Dat klinkt zo verdrietig Lellebel. Ik vind mensen met verslavingen nooit minderwaardig. Je moet je wel zo rot voelen wil je daardoor gevangen zijn. Ik geloof er niet in dat je het doet voor de lol maar om te ontsnappen aan pijn, verdriet, trauma. Probeer op die weg ook het gesprek aan te gaan en niet de woede om die 120 euro en het feit dat jij straks geen inkomen meer hebt. Dat zijn echt even bijzaken in dit giga grote probleem. Maar als de inkeer er is, hup naar de hulpverlening. Wees geen mama, niet in gedrag ( pasje beheren) en in gesprek ( boos zijn, verwijt maken).
Het is ook echt heel erg verdrietig. Maar het komt ook net zo goed bij vrouwen voor hoor. Kan me nog herinneren dat er een vrouw was die al een paar uur druk bezig was met haar spel, totdat ze zich besefte dat haar zoontje die dag 1 jaar was geworden en ze dus zijn verjaardag had gemist. En ze besefte het pas omdat haar geld op was en ze dus niet verder kon spelen.
verslavingen zijn ook verdrietig, het is vreselijk. De enorme onmacht en verdriet omdat je ermee wilt stoppen, echt met je volle hart ermee wilt stoppen en even later gaat het weer mis.. je kunt wel raden wat het met je zelfvertrouwen doet.. en het ergste is: het enige dat je omgeving zegt is dat je geen wilskracht hebt. "je hoeft alleen maar te stoppen"... ja zo werkt het echt... kijk maar eens de aflevering van Louis Theroux over alcoholisme. Andere verslaving maar geloof me maar dat de effecten hetzelfde zijn.. en het afkicken en het enorme enorme verdriet ook...
Het is ook heel treurig inderdaad, of het nou een gokverslaving is of iets anders. ik zeg ook altijd je moet t eerlijk zeggen, als je die drang weer hebt vertel t me in ieder geval, je hoeft je niet te schamen.. Maarja Hij had geen bon gekregen maar beweert echt dat t voor zijn fiets was en echt niet meer heeft gegokt. Ik ga nu beter op die pas letten dat ie die niet meer in handen krijgt en hopen op het beste. We hebben afgesproken dat als hij ooit nog de mist ingaat, we andere hulp inschakelen
Ms een idee om toch de fietsenmaker te bellen morgen?? Zo'n groot bedrag voor een wiel....jij wist van niks (zo'n reparatie zou hier zeker besproken worden), geen bon.....vind het nogal vaag eerlijk gezegd.
Goede omschrijving (helaas). Zelf geen verslaving, maar mijn zus had vroeger jarenlang een eetverslaving toen we beiden nog bij m'n moeder woonden. Dat was echt geen pretje om mee samen te leven, voor ons niet maar zeker ook voor haarzelf niet. Soms moest ik gewoon een boterham verstoppen zodat ik tenminste nog ontbijt had.
Eens. 120 voor een fiets wiel. Hoop geld? En hij was nergens te bekennen toch telefoon zeker niet opnemen?? Kijktweg ontwijjkt gerichte vragen? Schuld blik in ogen? Pasje zo maar meenemen te toevallig. Geloof je in sprookjes?
Nou inderdaad, vandaag liep ik langs de fietsenwinkel en zag ik een nog mooie tweedehands fiets voor slechts vijf euro meer te koop staan... Dus als zo'n reparatie écht zoveel kostte zou ik gewoon een andere fiets hebben gekocht.
Voor zo'n bedrag geen bon is ook raar. En hoezo pint hij dat bedrag niet bij de winkel? Het klopt gewoon niet, en hij begrijpt ook wel dat jij dat snapt...
Verslaafden liegen de hele boel bij elkaar. Ik weet dat uit ervaring. Ik geloof er dus geen bal van. Wist hij al hoe duur het was dan..dat hij 120 euro is gaan pinnen...vind het begoorlijk veel. Dan moet er zeker wel een heel nieuw wiel in zijn gegaan..knap. En volgens mij hebben ze bij de fietsenmaker ook gewoon een pinautomaat. Bullshit dus. Ik zou het niet geloven.
Dat je vriend een gokker is weer je al, je weet ook dat hij dus niet te vertrouwen is, maar zou maar elke baan aanpakken die je te pakken kan krijgen zodat je ten minste je kind te eten kan geven als hij wel besluit om zijn volledige loon er doorheen te jagen. Oh en zorg dus op zijn minst voor een gescheiden bankrekening want anders jaagt hij jouw loon er ook doorheen.
Het is een gokker, jij kunt hem niet helpen daarnaast gaat jullie relatie op deze wijze compleet scheef groeien en dan heb je er erna weer een uitdaging bij. Hij heeft professionele hulp nodig. Ik denk dat je reden genoeg hebt om aan te nemen dat het weer mis is. 120 euro pinnen voor een band van een fiets zonder overleg. Niet pinnen bij de fietsenzaak zelf. Niet weten waar hij op zijn vrije dag is. Hij geeft aan dat het goed gaat en reageert geïrriteerd..... Dat is een teken dat hij weer bezig is. Wanneer het echt goed zo zijn zou hij er juist alles aan doen om te bewijzen dat het goed gaat. Bonnen overleggen vaak thuis zijn enz. Ik denk dat je nu een duidelijke grens moet stellen voor jou en je kindje. Jij kunt dit niet oplossen en zo verder is geen optie. Of hij gaat hulp zoeken of je kiest voor jezelf. Zelfs als hij hulp gaat zoeken is de kans op herhaling groot en je moet voor jezelf bedenken of je dit nog wel aankan en zou verder zou willen.
Off topic: Als het zo'n zooitje is bij jullie wat betreft geld, zou ik nog maar eens nadenken of je wel een tweede hond erbij neemt.
Je gaat toch zeker die winkel niet bellen? Je zet je vent aan tafel! Wel op hoofdlijnen blijven acteren en niet het zijspoor opgaan. Die hele fietsenwinkel heeft niets met de relatie en gokverslaving van dit stel te maken en je houd jezelf voor de gek als je dit gaat doen. Ts: er zijn best wel wat verontrustende topics van je aangaande je levenssituatie en relatie. Let goed op jezelf en besteed ook tijd aan jezelf en je welzijn. Je bent nog hartstikke jong, ontzettend leuk kindje, ga er iets van maken joh, je kunt het!
Ik ben benieuwd of TS belt.. Na haar laatste reactie zijn er veel berichten gekomen die niet in het voordeel zijn van haar vriend. Ik vind het vreemd dat ze daar helemaal niet op reageert.. Ik snap dat het vervelend is als je vriend door anderen niet goed wordt beoordeelt maar ik las dat sommige ook uit ervaring een bericht plaatste wat vaak een goede kijk op de werkelijkheid geeft. Ik denk dat jullie samen alles goed op een rijtje moeten zetten: Inkomsten( ook nadat jou loon stopt) Alle uitgaven Breng alles duidelijk in kaart Vraag een tweede rekening aan op je eigen naam en zorg dat de code geheim blijft. Blijf wel eerlijk naar je vriend dat je een tweede rekening hebt aangevraagd. Zorg ervoor dat de uitgaven overzichtelijk blijven dus dat hij ook bonnetjes mee moet nemen. Succes!
ik denk dat ts een heleboel voor haar kiezen heeft nu en verdrietig is, dat ze daarom niet overal inhoudelijk op ingaat Ik krijg het idee dat ze er wel mee bezig is en echt wel leest wat wij schrijven gelukkig.
Hoelang blijf je dit nog accepteren? Totdat je kindje straks niks meer te eten heeft? Je geen kleren meer voor haar kunt kopen? Jullie worden afgesloten van water en energie en je je huis uitgegooid wordt omdat je de huur niet kunt betalen en je met je kindje op straat staat? Dit gaat gebeuren hoor! Mijn ex, de "vader" van mijn zoon was/is ook zwaar verslaafd (plus nog meer verslavingen) en heeft ons echt in de afgrond gewerkt toendertijd. Hij gaf/geeft niks om mij en mijn zoon, alleen om zichzelf en zijn verslavingen. Mijn zoon heeft mede hierdoor (en nog andere ernstige dingen) al jaren geen contact met zijn "vader". Meestal hebben verslaafden meerdere verslavingen, mijn ex was bijvoorbeeld ook verslaafd aan drugs. Ook loog hij heel vaak over vanalles en ging zelfs stiekem naar de hoeren. Het was/is echt een narsistisch persoon en een pathologische leugenaar. Ik ben ook heel blij dat ik er jaren geleden uiteindelijk een punt achter heb gezet en voor mij en mijn zoon heb gekozen!! Jou vriend heeft al een heletijd een heel groot probleem en blijft maar doorgaan met zijn verslaving en het in gevaar brengen van zijn gezin. Hij gaat niet naar de hulpverlening, ik vind dat als hij er niks aan doet, jij je dochter moet beschermen! Sorry, maar ik vind jou hierin ook fout... Hoeveel je ook van hen houd, denk als eerst aan ke dochter en jezelf. Wacht niet op het moment dat je alles kwijt raakt, ik was alles kwijt, naar heb alles weer terug kunnen krijgen door voor mijn zoon en mezelf te kiezen. Je accepteert nu gewoon weer zijn slappe smoesjes en heeft hem alweer een kans, hij weet dat hij hem kans op kans geeft zonder consequenties. Het is een keer telaat en dan sta je met je kind op straat.
Beste TS, ik geloof als ik jouw reacties zo lees dat je de ernst van de situatie niet zo begrijpt. -We hopen er het beste van. -Ik ga beter op die pas letten. -Hij zegt dat het echt voor zijn fiets was Zo werkt het echt niet lieve kind! Mijn vader was een alcoholist en ik heb van heel dichtbij geleerd dat verslaafden meestermanipulatoren zijn. En ook ik probeerde hem op jouw manier te helpen. Met hem praten, alle drank verstoppen. Dacht heel naief: als er niks is, drinkt hij ook niet. Probeer asjeblieft alle reacties hier ECHT tot je door te laten dringen. Hij wordt niet beter omdat hij zegt dat het beter gaat. Hij is ziek. En je helpt hem niet door dat met de mantel der liefde te bedekken. En bovenal: je helpt ook jezelf en je kindje niet. In het ergste geval vergokt hij straks zijn hele maandsalaris, of jullie spaargeld (als dat er nog is). Je bent het verplicht aan je dochter om te zorgen dat zij niks tekort komt. Sterkte!