Engeland meivakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Momisake, 18 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Mijn dochter wordt volgend jaar 18 en wil al heel lang naar Engeland. Nu wil ze graag met mij daar heen en zat ik te denken aan een week in de Meivakantie.
    We weten nog niet of we de Harry Potter tour willen doen maar totaal zaten we te denken aan 4 dagen Londen.

We willen verder ook graag iets meer zien van de omgeving dus we willen ook nog een paar dagen ergens anders naar toe. We hadden op ons lijstje oa Oxford, Brighton of Salisbury (en stonehenge).

Maar misschien weten jullie juist iets anders wat we echt niet moeten missen en waar we echt de Engelse cultuur/omgeving kunnen ontdekken voor nog een paar daagjes.

We willen met de trein of vliegtuig naar Londen en hebben geen eigen vervoer.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  3. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ja, Edinburgh wil ik heel graag heen maar dochter wil graag naar Londen en ja, tis voor haar dus Edinburgh moet helaas even wachten.. want iets te ver (en duur) om beide plaatsen te doen.

Athina vindt dit leuk.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Vanaf Londen kan je prima met de trein naar brighton, maar tijdens de spits zou ik wel reserveren als ik jou was.
    Het beste kan je de app trainline downloaden, dan kan je makkelijk je reis plannen en de kaartjes zijn een stuk goedkoper dat die van de stations. Vooral op rustige treinritten krijg je flinke korting.

Denk dat dit trouwens ook geldt voor de overige plekken waar je naar toe wilt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Momisake vindt dit leuk.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben 2 jaar geleden in de meivakantie een reisje Dover- Stonehenge-Jurassic Coast- Londen gemaakt. Maar wel met eigen auto.
    Salisbury vond ik niet echt bijzonder ik denk als je een uitvalsbasis wilt voor Stonehenge kun je dan niet beter voor Bath gaan? Dan heb je Londen, Oxford , Bath bijvoorbeeld?

Ik vond het mooi hoor Stonehenge, maar het was dat we er toch praktisch langskwamen …. Uiteindelijk zijn het toch een paar grote stenen in een weiland met heeeel veel mensen eromheen.:oops: (ik bedoel de omgeving vond ik verder niet echt mooi. In Schotland zijn er indrukwekkender stenen in mooie ruige landschappen)

Momisake vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina