we willen vd zomer naar de Dordogne. Met tussenstop. Ik dacht in omgeving van orleans. Liefst goed betaalbaar dus max 120,00 met z’n vijven en leuke plek met bv zwembad of speelgelegenheid en eetgelegenheid zou leuk zijn.. tips?
Ik gebruik zelf meestal booking.com en gebruik dan een kaart erbij, waar wil ik ongeveer zitten en dan zoeken maar. Ik vind het qua prijs altijd erg tegenvallen om iets leuks met wat faciliteiten zoals een zwembad etc te vinden voor een oké prijs. Mijn richtprijs is ongeveer 100,- voor een nacht met 2 volwassenen en 2 kinderen. Tot nog toe lukt het meestal niet omdat ik iets mooiers/ leukers vind voor een relatief goede meerprijs. Ik betaal dan liever wat meer wat mooi is dan iets wat echt heel basic is rond het oorspronkelijke budget
Thanks! Ja via booking vaak duur en snel vol.. hoopte hier op leuke air bnb of b&b tip of een romantisch kasteeltje
Nee, wij rijden in een keer door als we naar de Dordogne gaan. Vertrekken dan om 23:00 uur en dan ben je er de volgende ochtend. Is dat geen optie? Vinden wij ideaal met jonge kinderen.
Ik heb jaren geleden ooit een keer in het ibis hotel bij Orleans overnacht, hier zat een zwembad bij en heel veel restaurants in de omgeving. Geen idee of het nog bestaat en wat het kost.
Poeh een nacht niet slapen... en dan een dag op moeten blijven... niks voor ons en ook eng met te moe zijn om te kunnen rijden...
Wij doen dat al jaren. Slapen zelf van 19:00 tot 22:30 uur en rijden om en om. Als de een rijdt, slaapt de ander. Voor ons werkt dit goed, maar als je het eng vindt moet je het zeker niet doen!
Wij hebben vorig jaar een tussenstop gedaan, echter daardoor nu besloten juist in een keer door te rijden naar de Dordogne. Is echt makkelijk haalbaar namelijk.
Oja, nog een tip over booking.com: als er daar staat dat het vol is, wil het niet zeggen dat het ook echt vol is Booking heeft maar bepaald aantal kamers. Het loont vaak om gewoon het hotel even te bellen en te kijken of er nog plek is.
Hoe vinden jullie de familiekamers op Booking.com? Ik ben ook aan het zoeken en krijg veelal 2x2persoonskamers en bij navraag niet eens de mogelijkheid van een tussendeur.. en geef bij het zoeken wel aan dat we met 2 kinderen reizen..
Wij zijn een paar keer naar de Dordogne geweest en overnachten dan altijd hier: Fermettte l ‘Abeille Gites et Chambre d’Hotes Will & Hans Emmerig 2 Le Breuil 36270 Bazaiges Tel. 0033254253563 Mob. 0033643287949 Mob.ned 0657558152 hans.emmerig@orange.fr Het is een Nederlands echtpaar, dus je kunt ze gewoon in het Nederlands bellen of mailen. Het is wel wat verder dan Orleans (tussen Orleans en Limoges) en misschien niet helemaal wat je zoekt, maar het is echt een mooie, rustige plek. Wij zijn er altijd zeer gastvrij ontvangen. (Maar ik moet zeggen dat wij absoluut geen types zijn voor een snelweghotel en al helemaal niet om met z'n allen in een klein kamertje te slapen. We hebben liever rust, ruimte en persoonlijke aandacht. ) Ik kan je zelfs aanraden om er meerdere nachten te slapen om zo alvast te onthaasten voordat jullie doorrijden naar de Dordogne. Huurprijs voor een gite is 125 euro per nacht en voor chambre d,hotes 69 euro per nacht (bijplaatsen van een extra kinderbedje of logeerbed 10:euro). Alle huizen komen uit op een tuin waar iedereen gebruik van kan maken. Er is wat speelgelegenheid voor de kinderen. Blijven eten kan ook. Dit moet je wel van te voren doorgeven ivm de boodschappen. Wij doen dit altijd wel omdat het makkelijk en gezellig is. Maar het is niet culinair ofzo, je eet mee wat de pot schaft. Zelf koken kan ook, want in het huis zit een keuken.
Wij zaten altijd in Orleans Novotel. Echt super ook op kinderen gericht. Voor 120 euro toen familiekamer incl. ontbijt
Ik had even terug gezocht waar wij destijds geweest waren en dat had ik via airbnb gedaan. In de buurt van Orleans, naam van dame Delphine Berla. Was volgens mij wel een stukje van snelweg, maar zij hadden een apart deel bij het huis met een slaapkamer en speelkamer, een tuin waar de kinderen konden spelen, er stond een welkomstdrankje klaar en ontbijt smorgens!