Draaien in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nijntje84, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Hallo allemaal,

Was even benieuwd of iemand ervaring heeft met een dreumes die veel draait in bed.
    Onze meid van bijna 20 maanden draait ontzettend veel in bed. Ze heeft werkelijk op alle mogelijke manieren geslapen in het bedje.
    Ik kan dus bij een verkoudheid nooit het bedje iets schuin zetten en een dekentje is al helemaal geen doen. Ze ligt nu nog heerlijk in een slaapzak. Door het draaien is ze ook regelmatig de speen kwijt (op de grond). Meerdere spenen in bed is geen optie, want als ze er een in de mond heeft en ze vindt een tweede, raakt ze overstuur omdat die niet in de mond kan ;) Koortje aan de slaapzak is dat niet gevaarlijk? Vooral met al dat gedraai (en ze is echt een buikslaper).
    En hoe zijn de ervaringen wat betreft een nieuw bed. In een junior bed heb je nog wel een plankje ervoor, maar met al dit gedraai zie ik dat niet goed gaan. En zijn er meer die dan nog steeds in een slaapzak liggen, aangezien ze steeds onder de deken wegdraait?

Sorry voor de vele vragen... Het gaat verder prima hoor, was alleen benieuwd of er een kans bestaat dat ze een keer rustig gaat liggen slapen ;)

2. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Mijn dochter draait ook een hoop in bed en kan in haar slaapzak niet zelf terug. Ze is een stuk jknger als jou kindje.
    Ze slaapt ook in een slaspzak want dekentje is echt niet te doen.
    Ik stop elke keer als ze in bed ligt hasr slaapzak achter in.
    Weet niet of dat gaat lukken bij een ouder kind maar het is te proberen.

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Onze dochter draait ook nog heel haar bedje door.
    Ze heeft een warme pyama aan + dikke winterslaapzak. ze heeft lekker warm zo. Er ligt dus ook geen deken in haar bedje.
    Ooit zal ze wel naar een groot bed moeten, maar voorlopig mag ze van mij nog in haar ledikant blijven.
    Zo lang ze nog niet te groot is voor haar ledikant, is er voor mij dus nog geen probleem.
    Wat er moet gebeuren als ze te groot wordt voor haar ledikant, of als ze er zelf uit gaan klimmen, dat zien we dan wel weer :p

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat bedoel je met "koortje aan de slaapzak, is dat niet gevaarlijk?"

Je wilt haar (20 maanden oud) toch niet vast gaan leggen? Want dat is inderdaad levensgevaarlijk. Ze kunnen zich gaan vastdraaien en zichzelf daardoor gaan verstikken. Bovendien is bewegen in slaap iets natuurlijks en dat moet je niet tegen willen houden. Vergelijk het maar met jezelf als je slaapt. Zou jij lekker slapen als je vastgesnoerd zou liggen met bewegingsbeperking?

Dus vergeet het vastleggen met het koordje svp. Dat is een levensgevaarlijke en onzinnige oplossing.

Wat betreft het draaien. Aiden heeft tot ongeveer 2,5 jaar in een slaapzak geslapen. Op een gegeven moment zullen ze wat minder alle kanten van het bed gaan opzoeken.
    Alhoewel ik Aiden ook nog af en toe wel eens in zijn eenpersoonsbed dwars voor zijn kussen zie liggen. Ik leg hem dan al slapend weer recht en hij tukt dan heerlijk verder.

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Volgens mij bedoelt ze om de speen aan te binden, zodat die niet zoekraakt.

6. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Ze bedoelt een speenkoord, haha
    No panic!!

ZL slaapt in peuterbed, met slaapzak, dekbedovertrek(zonder dekbed zodat hij er aan went), en speen met speenkoord.

Hij draait ook in bed, soms vinden we hem knielend op de grond terwijl hij met zijn bovenlichaam op bed ligt.

Hij is voldoende mobiel in zijn slaapzaal. Loopt en rent er ook mee.

Speenkoord zit met een knijpertje vast. Komt er te veel spanning op schiet ie los

7. nijntje84

nijntje84 Actief lid

8 okt 2012
    359
    0
    0
    Postbezorger
    Hengelo
    Ik bedoel inderdaad een koortje voor de speen ;) Misschien moet ik dat maar eens gaan proberen!

Goed om de verschillende ervaringen met bed te lezen. We hebben nog even, wilde het rond haar tweede verjaardag gaan proberen (juni) dan is het ook wat warmer en niet erg als een deken niet echt lukt :D

Heb wel het geluk dat onze dame niet heel groot is, dus ze kan nog wel even in de slaapzakken :D

8. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Beste aankoop EVER: Koeka speendoekjes!!
    Speendoekje Rome | Koeka webshop

9. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Zo'n doekje werkte bij ons dus echt niet, toen was hij nog elke keer zijn speen kwijt.
    Wij hebben een nijntje speenketting voor de oudste.
    Wel gebruikt hij alleen een speen met slapen overdag, 's nachts slaapt hij zonder.

Als hij naar bed wil zegt hij: Olle bed en dan Nijne slapen, haha.
    Dan kruipt hij naar boven en gaat zonder morren tukken :D

10. Be Happy

:)

OEPS!

:)

Je hebt ook spenen knuffels, een knuffel waar je een speen aan kunt bevestigen.

11. Be Happy

12. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik heb er een badstof monddoekje aan geknoopt, werkt ook goed! Ik heb wel die van koeka gezien maar vind €8,50 voor zo'n lullig doekje echt zo belachelijk haha.

13. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Speen afleren? gelijk daar geen gezeur meer van. Hier gingen beide kids beter van slapen

Deel Deze Pagina