nooit meer de mirena!

17. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier in eerste instantie positief, plaatsen was een eitje, geen bloedingen of wat dan ook gehad (8 week na de bevalling laten plaatsen, gaf BV).

Alleen na verloop van tijd ging ik steeds slechter in mijn vel zitten, libido kelderde drastisch, imiteerde de sahara, vaak hoofdpijn, moodswings, noem maar op. Dus heb de mirena een paar weken geleden laten verwijderen. Was ook geen probleem, binnen een minuut gebeurd.

De hoofdpijn is al een stuk minder geworden, m'n libido is weer een stuk beter. Al met al voel ik me nu, 2 weken later, al beter dan ik me heb gevoeld sinds ik dat kleine onding heb laten plaatsen.

Tja, de een heeft er wel last van, de ander niet. Ik vind het eigenlijk best jammer, want het hele niet ongesteld worden vond ik wel fijn. En het feit dat je niet aan anticonceptie hoeft te denken, geen pillen kunt vergeten, geen irritante condooms hoeft te gebruiken. Maar verkies liever dat dan dat ik me zo slecht voel.

18. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb de mijne net 2 weken en heb wel flink last gehad van bijwerkingen, maar merk nu al dat het beter wordt... Ik heb bijv. de ene dag helemaal geen bloedverlies en de dag erna ineens weer heel veel. Das wel een beetje lastig, maar lang leve de inlegkruisjes ;) Ook wisselt mijn humeur nu nog wel flink. Ik ga er echter wel van uit dat dat na verloop van tijd gewoon minder gaat worden.
    ik heb de Mirena al eerder gehad en was er toen qua werking erg tevreden over. Heb hem toen na een half jaar wel laten verwijderen, maar dat was vanwege endometriose waar ik nog steeds erg veel last van had, dus ik moest aan andere hormonen (heel verhaal, haha).

Er zijn echt heel veel vrouwen ontzettend blij met hun Mirena, maar idd: die hoor je gewoon veel minder snel. Het kan alleen soms wel een paar maanden duren voor je door de eerste bijwerkingen heen bent.

19. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Positief en negatief verhaal :
    Positief : ik ben 2 jaar niet ongesteld geweest en had ook nergens last van...het zetten was pijnlijk, maar daarna was ik de gelukkigste vrouw op de wereld.

Negatief: Na 2 jaar ging mijn lijf cystes aanmaken door spiraal en nu heb ik verklevingen in mijn eileiders waardoor zwanger worden moeilijker gaat.

Maar als je bloedingen blijven houden...gewoon eruit dat ding!!! Cerazette is een minipil met hetzelfde hormoon als Mirena, misschien is dat de oplossing en wordt je niet meer ongesteld :)
    Suc6!!

20. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik had m graag 15 jaar eerder al willen hebben haha.

Het zetten vond ik geen pretje en heb 2 dgn veel buikpijn gehad. Het leken wel weeën! De 1e weken was ik veel aan het vloeien en ik werd er echt niet goed van! Mijn cyclus was verder niet van slag, maar ik wel. Ik was de 1e weken echt een beetje uit mijn doen en mijn humeur was niet te harden... Maar nu voel ik me hartstikke goed en ik zweer bij de mirena, echt geweldig!

Deel Deze Pagina