Hallo zijn er nog meer die weer gaan beginnen / zijn begonnen met iui voor een 2e wondertje? Ik ben sinds 4 december 2015 moeder van mijn zoontje Stef, Daar is wel het 1 en ander aan vooraf gegaan: In 2009 was ik al gestopt met de pil, sinds 2012 waren wij actief bezig met onze kinderwens, In maart 2013 bleek bij bevolkingsonderzoek mijn uitslag niet goed te zijn, werd doorgestuurd naar de gynaecoloog, onderzoeken gehad afwijkende cellen gevonden, in april lisexcisie gehad, kinderwens even op een lager pitje daardoor, na een paar maanden toch bij controle aangehaald bij de gynaecoloog, toen gingen we de mmm in, bloed geprikt, zaad onderzoek, cyclus mee gekeken enz enz, uitslag wij zouden 40% kans hebben om binnen een jaar zwanger te raken zonder medische ondersteuning, tijden de cyclus die ze mee gekeken hadden bleek al dat ik pas laat in de cyclus dag 17 eisprong heb, en mijn cyclus is tussen de 19 en 23 dagen maar omdat we volgens het protocol 40% kans hadden moesten we eerst nog maar 1 jaar zelf proberen, ondertussen elke cyclus weer de teleurstelling want een zwangerschap bleef uit, eind 2014 weer contact gezocht met het ziekenhuis, want na zoeken op googel was ik er inmiddels achter dat de lutheale fase( de periode vanaf eisprong tot menstruatie) te kort was, deze fase hoort minimaal 10 dagen te duren en was bij mij maar 2-6 dagen, ook al zou de bevruchting geslaagd zijn kon het eitje zich nergens innestelen want het baarmoederslijm werd / was al weer afgebroken voor het eitje op plaats van bestemming was. in januari 2015 mochten we eindelijk beginnen met de iui eerst alleen puregon en 12 uur voor inseminatie de pregnyl, 1e ronde mislukt, 2e ronde moest ik na inseminatie op dag 3,6,9 nogmaals een dosis pregnyl spuiten, cyclus was wel langer geworden hier door maar geen zwangerschap, 3e ronde zelfde als ronde 2 alleen dit keer resultaat ik was dan eindelijk zwanger, best pittig geweest met alle kwaaltjes ed, eerste 4 maanden overgeven, banden pijn, en als klap op de vuurpijl zwangerschaps diabetes, maar 4 december 2015 is onze gezonde zoon geboren. eerst lekker genoten van de kleine, geen voorbehoedsmiddel meer verder gebruikt aangezien dat in ons geval niet nodig was, in mei weer naar het ziekenhuis gegaan omdat we nog graag meerdere kinderen willen, weer cyclus meegekeken, vervolgens wilden ze niet eerder behandelen dan dat ik 10 kilo afgevallen zou zijn, terwijl dat dus niet de reden is waarom het op eigen houtje niet lukt om zwanger te raken. Maar goed inmiddels 10 kilo afgevallen afgelopen maandag weer bij de gynaecoloog geweest, plan van aanpak? eerst weer een cyclus mee kijken en dan gaan ze bespreken welke behandeling we krijgen, (want misschien zouden we meer kans hebben zonder behandeling :x )is toch om gek van te worden, het wiel is al bij ons uitgevonden, maar nee ze gaan weer een hoop tijd verdoen met bespreken en weet ik veel wat, ik weet wel ik ga op mijn strepen staan, zij betalen niet mijn premie van het ziekenfonds of eigen risico, dus ik eis gewoon dezelfde behandeling die de vorige keer zo succesvol was!
Jeetje meid wat een verhaal en vooral ook wat irritant dat het zkh zo moeilijk doet. Had je nu ook wel weer een afspraak met dezelfde arts als die jullie vorig jaar hadden gehad? Wij gaan ook weer beginnen voor wondertje 2. Kort samen gevat ons verhaal: na 3 jaar proberen onderzoeken en kijk operatie eindelijk mogen starten met iui (er waren bij ons beide geen problemen dus onverklaarbaar waarom het niet lukte) na wat mislukte pogingen en iui 's die niet door zijn gegaan na 6 maanden en iui nmr 3 zwanger. Dit werd helaas een miskraam. Toen na iui nmr 5 weer zwanger. We hebben nu een gezonde zoon van bijna 15 mnd. Sinds december 2015 weer aan het proberen zonder resultaat en vanaf m'n volgende cyclus weer starten met iui.
Wat vervelend dat het bij jullie zo moeizaam gaat allemaal. Wij zijn in november 2015 bevallen van onze dochter, ook zwanger geraakt dmv IUI. Eind van de zomer heb ik het ziekenhuis gebeld dat we een wens voor de tweede hadden. Eerste gesprek gehad bij de fertiliteitsarts, daar werd gezegd dat ze in ieder geval de semenanalyse weer willen herhalen en bij mij nog een cyclusanalyse. Dat werd vervolgens ook meteen allemaal in gang gezet. De uitslag van de semenanalyse was weer net zo slecht als voorheen, dus toen gaf de arts al aan dat we gewoon weer groen licht hadden voor de IUI. Nadat bij de cyclusanalyse ook verder geen gekke dingen naar voren zijn gekomen mochten we meteen starten. Inmiddels zitten we weer in de tweede ronde en ben ik volop aan het spuiten om ergens de komende dagen hopelijk de IUI te krijgen. Bij ons dus gelukkig alle medewerking. Hopelijk kunnen jullie ook snel weer starten. Succes!
Wat spannend weer LV tje succes dan weer met iui nmr 2. Wat gebruik je precies allemaal? Ik wordt als t goed is ergens volgende week ongesteld en dan dag 3 starten met menopur
Dank je! Blijft toch altijd weer spannend. Ik gebruik fostimon, ook vanaf dag 3. En dan pregnyl voor de eisprong. Jullie ook vast veel succes wiesss
Thanx, ja is sowieso weer spannend. Al sta ik er nu wel weer anders in als bij onze zoon. De wens is net zo groot maar ik heb nu wel 1 gezonde zoon en daar mag ik me al heel gelukkig mee prijzen.
Wat vervelend dat je ziekenhuis zo naar doet, is er misschien een ander ziekenhuis in de buurt waar je naar toe kan gaan? Ik ben persoonlijk heel tevreden over de afdeling fertiliteit van Rijnstate Arnhem. (vind sommige afdelingen verschrikkelijk maar die zijn nu niet relevant natuurlijk) Het is allemaal al vervelend genoeg zonder dat je continu voor jezelf op moet komen
Hoi hoi, Wat vreselijk balen voor jullie dat het allemaal zo lang moet duren. Ik denk ook niet dat het gebruikelijk is. Zou echt op je strepen gaan staan en anders eens contact opnemen met de poli van een ander ziekenhuis om te kijken hoe hun er tegenover staan. Wij zijn sinds juli vorig jaar bezig voor ons 2e kindje maar ik belde in oktober al naar het ziekenhuis en we konden meteen beginnen met de iui. Bij ons is niet bekend waar het aan ligt helaas. Bij mijn zoontje ben ik de 5e iui poging zwanger geraakt maar inmiddels hebben we 5 behandelingen gehad met een pauze van een half jaar en nu ben ik bezig met de 6e iui. Afgelopen zaterdag geinsimineerd dus nu die verschrikkelijke wachtweken
Bedankt voor jullie reacties! Ze zijn nu een cyclus aan het meekijken, afgelopen maandag was mijn ei 15mm, gisteren hebben ze bloed geprikt voor lh hormonen en nog een hormoon te controleren, morgen heb ik weer een echo zit dan op cd 18, dan gaan ze controleren of m'n ei gesprongen is en morgen en maandag moet ik weer bloed prikken om de progesteron te controleren. En dinsdag gaan ze dan mijn case bespreken in het team en hopelijk mag ik dan de volgende cyclus eindelijk weer starten met de iui. @ wiessss, Het is in ieder geval mooi dat deze behandelingen bestaan, Het heeft zo zijn voor en nadelen, Door IUI zijn onze kinderen echt Handwerk en het nadeel is dat het totaal niet romantisch is, ik heb echt het gevoel alsof het een kijkdoos is, hahahaha. Alleen de wachtweken zijn altijd zo zenuw slopend! Is je nieuwe cyclus al begonnen? @ LVtje, Heb je inmiddels de iui al gehad? hoeveel rondes iui heb je bij je dochter gehad? bij mij was het de 3e ronde raak, 3 maal is scheepsrecht hihihi @ Pimpelmeesje, ik loop in het st jansdal in Harderwijk, de fertiliteit verpleegkundige zijn wel echt top hier, alleen de gynaecoloog moet eerst goedkeuring geven om de behandeling te starten. Er lijkt nu in ieder geval schot in de zaak te zitten, zit je zelf momenteel ook in het IUI traject? @ Silver27, Dat is wel balen dat je niet weet waar het aan ligt, hebben ze wel alle onderzoeken gedaan dan? Hopelijk is het deze ronde raak
Kijk dat is mooi dat je al een eitje hebt. Hopelijk geven de bloedtesten ook een mooie sprong weer Toch is het elke maand weer spannend... maar als je eenmaal in de molen zit is het ook weer een fijn gevoel dat er weer iets gebeurd. Wij hebben alle testen gehad maar er is niets gevonden. Het zaad van mijn man is goed. Mijn eitjes groeien netjes en springen ook. Daarom eerste keer zonder hormonen. 3x met clomid en nu nog 3x met puregon spuiten. Hierna nog 1 keertje dus en dan moeten we over op ivf Succes morgen met je controle!
Hoi Bandit, Ben toch wel benieuwd hoe de echo afgelopen donderdag geweest is. Is je eitje gesprongen? Groetjes, Jessica
Hoi Jessica, Op de echo was geen ei meer te zien, hij is dus zoals verwacht op dag 17 gesprongen, heb ook vrijdag en vandaag bloed latten prikken voor de progesteron waarde, de uitslag van vrijdag was goed, dinsdag gaan ze mijn case bespreken in het team en morgen middag krijg ik daar de uitslag van, hopelijk kunnen we dan weer met de hormonen beginnen Groetjes Bianca
Nou dat zijn ook weer spannende dagen voor jullie... zou mooi zijn als jullie snel kunnen beginnen. Ik heb een normale cyclus van 28 dagen dus 13-14 dagen na sprong wordt ik ongesteld. Ik mag dus zaterdag testen. Het duurt echt een eeuwigheid. Wat kun je je toch gek maken...