Hallo dames, M'n moppie is al vrij vroeg met interesse voor wc....nu doorgepakt en is ze eigenlijk zindelijk voor wat betreft plassen. Maar drukken eerste twee keer ging dat goed, maar geeft het niet echt zelf aan. Nu als ze moet poepen zegt ze niets en zien we aan haar dat ze bijv. stil staat. Dan gaat ze het eigenlijkd us in haar broek doen. Als we haar dan p de wc zetten dat is het eigenlijk wel flink huilen/gillen. Geen idee wat het is, bang voor de wc? bang voor de drol....maar aangeven doet ze he tdan ook niet. Plassen geeft ze wel aan....luier aan doen is dus geen optie. Of we moeten standaard weer een luier om gaan doen, lijkt me zo zonden omdat ze het verder hartstikke goed doet. Echt lastig, jullie tips? Ik wil niet dat het zo'n issue word voor haar, we proberen het los te laten maar merken dat ze rondom het poepen moeilijk heeft
Heb je al eens een potje geprobeerd in plaats van de wc voor poepen? Misschien scheelt dat? (Voor jezelf wel vervelender dan op de wc natuurlijk. Maar nog altijd beter dan in de broek of een drama op de wc.)
Lees even mee, want hier wordt het onderhand ook 'een issue'... pffff... ze houdt het hier dan gewoon op met als gevolg dat het uiteindelijk nog moeilijker gaat. Op dit moment moet ze ook, maar zodra ze op de wc zit zegt ze al weer 'klaar'. Als we haar er vervolgens iets langer op laten zitten komt ie meestal wel, maar dan kunnen we goed al 10x op de wc hebben gezeten...
Het is hier net gelukt op het potje!! (zelf laten kiezen: potje of wc) Heb eens wat filmpjes gezocht op YouTube en dat maakte hier (vandaag in ieder geval) wel indruk... Ze keek ook voor het eerst blij dat het gelukt was, haha! High five, applausje, sticker geplakt (kaart is nu vol dus morgen kadootje uitzoeken) en een klein snoepje...
Onze zoon wil niet altijd blijven zitten als hij moet poepen, dus hij mag altijd eerst een boekje uitzoeken. (Net als papa ) Dan gaat één van ons er gezellig bij zitten en houdt hij het wel vol.
Wat knap dat ze al 'plaszindelijk' is! Zou er geen punt van maken met poepen. Veel jonge kinderen vinden het eng om op de wc te poepen, schijnt te maken te hebben met het loslaten van een deel van jezelf... Mocht ze wel op het potje poepen, is dat natuurlijk een prima tussenstap. Mocht dat niet gaan, dan evt even een luier aandoen om te poepen, kan ze dat zelf aangeven? Of evt. een luier voor haar binnen handbereik leggen, waarmee ze zelf kan aangeven (door de luier te pakken) dat ze moet poepen. Welke manier je ook kiest, doe wat bij je kindje past en zeker niets forceren! Succes!
hier was het ook een drama. ze vond het poepen heel eng en hield het op met obstipatie tot gevolg. Ik heb er geen aandacht aan geschonken, in de onderbroek laten poepen als ze dat liever wilde. Ze vroeg op een gegeven moment om een luiers als ze moest poepen en dan gaven we die ook. en ineens was het over en poepte ze op de wc. nu gaat ze het liefste op het potje. het komt wel goed. en ze is nog hartstikke jong! wees trots dat ze al plas zindelijk is, veel kindjes van haar leeftijd zijn dat niet.
Hier heeft hij ook een tijd nog in luier gepoept. Dan kwam hij gewoon om een luier vragen. Op de wc vond hij toen gewoon nog heel eng. Op den duur heb ik een keer net gedaan alsof ik hem niet verstond en toen heeft hij toch maar een keer op de wc gedaan. Uitgebreid beloond en een kadootje gegeven. Dat vond hij zo leuk dat hij gelijk nog een keer wilde, want hij wilde nog een kadootje (hadden een aantal bob de bouwer auto's op voorraad liggen). Vanaf die keer was hij binnen een week of 2 volledig zindelijk overdag. Maar het heeft wel een maand of 2/3 geduurd vanaf dat hij zindelijk was met plassen.
De oudste was hier ook vroeg plaszindelijk, maar met poepen heeft het hier nog een tijdje geduurt. Als ze moest poepen vroeg ze om een luier en ging stilletjes achter de bank staan, zodra ze klaar was kwam ze weer tevoorschijn. Toen inderdaad langzaam steeds vaker op het potje, blijkt toch minder eng te zijn dan gelijk in de wc.
Hallo dames, Dank jullie wel voor jullie reacties Natuurlijk zijn wij al harstikke trots op ons meisje dat ze plaszindelijk is, maar om je kleine meid al rennend door de kamer te zien en de gehele tijd bah horen roepen. Maar niets aangeeft of wat dan ook op de wc te willen en dan in een kortmoment staat ze stil en drukt ze in haar broek. Verschonen is dan natuurlijk een gegil (logisch natuurlijk vies), maar ik weet niet hoe ik op moet lossen. Ze praat nog niet zo goed dat ze naar me toe komt voor een luier. Als ze moet plassen roept ze dus ook "bah", misschien maar proberen uit te leggen dat ze kan vragen om een luier. Misschien vind ze dat prettiger....
Hi, wij hebben dit ook gehad. We zijn nooit boos geworden en gewoon verschoond. Na enige tijd ging ze het ophouden tot ze een luier aan kreeg voor het slapen gaan (middag). Dat was voor mij het teken dat ze het dus best kon ophouden maar dan angst haar tegen hield. We hebben aan geprobeerd te stimuleren met beloningen maar dat werkte inneerste instantie averechts. Toe hebben we het een aantal maanden laten rusten en toen opeens was ze wel vatbaar voor de beloning en sindsdien gaat het goed. Al met al heeft een een maand of 8 geduurd (dochter was met 24 mnd plaszindelijk). We hebben vooral geprobeerd er nooit een punt van te maken en oja, 1 groot glas Roosvicee Laxo per dag.... het was werkelijk ongelofelijk wat die kleine meid kon (en kan) produceren...
Hoi Cygnet, Inderdaad een herkenbaar verhaal, sorry voor het "vieze" verhaal....ze drinkt ook veel te weinig daar gaan we even meer energie insteken. Daardoor is het voor haar ook niet prettig poepen, dik (ook door het ophouden denk ik). Maar je bedoeld aantal maanden laten rusten, dat ze het die tijd gewoon in een luier deed. Deed ze dan het plassen wel gewoon op de wc?
Hier een dochter van 3,5 die echt al maanden plaszindelijk is(ging echt binnen 1 week eerste plas op de wc en 2e week snachts ook droog) Maar nu het poepen, ze heeft dus heel lang gewoon een luier gekregen maarja ze moet toch wel een X leren om op het potje of de wc te poepen maar ze word hysterisch als ze geen luier krijgt en houd het dan gewoon op Zelfs op de wc of pot met luier nog aan lukt niet! Weet niet zo goed moet ik er wat mee( ex en ik zijn sinds kort uit elkaar maar wonen nog wel samen maar komt ws binnenkort wel verandering in) dus misschien geen handige situatie nu, maar ze moet t toch een X leren voordat ze naar school gaat? iemand tips?
Hier ook iedere dag 1 of 2 grote glazen roosvicée laxo... blijft het in ieder geval wat soepeler en ze drinkt ook meteen goed! Inmiddels toch wel dagelijks nu een poep op het potje en soms in de wc. Op het kdv vraagt ze wel netjes een pamper... Mupet: is ze gevoelig voor beloningen (stickerkaart, als die vol is een kadootje uitzoeken wat ze heel graag wil hebben oid) of eerst op youtube filmpjes kijken van kindjes die op de wc poepen/plassen. Werkt op het moment hier heel goed!
@ nova nee is ze helaas niet echt gevoelig voor ik kan dr weet ik niet wat beloven maar dat vind ze op dat moment totaal niet interessant zolang ze die luier maar krijgt en niet op de wc of pot hoeft, maar filmpjes kijken kan ik nog eens doen wie weet helpt dat thnx!