Wij hebben er sinds kort 4. Als je de sportclubjes te druk vind zou ik die op een laag pitje zetten. En de kosten....ja, dat heb je grotendeels zelf in de hand. Maar waar er 2 kunnen eten kunnen er natuurlijk ook 3 eten. Gezellig hoor een groot gezin!
hier was nr. 4 niet gepland en ik dacht dat ik het on-ge-lo-fe-lijk druk zou krijgen! het valt alles mee! natuurlijk race ik soms van hot naar her (school, voetbal, zwemles, enz.), maar het lukt eigenlijk prima! het enige wat ik juist lastig vind, is het leeftijdsverschil. onze oudste is dit jaar naar de brugklas gegaan (vraagt toch wat extra begeleiding en aandacht), nr. 3 is naar groep 3 gegaan (vraagt ook wel wat extra aandacht en begeleiding) en de jongste van nét 2 is nog een echte handenbinder. nr. 2 vraagt natuurlijk ook aandacht, dus soms heb ik weleens het gevoel in de spagaat te liggen qua aandacht. 4 is voor mij dus écht de max!!! toch zou ik het zo weer doen!
Oké, fijn om te lezen. Laatste dagen, heb ik aantal momenten dat ik denk omg hoe doe je dat dan met nog eentje erbij haha Ze zullen hopelijk ook niet zoveel schelen, maar goed, zullen zien...
Onze dochters zijn nu 3 jaar en 6 maanden, en in juni verwachten wij ons derde kindje. De meiden waren niet gepland maar ons derde ukkie des te meer. Ik heb nog geen ervaring hoe het werkelijk is met drie kindjes, maar ik vond het vreselijk dat nu mijn gezellige 'thuiszittijd' er al op zou zijn. Dus volgend jaar heerlijk nog een kleintje om te verzorgen en vertroetelen, dat maakt het loslaten van de meiden als ze naar de basisschool gaan toch een stukje minder moeilijk. (er ging wel anderhalf jaar aan overleg aan vooraf, vriendlief wilde geen derde en vond het wel goed zo. Na veel gesprekken wilde hij het toch wel mits er hier in huis wat dingen zouden veranderen. Ook wilde hij minimaal 4 jaar verschil tussen de meiden. Toen ze 3 jaar en 3 maanden waren heb ik dus mijn mirena eindelijk laten verwijderen en 4 weken later zat ik met een knalpositieve kruidvat test in mijn hand nu komt ons kindje toch eerder dan de 4e verjaardag van onze meiden)
Wij hebben ook drie kinderen (bijna 11, 8 en de jongste 3,5 jaar), ontzettend leuk zo'n klein spruitje erbij. De oudste twee meiden zijn helemaal verslaafd aan de jongste. De jongste is nu al verpest door alle aandacht haha. Het is wel druk maar ook gezellig. Wat ik wel jammer vind is dat als we naar een pretpark oid gaan dat er iemand ergens alleen in moet en dat is soms jammer. Of ik het over zou doen. Dan wat jonger aan kinderen beginnen en het houden bij twee (als ik heel eerlijk ben). Het is net even wat gemakkelijker maar dat is persoonlijk.
onze zoon word bijna 4 en onze dochter is 2,5 ik zou heel graag nog een 3e willen, dus of ik 3 kinderen over zou doen kan ik je geen antwoord op geven maar als ik in dit leven geen 3 kinderen zou krijgen hoop ik in een volgend leven het wel te kunnen krijgen hahah, nee maar serieus, mijn man heeft altijd gedacht met onze 2 kids: het is goed zo, eigenlijk nooit over een 3e na gedacht, tot ik 3 maand geleden opeens zei dat ik eigenlijk nog wel graag een 3e wil, hij weet het nog niet, hij is er nog niet over uit, hij ziet erg op tegen de gebroken nachten en het gebonden zijn aan vaste tijden van bijv slaapjes en de fles, nu de jongste 2,5 is word ze een stuk makkelijker en hij vind het eigenlijk wel fijn zo. maar als het aan mij ligt komt er dus nog 1 bij
Bedankt voor jullie eerlijje reacties, toch ook best wisselend. Wij nijgen nu toch steeds meer naar het houden bij twee kinderen. Ze zijn gezond, alles wordt weer wat makkelijker nu de jongste 13 maanden is, het is praktischer twee kinderen en als ik zo wat reacties lees speelt dat toch wel een rol om het wel of niet over te doen. Ook de aandacht verdelen en dat je nu toch altijd een ouder, een kind heb. Feit dat ik in de toekomst wel weer wil gaan werken, financieel...pff er zijn zoveel redenen om het niet te doen, dat ik me begin af te vragen of er wel genoeg reden is om het wel te doen. Mijn jongste wil ook heel graag bij mama zijn en dat is niet erg maar ben bang dat ik haar wel tekort doe mocht er nog een kindje bijkomen.. Sorry voor typefouteb, is vanaf me telefoon
leuk topic, en fijn al die eerlijke antwoorden. ook hier best lang de twijfel gehad, maar uiteindelijk besloten om het bij twee kindjes te houden. ze zijn nu 4 en 5 en nu voelt dat echt wel goed. natuurlijk hou ik altijd babykriebels, maar dat zou niet veranderen, al zou ik er 6 of 11 hebben denk ik ik ben ook gewoon niet het soort persoon dat de aandacht goed kan/wil verdelen. bij ons maartclubje zit een mama van vijf, en ik heb zo veel bewondering voor haar! ik zou het niet kunnen. ik wil het altijd zo goed doen voor iedereen, en kan moeilijk iets laten waaien zeg maar.. dus nu steeds meer berusting in het feit dat t allemaal lekker draait met die twee kanjers nu. het wordt allemaal echt steeds gemakkelijker en dat is ook fijn! succes met je beslissing!