Nu weet je beter. Als je dit niet kunt oplossen, laten gaan en trek er je lering uit. Volgende keer dus beter oppassen. En misschien je pincode laten veranderen. Sowieso kun je hem aanspreken op het feit dat hij jouw pas heeft meegenomen zonder overleg.
Lieve ts. Ik heb in jouw schoenen gestaan en mijn levensverhaal is hier best wel bekend ik ben nooit echt los gekomen van de vader van mijn kinderen en het heeft mij bijna alles gekost. Ik weet hoe zwaar het is om te leven met iemand die * In eens weg blijft. * Geld verdwijnt. * Pikken uit je portemonnee. * Bellen en de telefoon woord gewoon weg niet op genomen. * Paar dagen spoorloos! * Je haalt je van alles in je hoofd leeft die nog?/ Kunnen we nog wel eten deze maand? Raak ik zelf niet in de schulden? Ik was ook iemand die soms op zoek ging in het café!! Praten als brugman boos worden begrip tonen van alles zelf ging ik er ook aan onderdoor ik had toen alleen mijn zoon nog! En als de bankafschriften binnen kwamen dan sloeg je stijl achter over en nee ik heb het ook niet meteen op gegeven nooit eigenlijk. Buiten het gokken is het een prima ( man) ! Maar wij konden niet samen leven op deze manier en ik kon niet door gaan op die manier. Gelukkig is alles nu in een rustiger vaarwater hij heeft zijn plek hij is uit zijn ( schulden) en toch heb ik de kinderen hun vader kunnen laten behouden. Ten kosten idd van mijn zelf. Ben mee geweest naar instellingen voor zijn gok probleem afspraken gemaakt maar je kunt niet trekken aan een blind paard hij zag en ziet nog steeds zijn ( probleem) niet goed. Hij kan slecht zijn grenzen aangeven en denk dat daar zijn grootste probleem ligt en daarnaast ook ik kan slecht mijn grenzen aangeven groot hart lang door gaan ben geen opgever. Jij komt er ook wel hoe je het gaat doen is aan jouw. Ik kan een verslaafde nog wel scheiden van ( goed en slecht) het is niet alleen slecht het is niet alleen goed maar het is verdomt lastig. En als ik het over mocht doen. Zou ik wel 1000000000 na denken of ik ooit in deze relatie gestapt zou zijn! Te vlug is hier alles gegaan. Ect ect nu genoeg over mij. Daar is al te vaak wat over gezegd of gesproken. Je bent nog jong ik ben wat een stuk ouder! Fouten maken doen we allemaal nog elke dag niet erg! Je hebt je hart op de goede plaats en waarschijnlijk is je vriend verder ook een goedzak. Verslavingen ja weet er deels wat van ( stoppen met roken) Licht iets anders maar toch het is een verslaving. Het is tot nu toe gelukt maar de verleidingen liggen dagelijks op je pad zal niet anders zijn met gokken. Ik zag het bij de vader van mijn kinderen als ik hem ( betrapte) achter de gokkast. Een glazige glimlachende blik als of hij er niet was!! Hij vergat op die momenten zijn wereld ja kind vrouw zijn toekomst. 2 ton schuld heeft hij moeten inboeten vele fouten ect ect en alles alles omdat hij in zijn trans gokte. En nu nog maar dat is mijn probleem niet meer.
TS ik ben oprecht benieuwd waar jouw grenzen liggen. Niet bij liegen en geld jatten in ieder geval. Maar waar dan wel? Kun en durf je die voor jezelf ergens op te schrijven? Ligt je grens bij jatten uit de spaarpot van je kindje? Of als je zelf zonder inkomen met een kindje, hond en kat op straat staat?
Naast het vertrouwen in je partner lijk ik te lezen dat je ook je 'rol' als partner kwijt bent/zoek bent...Ik vind het heel erg voor je, dit lijkt me echt verschrikkelijk. Echter hebben jullie een dochter samen! Een dochter waarvan papa een probleem heeft en dit zelf helaas niet inziet en, naar wat ik lees uit je berichten, eigenlijk zijn gezin op het spel zet. Dit is voor jou en je dochter toch ook niet te doen? Krijgt je dochter nu geen beeld mee dat mama op papa moet passen? In plaats van twee liefhebbende mensen die samen verantwoordelijk zijn? En vooral ook zelf verantwoordelijk (moeten kunnen) zijn? Succes!
Dit vind ik echt een hele goede tip en vraag ! Zou hier ook echt even stil bij staan ts. Succes en veel sterkte
Zoals ik het lees hou jij de situatie, of in ieder geval jouw rol hierin, in stand. En dat bedoel ik niet gemeen maar zeg ik gewoon gebaseerd op wat ik lees.
Bedankt voor al jullie reacties en ervaringen, ik heb ze zorgvuldig gelezen. Het is inderdaad wat lastig om op alles inhoudelijk te reageren omdat ik bang ben dat het bij elkaar een erg herkenbaar verhaal gaat worden wat niet meer van het internet verdwijnt.. Toch doe ik een poging. Wij wonen bij hem in, ik heb geen verantwoordelijkheid wat het koophuis betreft en ik heb jaren inschrijfduur voor woningen dus op straat kom ik niet te staan. Het zijn zijn rekeningen, zijn hypotheek, waarvan ik nu in de gaten hou of die betaald worden, alles is verder strikt gescheiden en hij kan niet aan mijn geld komen. Ik ontvang alle toeslagen waar kleding ed voor mijn dochter van gekocht wordt, ik kan zelf wel goed met geld omgaan en heb ook heel wat potjes met spaargeld. Vaste lasten heb ik nauwelijks. Ook krijg ik nog wat financiële steun van mijn ouders als extraatje Ik ga uiteraard op zoek naar een nieuwe baan, kan het mij niet veroorloven om thuis te blijven. Maar de situatie is minder dramatisch dan nu misschien lijkt. In principe kan ik altijd met dochter vertrekken en de problemen achter mij laten. Maar ik wil hem graag helpen omdat we samen zijn. Voor nu hou ik de afspraken zoals ze zijn, het gaat financieel al een stuk beter nu en ik zorg ervoor dat hij niet meer kan pinnen, ook niet voor idiote reparaties. Ben daar erg kwaad om geworden. Als dat niet lukt en hij zal nog 1x gokken of houdt zich niet aan de afspraken, gaan we voor professionele hulp. Daar ligt dan ook mijn grens, ook om inderdaad te voorkomen dat dochter ooit de dupe gaat worden van papa's probleem.
Ik zeg alvast dat ik mij voor kan stellen dat deze post aanvallend over komt, zo is het niet bedoeld. Meer om je er over na te laten denken en goede keuzes te maken. Ik heb meerdere posts van je gelezen en ik vind jullie relatie nogal merkwaardig...het stukje over: we wonen bij hem in...ik begrijp wat je bedoeld, maar ik vind het een vreemde gedachte. Eerder al over dat hij haar allerlei ongezonde dingen wilde geven en jouw mening hierover compleet negeerde. Het klinkt voor mij niet als een gezonde relatie.
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind je ene beetje naïef.. je zal niet de enige zijn met jaren inschrijfduur... Ik denk dat je er veel te makkelijk over denk met dat het allemaal heus wel goed komt. Hij kan ook dingen doen onder jouw naam, en zo alsnog schulden opbouwen voor jou..(om maar even een voorbeeld te geven)
Een echte gokverslaafde zal nooit zomaar kunnen stoppen. Wie weet leent hij nu geld van iemand en raakt zo in de schulden terwijl jij denkt dat alle financiën kloppen. Het lijkt mij een heel moeilijke situatie waar je in zit. Wil je heel veel sterkte wensen. Probeer ook aan jezelf te denken. En je dochter.
Ik hoop van ganse harte dat dit de laatste keer gokken was......., maar eerlijk gezegd..... Ik maak van dichtbij mee wat een gokverslaving met een relatie kan doen. Ze zijn zó enorm gehaaid en liegen en manipuleren de hele boel bij elkaar alleen maar om te kunnen gokken/aan geld te komen. Ze leven voor het gokken, het is een verslaving. Zonder professionele hulp is er geen zicht op verbetering, echt niet. In dit verhaal wilde diegene geen hulp en de hulp die er is geweest, daar werd de hele boel bij elkaar gelogen en gemanipuleerd. De hulpverlener kreeg de manipulatie door en is daardoor de behandeling gestopt. Einde hulpverlening. Ik denk dat zo iemand echt 3 maanden aaneengesloten therapie nodig heeft, want met 1x per week een half uurtje praten los je niks op bij een verslaafde. Nu liggen ze dus in scheiding. Echt.........ze verzinnen smoezen aan de lopende band, trap er niet in. Hij vind het waarschijnlijk allang best dat je hebt gezegd dat je de volgende keer professionele hulp wilt.....tot die tijd dat jij er weer een keer achter komt heeft hij weer vrij spel. Wil hij echt wel professionele hulp?, want iemand die een verslaving heeft van deze aard zou mijns inziens zowiezo al hulp moeten zoeken, want vaak is daar al een rede voor dit gedrag al dan niet ontstaan in de jeugd. En juist omdat er toendertijd niks met gevoelens is gedaan kan dat zich nu uiten in een verslaving als een bepaalde vorm om met niet verwerkte/weggestopte emoties om te gaan.......Daar is echt nu al hulp bij nodig, want het probleem heeft hij al.... Ts...Ik hoop echt dat hij hulp wil aanvaarden en weer het moois van zijn gezinnetje kan inzien en niet zijn leven laat leiden door een verslaving. Sterkte! Oja, diegene waarbij ik het van dichtbij heb gezien, die vroeg gewoon een extra creditcard aan en kon zo weer 2000 euro er doorheen jagen etc...
Dat wist ik ook niet... Is er een manier om te controleren of je ergens schulden hebt? Misschien een BKR check laten doen?
Ik heb geen idee eerlijk gezegd, ik heb er geen persoonlijke ervaring mee.(alleen via via zeg maar en is ook alweer een tijd geleden hoor dus ik weet het fijne er niet van) Maar ik weet dat het wel mogelijk is, maar of dit dan ook per definitie altijd 'legale' schulden moeten zijn en of dat ergens geregistreerd staat zou ik niet kunnen vertellen. Buiten dat is het natuurlijk ook heel makkelijk voor de vriend van ts om gewoon bij anderen geld te lenen waar zij natuurlijk helemaal niks van weet. Dus ik denk dat de conclusie dat de financiën prima gaan ook wat optimistisch is.
Ik kan me goed voorstellen dat je wilt geloven dat het allemaal best te overzien is en redelijk gaat, maar diep van binnen moet je toch ook voelen dat de situatie totaal niet deugt? Als je het allemaal financieel zo goed geregeld hebt voor jezelf en dochter, dan is dat heel verstandig. Zoals ik het lees gaat er namelijk een moment komen dat je dit goed kunt gebruiken. Denken dat het probleem verholpen is en blijft op deze manier is (sorry) echt naïef. En ik hoop voor je dat ik ongelijk heb. Heb je trouwens nog contact gehad met de fietsenmaker of een bon gekregen om zijn verhaal na te gaan?
Je BKR kun je sowieso opvragen voor een check voor een kleine vergoeding: https://www.bkr.nl/consumenten/opvragen-gegevens/. Maar dan heb je uiteraard wel alleen de officiële, geregistreerde schulden....en er kan tijd overheen gaan voor een nieuwe schuld geregistreerd staat volgens mij.
Zomaar even 2 quotes, die mij opvielen. Jij en jouw dochter wonen bij hem in? Jullie vormen samen een gezin, dan spreek je toch niet van 'inwonen' maar van 'samenwonen'. Ik heb niet al jouw berichtjes gelezen, maar is hij de vader van jouw dochter of heb je hem pas leren kennen na de geboorte van jouw dochter? Het valt me namelijk op dat je over 'mijn' dochter spreekt en niet over 'onze' dochter, wanneer je over jullie gezin schrijft. Verder, tja... ik denk dat het meeste hier al is gezegd. Ik vind het heel aandoenlijk dat je hem wil geloven, maar het verhaal over de fietsband is natuurlijk wel erg onwaarschijnlijk. Waarom heeft hij niet bij de fietsenmaker gepind? Waarom heeft hij geen bon van de transactie? Waarom had hij je niet verteld dat zijn fietsband kapot was? Heb je uberhaupt al gekeken of er werkelijk een nieuwe band om zijn fiets zit? (Daar hoef je me niet op te antwoorden hoor, maar het zijn zomaar vragen die in me opkomen na het lezen van jouw verhaal.) Hopelijk staat hij er voor open om professionele hulp te zoeken. Zo te lezen heeft hij die hard nodig. Je hebt hem weer ruimte gegeven door af te spreken dat hij pas hulp hoeft te zoeken als hij zich niet aan de afspraken houdt. Want dan kan hij nu nog zijn gang gaan totdat jij hem weer 'betrapt'. Lieve ts, ik wens je veel sterkte en wijsheid toe. Ik hoop oprecht dat jullie er samen uitkomen.
Alle vragen wbt de fietsenmaker zijn voor mij beantwoord en bewezen dat dit inderdaad naar een reparatie is gegaan. Maar dat wil ik hier niet schrijven ivm herkenbaarheid van het verhaal en mijn vriend. En ja, wij wonen samen en vormen zeker een gezin. Tuurlijk! Maar het is niet mijn huis en betaal er ook niet aan mee dus even praktisch gezien wonen wij bij hem in en ben ik niet verantwoordelijk voor rekeningen zoals de energie en het water wat betaald moet worden. Een huis kun je hier trouwens echt heel snel krijgen, maar dat is helemaal niet aan de orde gezien de hypotheek elke maand wordt afgeschreven
@ts Wat al eerder genoemd is, op het moment dat jullie op 1 adres wonen is het wel degelijk mogelijk voor hem om schulden op jouw naam te maken. Niet alleen dat maar ook zijn schulden kunnen op jouw verhaald worden (in verschillende gevallen) zoals wanneer schuldeisers te weten komen dat jij zijn financiën beheert. Helaas weet ik dit uit ervaring, mijn ex heeft dit bij mij gedaan, hij is alleen zo dom geweest om dit grotendeels te doen toen we net uit elkaar waren en ik kon uiteindelijk dus aantonen dat ik niet in overleg of toestemming had gegeven. Omtrent het beheren van de rekening of een gezamenlijke rekening probeerde hij dit te bewerkstelligen door de automatisch incasso's te storneren en het geld op de rekening op te nemen, waarbij hij achteraf beweerde dat ik dit zou hebben gedaan. Met medewerking van de bank heb ik aan kunnen tonen dat dit niet waar is, maar daar zaten behoorlijk wat juridische uren in.