Misschien dat iemand hier dit weet. We zijn aan het kijken voor een ander huis en hebben een geweldig huis gespot. Je moet wel heel snel zijn dus ik heb eigenlijk niet echt tijd om eens rustig met diverse aannemers om tafel te gaan. Er moet in het huis een nieuwe keuken geplaatst worden op een andere plek in het huis dus er moeten wat leidingen verplaatst worden. De kamer waar nu de keuken is moet dan een slaapkamer worden en tevens moet er nog een nieuwe badkamer ingezet worden, de huidige is te oud. Enig idee aan wat voor bedragen ik ongeveer moet denken? Lukt zoiets binnen 50.000 bijvoorbeeld? Ik heb echt geen flauw idee.
Ja lijkt mij wel dat dat moet lukken. Wij doen alles zelf en de woonkamer gaat de keuken worden. Keukenblok van 2 lange wanden, kookeiland, vloerverwarming, gietvloer kost ons 18000 aan materiaal. Man zal hier ongeveer 2 weken mee bezig zijn dus zal aan manuren ongeveer 8000 zijn. In ons vorige huis hebben we een badkamer geplaatst, groot bad, dubbele inloopdouche, leidingen omleggen materiaal kosten 3500 ik schat aan manuren 6000. Als je dan ook nog een slaapkamer wilt maken zal dat ook iets van 5000 zijn. Zit je nog ruim binnen die 50000 en ik denk dat ik het wel aardig ruim heb ingeschat, maar is maar net wat je wensen zijn en met welk bedrijf je in zee gaat.
Het hangt er natuurlijk heel erg vanaf wat voor materialen je kiest. Van alles heb je de dure en de hele dure variant De oppervlakte is ook heel belangrijk. In ons vorige (kleine) huisje hadden we voor 25.000 een nieuwe badkamer en keuken inclusief allerlei meerwerk. In ons nieuwe huis zijn de badkamer en keuken 2x zo groot...we hebben tot nu toe alleen de keuken maar verbouwd en hebben al hetzelfde bedrag uitgegeven Denk niet alleen aan de basis maar ook aan de afwerking. Wil je zeil of een houten vloer? Hang je een rolgordijntje van de action op of wil je design paneel-gordijnen? Die oude vergeelde radiator kan echt niet meer in die glimmend witte keuken etc. Ik denk dat voor 50.000 heel veel kan, maar dat je er even goed voor moet gaan zitten om een echte begroting te maken voor je aan de slag gaat.
Ik denk ook dat je met 50.000 een heel groot eind moet komen, maar het er wel aan ligt wat voor materialen je kiest. Zou het juist zien als uitdaging haha, leuk man!
Volgens mij kun je met de makelaar overleggen en vragen of je een aannemer mag laten meekijken samen met jullie om een offerte te laten maken, zodat je adh daarvan kunt beslissen of je het huis gaat kopen. Voordeel daarvan is dat je dus tegen de huidige eigenaar kunt zeggen: ik moet 50.000 euro bijleggen om een en ander naar mijn zin te laten maken, zodat je soms een deel van de vraagprijs af krijgt.
Wij zijn op dit moment ook bezig met allerlei offertes met aannemers, gaan ook de keuken en badkamer doen. Installatie is wel een grote kostenpost. Voor de badkamer ongeveer gelijk aan de prijs van het sanitair, in ons geval dus 8000 en ook 8000 voor installatie. Keuken is installatie ook gelijke prijs ongeveer en de keuken zelf 15000 en dan dus nog alle afwerking etc..
Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik weer verder mee. @mamabri helaas is het hier in de stad, en dan vooral de wijk waarin we kijken echt een bizarre situatie. Zodra een huis op de markt komt is het vaak ook al weer verkocht, het gaat zo belachelijk snel, waanzin. Ik weet dus niet of er tijd is om met een aannemer te bezichtigen.
Je kan proberen om een aannemer mee te nemen naar de 1e bezichtiging,kan hij een offerte maken die je daarna kan vergelijken met andere aannemers.
Verkoop gaat op het moment echt snel,mijn huis was binnen 9 dagen verkocht en ruim boven de vraagprijs,ook iets om in gedachten te houden!Als het huis echt gewild is en je wilt het kopen kan je niet anders dan overbieden.Je hebt wel 3 dagen bedenktijd na het tekenen van een koopakte.
Dank je voor de tip! Hier was ik al benieuwd naar. Zodra je een bod doet en die wordt geaccepteerd of je er dan al geheel aan vast zit. Maar fijn te weten dat er nog 3 dagen bedenktijd is. Zitten daar kosten aan verbonden dat je weet? Als je na 3 dagen toch van de koop afziet.
Zaterdag werd hier ook meegeteld als een dag bedenktijd.De koper heeft op vrijdag getekend en de wettelijke bedenktijd liep af op dinsdagnacht,middernacht.Er zijn nog andere ontbindende voorwaarden maar of daar kosten aan zitten weet ik niet.