vliegvakantie en vraagjes

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by ster, Oct 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Ik ga een weekje naar de canarische eilanden met dochter 1 jaar en 6 maanden. Het volgende, mocht ik in de nacht vliegen: hebben jullie ervaring met kleintjes of ze kunnen slapen in het vliegtuig? Zal ik de kinderwagen (waar ze graag in slaapt) of een buggy meenemen op vakantie? En mag de buggy mee het vliegtuig in (kinderwagen waarschijnlijk niet)? en alle tips voor in het vliegtuig.......

Vind het wel spannend allemaal!
    En mag ik ook een flesje diksap meenemen voor haar? Ze heeft toch haar drinken nodig en eten?

Hopelijk kunnen jullie wat tips geven! heel erg bedankt alvast!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hey ster! Dat is lang geleden! Van harte met je zwangerschap, beetje laat maar wel gemeend ;)

Heerlijk zeg op vakantie! Wij zijn pas naar Kreta geweest en was echt super.

Wat je vooral moet doen is relaxen hihi als Mira namelijk voelt dat jij gespannen bent, wordt zij het ook. Wij vlogen op de heenreis om 6 uur smiddags en op de terugreis op kwart voor 12 snachts. Het is beide keren heel goed gegaan en alleen op de terugvlucht heeft ze geslapen.

Ik zou zeer zeker de buggy meenemen. Die mag gewoon mee tot aan de gate, wel even melden bij het inchecken van de koffers, dan krijg je namelijk een label om de buggy. Ook even vragen waar je hem terugkrijgt. Soms is dat op de bagageband en soms los in bijv. een aparte "stalruimte" op het vliegveld. Een kinderwagen moet mee in het luchtruim en moet je volgens mij ook aanmerken als bijzondere bagage.

Drinken mag je gewoon meenemen, ik had Louise's flesje gevuld met Roosvicee en was geen enkel probleem. Wij hadden gewoon wat pakjes drinken, rozijntjes, soepstengels etc. Ook opvolgmelk was geen punt. Al werden we er wel uitgepikt omdat ze poeder op de scan zagen, toen we vertelden dat het babyvoeding was, konden we doorlopen.

Zorg voor wat (nieuwe) speeltjes voor in het vliegtuig zodat je haar lekker kunt afleiden. En als je het nog niet gedaan hebt, kijk of je comfort class kunt (bij)boeken, dat is echt zoveel fijner!

Heel veel plezier!

Mocht je nog vragen hebben, dan mag je me ook altijd pb-en.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Wij gaan zaterdag op vakantie (turkije) en ik vind het mega spannend!
    Het zal allemaal best goedkomen, maar ik heb echt kriebels hoor.

4. ster

ster Fanatiek lid

Nov 1, 2005
    1,549
    0
    0
    Hai Manuela,
    Ja dat is echt lang geleden! Je hebt gelijk we gaan gewoon relaxen, dat is het beste! Bedankt voor je tips!
    Met jou ook alles goed trouwens?
    Wij dachten dat het ook fijn zou zijn als de kinderwagen (bugga boo, makkelijk inklapbaar en licht) mee kan. Dan kunnen we daar altijd op pad gaan en kan Mira altijd haar middagslaapje daar lekker in doen...

Ik zal de maatschappij ook eens opbellen hierover en zeker goede tip om comfort class erbij te boeken. Ik ga eens kijken of dit nog kan!

Groetjes!

Enne Guppie: jij ook een hele fijne vakantie in Turkije

Share This Page