Ik ben er helemaal vol van, kan het niet geloven. Vier jaar geleden hebben wij IUI gedaan. Na 3x was het raak. Al deze keren was er telkens maar één eitje, en altijd in de linker eierstok. Nu heb ik al weer een eerste poging achter de rug. Je raadt het al, één eitje in de linker eierstok. Helaas was deze poging mislukt, dus ik ben nu met de tweede poging bezig. Vandaag moest ik voor de eerste keer weer een echo laten maken (dag 10 van de cyclus). En deze keer zat er een eitje aan de rechterkant, nog wel klein, maar het kan nog. Vorige keer was mijn eitje 10,5 mm op dag 10. Dit eitje is 9,5 mm, dus die kan nog gaan groeien. Maar ook al groeit dit eitje niet, in de linker eierstok zaten maar liefst DRIE eitjes. De kleinste was 10.5 mm en de grootste 13.5 mm. Ik kan het nog bijna niet geloven. Ik ging er van uit dat het weer maar één eitje zou zijn. Ben wel benieuwd hoe dit verder gaat. Hoeveel eitjes er gaan verder gaan groeien. Weet iemand hoe het dan zit met een kans op een meerling? Of kan ik ook zeggen dat ik nu gewoon meer kans heb op een zwangerschap (van een eenling)? Zo, dit moest ik even kwijt. Ik zit er helemaal vol van, maar kan het op mijn werk niet kwijt, want die weten niet dat ik er mee bezig ben, en dat wil ik graag zo houden. Nou dames, ik houd jullie op de hoogte. Groetjes, Jaycey.
Zo wat geweldig zoveel eitjes. Ik weet niet wat het betekent voor de kans op meerlingen. Maar ik denk dat als er meerdere eitjes rijpen & springen, deze allemaal bevrucht kunnen worden. Dus volgesn mij neemt de kans op meerlingen idd toe. Wellicht dat andere dames er anders over denken???
Nou, ben ik weer. Er zijn nu nog twee eitjes over, allebei aan de linkerkant. Ik had verwacht dat de eisprong nu zo ongeveer wel zou plaatsvinden, maar vanochtend nog steeds negatief getest. Ik heb vanochtend een echo gehad, en toen bleken de eitjes inderdaad nog mooi op hun plaats te zitten. Eentje was nu 23 mm en de ander 17 mm. Maar omdat die ene nu zo groot is geworden, wordt er niet op een eisprong gewacht. Vanavond nog een ovulatietest doen. Als die positief is, dan moet ik vanavond om 21.00 uur naar het ziekenhuis voor de pregnylspuit en dan wordt er morgen geïnsemineerd. Als de test negatief is, dan moet ik vanavond om 22.00 uur naar het ziekenhuis voor de pregnylspuit en dan wordt er vrijdag geïnsemineerd. Ik ben erg benieuwd. Maar ik merk wel dat artsen toch verschillend denken over meerdere rijpe eitjes. De één zegt dat er wel een kansje is dat het een tweeling gaat worden, maar dat je daar niet vanuit moet gaan, want het percentage is heel klein. Maar je hebt wel meer kans op een zwangerschap. De ander zegt dat je toch wel degelijk rekening moet houden met een tweeling, omdat die kans gewoon duidelijk aanwezig is. En natuulijk meer kans op een zwangerschap. Ik ben dus erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Groetjes, Jaycey.
spannend jaycey!!! zet m op vanavond he!! hopelijk kan je morgen al geinsemineerd worden! weer een dagje winst! we denken hier aan je! liefs elfje
Dank jullie voor jullie reacties. Het is inderdaad weer spannend. Ik hoop inderdaad dat de test vandaag tot positief is, zodat ik morgen geïnsemineerd wordt. Hoe eerder, hoe beter. Ik houd jullie op de hoogte. Groetjes, Jaycey.
Nou, gisteravond de test gedaan en was inderdaad positief. Dus gisteren nog naar het ziekenhuis voor de Pregnyl. En vanmiddag gaat het dan gebeuren. Ik ben erg benieuwd. Hopelijk is het deze keer raak. Ik heb in ieder geval al meer kans. En dan is het afwachten. Vreselijk vind ik dat, maar goed, dat hoort er bij. Groetjes, Jaycey.
jaycey, fijn dat je nu meer kans hebt op een zwangerschap, dat geeft toch meer hoop. Ik ga voor je duimen dat het deze keer raak is. Dus vanavond ff gezellig maken in huis (of buiten) kaarsjes aan, toastje, leuke kleren aan enz. Succes! Groetjes Senna
Zo, het is al weer gebeurd. De eitjes waren nog niet gesprongen, maar wel gegroeid. De grootste was nu 26 mm en de andere 18 mm. Dus beide klaar voor de aanval...... Zaterdag nog een echo om te kijken of de eitjes gesprongen zijn. Vanaf nu is het wachten en wachten en wachten. En duimen draaien. Ik houd jullie op de hoogte. Groetjes, Jaycey.
Is dat niet een reuze ei dan, van 26 mm. Ik dacht serieus altijd dat ze bij zo'n 20 mm. zouden moeten springen.
Dat is inderdaad een reuze-ei. Had ik ook nog nooit meegemaakt, maar ja, ik had ook nog nooit meegemaakt dat er twee eitjes helemaal doorgroeien. Het bleek nu wel dat er actie moest komen, met dat grote ei. Ook al had ik gisteren een negatieve ovulatietest gehad, dan nog zou de inseminatie gaan plaatsvinden, omdat anders het eitje gaat overrijpen en dat verkleint schijnbaar de kans op een zwangerschap weer. Maar gelukkig had ik een positieve test. Het blijkt niks uit te maken hoe groot het eitje is voor de kans op een zwangerschap. Maar bij mijn vorige eisprongen waren de eitjes altijd rond de 18 tot 20 mm. Dus dit was wel een verrassing. Hopelijk is het nu raak en met een beetje mazzel is het zelfs twee keer raak. Groetjes, Jaycey. p.s. Jij trouwens ook succes, want ik zie in je banner dat je ook bijna op z'n vruchtbaarst bent.
Ik ga voor je duimen meid! En ja, als het goed is nader ik ook de vruchtbare dagen nu, morgen samenlevingstest en weer een meting. Erg spannend dus ook!! Groetjes Marjo
Zo, gisteren weer naar het ziekenhuis voor een controle-echo. De beide eitjes waren inderdaad gesprongen. En nu is het dus weer dat fijne afwachten, waar iedereen over mee kan praten. En dan moet je ook nog proberen er niet te veel aan te denken (stress), want dat is ook niet echt bevorderlijk voor de bevruchting en innesteling. Ik ben zo benieuwd of het raak is deze keer. Je vraagt je soms toch af hoe het toch mis kan gaan, terwijl alle omstandigheden gunstig zijn. Ik bedoel, ik had twee eitjes, de eisprong is min of meer bekend wanneer die gaat plaatsvinden, er wordt Pregnyl gespoten en mijn partner had zaad van heb ik jou daar (104 miljoen). Dan zou je bijna zeggen: dat moet wel goed gaan. Maar ja, de praktijk is vaak anders, dat blijkt wel uit deze site. Ik heb wel goede hoop, omdat er voor de eerste keer twee eitjes gegroeid en gesprongen zijn. Al is er maar één van de twee raak. Over anderhalve week weet ik het. Dan mag ik testen. Fingers crossed. Bedankt voor jullie medeleven, en ik houd jullie op de hoogte. Liefs, Jaycey.
Hallo allemaal, Wat duurt dat wachten toch lang...... Nog ruim een week en dan is het nog vroeg testen. Heeft er iemand ervaring met de zwangerschapstesten van dit forum? Die heb ik in huis nu, en daar staat in de bijsluiten dat je al kunt testen, vier dagen voordat je ongesteld moet worden. Dan zou ik a.s. maandag al kunnen testen. Maar ja, of dat zin heeft. (Misschien dat ze daarom wel 3 testen tegelijkertijd verkopen, hahaha). Ik zat wel te bedenken, mocht het nou een tweeling zijn, dan zal er ook vast wel meer HCG in mijn bloed/urine zitten, dus dan kan ik ook wel eerder testen. Tja, het is maar een gedachte. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt, voor de reacties. Groetjes, Jaycey. P.s. Marjo, hoe staat het met jou? Ik zie dat jij over 13 dagen mag testen? Spannend!!!!!
Hallo, zoals jullie aan mijn banner kunnen zien, zijn de duivels vandaag op bezoek gekomen. Vol goede moed ronde 3 (drie keer is scheepsrecht, was bij mijn zoontje ook zo). Liefs, Jaycey.