Gatver

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jet75, 5 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Hallo allemaal,

Sinds een week heb ik last van een vies gevoel in mijn maag. Als ik wakker word heb ik niet direct last van misselijkheid maar naarmate ik op ben dan komt het. Echt misselijkheid is het ook weer niet het is meer alsof ik veel te veel heb gegeten en tot mijn strot toe vol zit en daar zo beroerd van ben. :(
    Ik voel me slap omdat ik moet eten en als ik dan gegeten heb lucht het wel op maar dan een uurtje daarna ofzo heb ik dat gevoel weer.
    Echt gespuugd heb ik nog niet maar ik loop wel regelmatig te kokhalzen :oops:
    wie herkent dit?
    Het lijkt wel alsof de symptomen nu pas beginnen te komen wie heeft dat ook gehad?

liefs
    Jet

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik denk bijna alle zwangeren wel :) welkom in de zwangeren wereld :p En regelmatig kleine beetje eten helpt heel goed, als je maag leeg is wordt het vaak erger.

3. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik kreeg dit idd ook met 6 weken.
    Nu heb ik er nog steeds erg veel last van!
    Ik heb zetpillen van de huisarts gekregen maar die helpen mij ook niet.
    Helaas moet je er proberen achter te komen wat bij jou het beste werkt. (als het werkt ;) )
    In het begin hielp het als ik steeds kleine beetjes at en soms hielp ook dat niet meer en dan weet je je dus echt geen raad meer.
    Nu heb ik sinds 2 dagen last van mn maag. Ook alsof het helemaal vol zit en als ikop mn zij lig heb ik er het minste last van.
    Ja het hoort er allemaal bij, ik loop regelmatig kokhalsend door de huiskamer.
    M'n vriend is er al aan gewend haha.

Dus ja, heeeel herkenbaar ;)

4. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Heel herkenbaar meid, zelfs dat ik ervan moest overgeven omdat het nog in mijn keel zat.
    Ik ben toen maar overgestapt naar kleinere maaltijden, en beperkte warme drank, want daar kon ik ook niet meer goed tegen. Ik heb denk ik in de 2 tot de 6e maand geen of maar een kop thee gedronken over dag, en nooit na 6 uur savonds, want anders moest ik het gelijk uitspugen. Ik ging over naar ijsthee, of verdunde sap. Eten was vaak gewoon boterham, en saavonds meestal aardapples en groenten, want de rest wou niet naar beneden voor mijn gevoel.
    Je moet echt gaan kijken per dag wat wel lukt en wat niet lukt.
    Veel success meid!

5. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    bij mij werd het vanaf de 8e week erger ..en moest ik vaak smorgens eerst overgeven als ik niet meteen iets had gegeten.. ;) ook dat gaat weer over moet je maar denken ...

6. evi

evi Lid

9 okt 2006
    78
    0
    0
    arbeidster
    malle
    ja meid ik herken dit ook bij mij begon het zo op men 5de week,
    en als ik iets eet dan gaat het voor even over het is lastig mor we nemen het er met plezier bij he :)
    groetjes evi :thumup:

7. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Sinds gisteravond ben ik echt kotsmisselijk.
    Ik dacht eerst dat de bami verkeerd was gevallen omdat ik savonds last kreeg van maagzuur die mij zo misselijk maakte. Maar nu vandaag heb ik het nog steeds.
    Bij de zwangerschappen van mijn twee jongens had ik nergens last van , ik vind het ook zo vreemd dat ik het nu pas begin te krijgen.
    Bah heel vies gevoel.

jet

8. vosje

vosje Actief lid

25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    na ongeveer 8 weken moest ik elke ochtend overgeven.
    Tot ze vertelde dat het beter was om op bed iets kleins te eten en dan een half uurtje te wachten met opstaan, helpt super.
    Later na een paar weken gooide ik er alles uit, de dokter zei: niet te koud of warm drinken en om het half uur door een rietje 2 slokjes nemen.
    Was ook een goed advies, ik was er zo vanaf.

Ik hoop dat je verder weinig last zal hebben, succes :thumup:

9. Hester

Hester Niet meer actief

Hier ook misselijkheid en VEEL overgeven sinds 3 weken en niets hielp (ben best veel afgevallen hierdoor). Nu heb ik medicijnen en die lijken gelukkig wat te helpen :) Het hoort erbij, maar fijn is anders. Succes!

Deel Deze Pagina