Ik heb een vraagje over de pil (Yasmin) Ik heb hem deze maand doorgeslikt. Ik ben in de eerste week van het doorslikken (woensdag) de pil vergeten. Deze heb ik donderdag ingenomen dus (woensdag pil + die van donderdag) Vrijdag+zaterdag ben ik hem weer vergeten heb deze zondag ochtend ingenomen. En zondag avond de pil die ik moest nemen zondag avond. Ik heb nu sinds gisteren middag een lichte bloeding (misschien ongi) Heb in deze tijd ook een en ander met mijn echtgenoot gedaan. Kan ik zwanger zijn????? Meestal ben ik nooit slordig maar had veel aan mijn hoofd en zo druk, het is me gewoon ontschoten. Graag jullie raad, mocht ik zwanger zijn is het gewenst, dus het zou niet erg zijn. Ben gewoon heel erg onzeker of het zo zou kunnen zijn.
Als je in de eerste week een of meerdere pillen vergeet, heb je inderdaad een iets grotere kans dat er toch een eitje springt dan als je bijvoorbeeld in de laatste week een pil vergeet. Op de bijsluiter van de meeste pillen staan dat je, als je vergeten pillen binnen 12 uur na het tijdstip dat je ze had moeten innemen alsnog inneemt, ervan uit mag gaan dat je nog beschermd bent. Maar als je er twee achter elkaar vergeet, kan het zijn dat je niet goed meer beschermd bent. Dus ja, er is een kans dat je zwanger bent... Succes met afwachten, en voor welke uitslag wil je dat we duimen? Groetjes, Wendy
Zoals ik al vertelde ben ik dus 2x de pil vergeten. Vorige week zondag begon ik met een bloeding (licht, vergelijkbaar met gewone ongi) en ik vloei nog steeds dus nu een week. Ik ben vanochtend ook mega duizelijk en misselijk wakker geworden.
Misschien dan toch eventjes testen voor de zekerheid. Want doordat je de pil toch meerdere malen vergeten bent, is de kans op een zwangerschap ietsje groter.