Ons manneke i nu 7.5 maand bijna en heeftbweer koorts! Heb hen on 17.00 uur getempt wa 37.9 heb pc gegeven omdat ik het gevoel had dat hij wat last had... Net opnieuw getempt en toen wa het 38 graden...niet veel koorts maar toch ondanks de p toch omhoog gegaan. Heb wel het vermoeden dat hij misschien ook weer tandjes krijgt maar zie geen bobbel ofzo (was vorige keer ook niet). Wat moet ik hiermee? Ben zo onzeker en bang dat ik niet serieus gnoeg reageer ofzo
Ten eerste is het helemaal niet altijd zo dat paracetamol koortsverlagend werkt. En ik vind het met de temp nog wel meevallen. Je spreekt pas van koorts als de temp boven de 38.5 is. De temp van je kindje kan al richting de 38 graden gaan, van alleen huilen. Je hoeft je dus echt geen zorgen te maken, en je hebt prima gehandeld vind ik. Als je kindje niet lekker is, mag je gerust een paracetamol geven (ook al zijn daar de meningen over verdeeld).
Bedankt voor je reactie...hij ligt momenteel te slapen en heeft gelukkig zijn fles goed leeggedronken (hele dag meer dan de helft laten staan) ik houd het in de gaten...
Ik zou het gewoon in de gaten houden, zorgen dat hij zn flessen leegdrinkt en anders de ha bellen. Ook als hij suf word aan de bel trekken. opzich is 38 niet zo hoog en tegen de avond loopt de temp vaak op...
Goed in de gaten houden en zorgen dat hij goed blijft drinken! Kinderarts zegt overigens vanaf 38 graden koorts
Zegt onze huisarts ook, maar die zegt ook dat paracetamol niet altijd hoeft. Koorts of verhoging heb je niet voor niets......Je lichaam is dan aan het werk om iets wat niet in het lichaam hoort (bijv. virusje) eruit te werken. Ga je dan paracetamol geven, dan blijft het virus langer in het lichaam en duurt het ziek zijn ook langer. Ik geef persoonlijk weinig paracetamol, behalve als ze heel slecht drinken of als ze echt pijn hebben (bij bijvoorbeeld een oorontsteking).
Ik zou hem gewoon goed in de gaten houden. Op zich valt het nog wel mee hoor, 37,9 voor in de namiddag. Sowieso krijgen kinderen snel koorts en stijgt het ook sneller dan bij volwassenen. Zolang hij goed drinkt en niet suf wordt is het goed. Even op z'n plasluiers letten en desnoods opschrijven wat hij aan vocht binnen krijgt. Mijn dochter is de afgelopen twee weken ook aan het rotzooien geweest, ik werd er gek en ook nog eens onzeker van. Moet ik nou wel of niet de dokter bellen... ik heb toen steeds tegen mezelf gezegd: ze is best vrolijk, niet suf, eet en drinkt goed, dan mag het rustig een dag of 3 duren (dat is wat mijn huisarts zei en ook wat je overal op internet leest). Het schommelde hier ook heel erg, dan weer 37, dan weer 38,5 en zelfs op een avond een uitschieter naar 39,7. Dat was heel zielig, ze was ook écht niet lekker en ik heb haar toen ook een zetpilletje gedaan. Sinds twee dagen is ze weer helemaal koortsvrij en... 2 tandjes rijker! (nu 8 tandjes er door dus ik had eigenlijk bedacht dat ik het voorlopig wel even mooi vind)