Voor degene die mijn topics weleens gelezen hebben en gereageerd hebben, wilde ik even een vluchtige update plaatsen. Afgelopen dinsdag is onze dochter geopereerd aan de dichtgegroeide schedelnaden (craniosynostose). Na een 6 uur durende operatie waarbij ze een stuk schedel tot aan de oogkassen losgemaakt hebben en gereconstrueerd hebben en een nachtje ic, begint ze nu op te knappen. Moet wel zeggen dat ze voor onherkenbaar is door haar opgezwollen hoofdje en dichte opgezwollen oogjes, dus het eind resultaat blijft nog even spannend. We hebben wel een meisje op het moment dat erg rustig is en alleen maar slaapt of zielig jammerd maar dat zal snel overgaan als ze weer een klein beetje kan zien. Ze doet het goed alleen wil het drinken nog niet optimaal omdat ze soms nog misselijk is. Maar het is een kanjer die kleine meid enn ik ben super trots op haar.
Ach jeetje, zo'n kleintje... Wat een sterk meiske. Knuffel haar maar lekker. En je hebt groot gelijk om zo trots op haar te zijn.
Pfff heftig hoor zo`n operatie, hopelijk voelt ze zich snel weer fijner! Beterschap voor haar en sterkte voor jullie!
Heftig! Fijn dat de operatie zelf goed is gegaan en ik hoop dat jullie meisje heeeeeeel snel opkapt! Sterkte.
Dat is niet niks zeg...fijn dat de operatie geslaagd is, nu op naar een voorspoedig herstel...sterkte!
Heftig! Ik hoop dat ze spoedig hersteld. Heel veel sterkte gewenst en beterschap voor je kleine meid.
Inderdaad heftig! Heel veel beterschap voor je kleine, dappere meisje! Ze heeft zich goed gehouden, je hebt alle reden trots te zijn!
dank jullie wel voor jullie reacties. Het gaat goed met de kleine meid, oogjes zijn al weer wat open en ze is een stuk beter in haar hummetje. We dachten morgen naar huis te kunnen, maar we moeten nog een dagje langer blijven omdat ze misschien morgen nog een bloedtransfusie nodig heeft, maar dat horen we morgen ochtend. Verder gaf de arts aan ze weinig zo blauw te zien om de oogjes en dat het herstel wat langer zal duren, maar dat ze het verder goed doet, dus dat is wel erg lekker. nu hopen dat het hb goed is morgen en een transfusie niet nodig is. Verder doet ze het lekker al heeft ze een flink jasje uit gedaan en is ze nog erg vermoeid, maar dat is logisch na zo'n zware operatie.
Poe hee, wat heftig. Onze oudste werd er ook van verdacht en heb me er toen in moeten verdiepen dikke knuffel voor jullie!!!