hoi meiden. ik kreeg gister een smsje van een vriendin van me dat ze in het ZH was en dat ze een bbz geconstateerd hadden ... wat wil dat precies zeggen ? hoorde dat ze er behoorlijk slecht van aan was ... wil haar zo goed mogelijk helpen. maar weet niet zo goed hoe liefs LB
dat betekend dat de baby ingenesteld is buiten de baarmoeder, vaak in de eileider. Dit kan gevaarlijk zijn, omdat ze er een bloeding van kan krijgen als de eileider scheurt. Afhankelijk van hoe groot het vruchtje is en waar ie precies zit halen ze of de hele eileider weg, of alleen het vruchtje.
wow heftig zeg .. bedankt voor je reactie ! ik heb nog niets van haar gehoord. maar durf haar ook niet goed te bellen ...
Ik ben vorige week vrijdag geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bij mij is de eileider verwijderd. Afhankelijk van de duur van de zwangerschap en ziekenhuis word er of eileiderbesparend, medicatie of idd een eileider verwijderd. Als ik het zo aan je verhaal hoor omdat ze er slecht aan toe is dat het geklapt is. Dat wil zeggen dat de eileider stuk is en ze bloed verliest,in dat geval zal ze met spoed geopereerd worden en de eileider worden verwijderd. Mocht je vragen hebben kan je me ook een pb sturen.
hoi hoi sorry voor de late reactie .. ze heeft een kijk operatie gehad, en daar was niets meer op te zien, maar ze blijft het zwangerschaps hormonen nog houden, dus nu krijgt ze weer onderzoeken of ze de eileider weg moeten halen of een deel of zoiets ? ... vind het zelf altijd heel moeilijk om met zo'n situaties om te gaan zeg meestal de verkeerde dingen
LadyBabs, Als ik je een tip mag geven: zeg dit eerlijk tegen je vriendin! Zeg eerlijk dat je niet weet wat je moet zeggen en bang bent om het verkeerde te zeggen. Ik zit zelf al enige tijd in de medische molen en heb nu een vermoedelijke miskraam, ik heb liever dat mensen eerlijk tegen me zeggen dat ze het moeilijk vinden om me te steunen omdat ze niet weten hoe, dan dat ik de meest onnozele reacties krijg ( je bent nog jong, komt wel goed, je hebt toch nog je eileider, dan doe je toch gewoon IVF ). Snap dat het voor mensen in een heel andere situatie ( lees ; gemakkelijk zwanger geraakt ) heel moeilijk voor te stellen hoe het is, maar interesse tonen is altijd goed!