Tot nu toe heeft mijn dochter aan groente wortels, sperziebonen, broccoli en bloemkool gehad. Allemaal zelf klaargemaakt. Ik wilde daar nu weer eens iets nieuws aan toevoegen en ik dacht aan bruine bonen. Maar geen idee hoe ik dat zelf, anders dan uit een pot zoals wij ze eten, voor haar klaar moet maken. Dus deze keer makkelijk, een olvaritpotje. Nou, madam wil 't niet! Haha! Misschien vindt ze bruine bonen nog niet lekker, misschien was het haar te papperig omdat het uit een potje kwam. Voor de volgende poging, hoe maak ik bruine bonen zelf klaar voor haar?
Gewoon zoals je dat zelf doet? Maar dan zonder zout en heftige kruiden. In een potje bruine bonen zit vooral appelmoes.
Vigo krijgt bruine bonen uit een bonduelle blikje, daar zit minder zout e.d in dan hak. Daar doe ik een klein klontje roomboter bij en dat gaat door de blender, hij vindt het heerlijk!
Hier ook gewoon bruine bonen zo gegeven.. gekookte aardappel erbij.. in het begin was het even moeilijk omdat het natuurlijk best kleine dingen zijn om zelf op te pakken, maar hij vind ze heerlijk
ja kan ook bruine bonen natrium arm kopen. Staat in de supermarkt bij alle "speciale"spulletjes zoals gluten vrije dingen etc.
In het boek opperdepop stond dat je droge bruine bonen moet wellen, zodat het geen zout bevat. Heb alleen nog nooit droge bonen gezien... hahaha hoe fout!
Laat ik nou net dezelfde vraag hebben Onze dochter eet het wel uit potje. Alleen heb ik eigenlijk niks met potjes. Wil het het liefst zelf maken.
Je kunt inderdaad zelf bonen koken. Eerst overnacht laten wellen in water en dan een behoorlijke tijd koken totdat ze goed gaar zijn. Ik haal bonen gewoon bij de supermarkt of bij de turkse winkel.