Ik ben nu in mijn twaalfde week. Ik vraag me nu af wanneer je bepaalde dingen kan gaan doen of moet regelen. Bijvoorbeeld wanneer ga je naar zwangerschapsgym oid. En wanneer regel je de praktische zaken zoals kraamhulp. Het lijkt mij leuk om al wat te gaan doen, maar zonder buik voel ik mij nog wat verloren
Rond die termijn ging ik me inschrijven bij het kinderdagverblijf en me aanmelden bij kraamzorg. Naar zwangerschapsgym ben ik nooit geweest dus dat weet ik niet
Kraamzorg moest ik voor de 16e week aanvragen en het liefst zo rond de 12e week. Ook is het handig om alvast kinderdagverblijven te bezoek om je kind in te schrijven..want tegenwoordig zijn de wachttijden nog steeds lang. Zwangerschapscursus kan je hier online inschrijven en begint(per cursus verschilt dat een beetje) rond de 24/28e week. Je zou ook alvast kunnen gaan browsen en info inwinnen over welke babykamer, welke box, welke kinderwagen etc... gewoon orienteren.. Iig super veel plezier... en die buik zal echt niet heel lang meer op zich laten wachten hoor...
Kraamzorg heb ik met 12 weken geregeld. Zwangerschapsgym ben ik begonnen met pfff ehhh 22 weken dacht ik en me met denk ik 17 weken ingeschreven. Kinderopvang regelen is hier niet nodig buiten ouders om.
Kraamzorg wk 11 geregeld Kdv niet nodig bij ons Cursus pas wk 23 geregeld, begint vanavond Verzekering wk 12 geregeld, kraampakket aanvragen Gratis babydozen aanvragen in wk 12! Ook leuk Folders en boekjes aanvragen in wk 12! Misschien pretecho of 3d echo orientatie?
kraamzorg is hier bij 10 weken geregeld, kinderopvang ook zoiets vanwege de wachttijd en zwangerschapsgym heb ik bij deze zwangerschap niet gedaan en bij de vorige moest ik opgeven rondom 16 weken en het startte bij 27 weken..
hier ook kraamzorg en nazorg rond week 12 geregeld, opvang is hier niet nodig en zwangerschapsgym wil ik me wel voor inschrijven maar nog niet gedaan babykamer vorige week besteld komt eind jan binnen en kinderwagen hadden we al met 14 weken succes!
Mij werd verteld dat ik de kraamhulp zo vlug mogelijk moest regelen. Toen ik voor de 1e afspraak bij de VK kwam, vond ze het gek dat ik nog geen keuze had gemaakt (was net 7wk). Heb mij net opgegeven bij een bureau en hun vonden het gelukkig keurig op tijd. Kinderopvang moet je zo vlug mogelijk doen (maar hebben wij nog niet nodig) Ik heb al een oogje op een cursus zwangerschapsgebeuren maar ga ik pas later voor opgeven, omdat ik nog niet zeker weet of dat ook door kan gaan (BI) Meubeltjes etc. gaan we pas doen vanaf 20wk, maar dat heeft ook een beetje met onze voorgeschiedenis te maken (we zijn denk ik, wat extra voorzichtig en afwachtend) Keuze waar ik wil bevallen en hoe, is me uit handen genomen. Ik ben medisch geindiceerd dus ga naar 't ziekenhuis. Borstvoeding of niet, hangt eveneens van aantal medische factoren af, dus weet ik nog niet. Maar omdat de prognose is dat mijn zwangerschap nog wel wat complicaties kan gaan opleveren, hebben wij bijvoorbeeld al wel een geboortekaartje uitgekozen + tekst. Dat geeft mij ook rust. Hoeven we ons daar straks niet meer druk om te maken. En omdat ons budget zeer beperkt is, kijk is rustig rond naar koopjes op het gebied van kleding, speelgoed etc.
Ik heb vrij snel kraamzorg enz geregeld, dan was dat maar gedaan. In mijn geval ook UWV op de hoogte gebracht, moet alleen WAZO nog aanvragen bij 30 weken. Ben door mijn behandelend psych ook aangemeld voor de POP poli, cursus ga ik niet doen. KDV voorlopig nog niet nodig. De rest hebben we besloten pas na de drukke decembermaand te gaan regelen.
Voor week 26 hadden wij de babykamer zo goed als klaar (meubels, behang & Verf) omdat in de theorie de kleine vanaf die week geboren kan worden. Gelukkig zit ze voorlopig nog goed Het kraampakket moest bij onze verzekeraar voor de 7 maand worden aangevraagd omdat hij dan gratis was (zilveren kruis achmea) Bij je verzekeraar kun je vaak ook een informatie boekje aanvragen over wat te regelen, ook kun je het door je verzekering allemaal laten regelen. Volgens mij heb ik kraamhulp pas rond week 14/15 aangevraagd, rond de 7 maanden een intake gehad. Tip: kijk ook even naar je verzekering, misschien kan je nu nog upgraden/overstappen als het nodig is. Zwangerschapsgym begon ik bij 22 weken, ik heb echter een doorlopende cursus gedaan met theorie. Vaak zijn het 8 weekse cursussen. Kijk goed wat er allemaal is in jou omgeving, want je komt al snel bij grote namen uit als Icare maar er is vaak veel meer!
Verzekering in week 12 geregeld. Kraamzorg + kraampakket in week 15 geregeld gaat via de verzekering. Babykamer in week 16 bestellen (aanstaande zaterdag). Beginnen aan babykamer vanaf week 16. Kdv is voor ons niet nodig(oma past op en werk part-time) Babywagen na 20 weken bestellen.
Kraamzorg voor de 12e week. Werd ons bij de eerste afspraak met vk verteld. Online gevonden dat niet iedere instantie plek garandeert als je later bent. Kinderwagen was ook vrij vroeg, ik geloof met 12-13 weken door een aanbieding. Deze hebben we wel pas in december laten leveren (nou ja, ik had met sinterklaas gezegd, maar hij is vandaag binnen gekomen). Meubels hebben we los gekocht op het moment dat er een aanbieding was die ons aansprak. Maar alles hadden we voor de 20 weken in huis. Wij zijn dan ook ondertussen gewent aan de ruimte die het allemaal in neemt. En er is nog genoeg over om daarna te doen, want we hebben nog een hoop spul nodig. Verzekering, met het aanvragen van de kraamzorg is (doordat het via de verzekering ging) direct aangegeven bij de verzekering en is het kraampakket aangevraagd. Ziekenhuisbevalling moet hier voor de 30 weken zijn aangemeld bij het ziekenhuis (tenzij het medisch wordt, dat is natuurlijk altijd last-minute). Maar voor nu,kraamzorg... en verder lekker neuzen en doen... Ga genieten, ook zonder buik is het leuk om te shoppen.. Die buik komt, snel genoeg!
Nietzoveel hoor, kraamzorg moet je wel zo snel mogelijk regelen als je die wilt. En kinderopvang ook denk ik. Ik vond het bij de eerste ook heel onwerkelijk om me aan te melden bij de verloskundige en kraamzorg, het voelde net alsof ik met iets bezig was wat er niet was.
Kraamzorg en inschrijven kinderdagverblijven geregeld zodra de test was opgedroogd. Het is wat dat betreft toch nog erg druk hier in de randstad. Zeker als je keuze wilt hebben. Verzekering heb ik een paar weken later gebeld. Evenals verloskundige. Ik ben onder controle bij de gynaecoloog, maar heb een verloskundige nodig voor de nacontroles.
Kraamhulp moet je voor de 20 weken regelen. Zwangerschapsgym is hier vanaf ca 23/25 weken geloof ik, wel eerder aanmelden eventueel. Kamertje voor de eerste hebben wij vanaf een week of 25 rustig aan geregeld, elke keer weer iets. Bij de tweede konden we door omstandigheden pas bij 40 weken gaan beginnen. Derde krijgt niet eens een kamertje, haha. Hou rekening met best lange levertijd van nieuwe spullen, soms wel 2-3 maanden voor meubels, kinderwagen etc. Bij de eerste hebben we begin september de wagen besteld en die kwam pas begin december, de baby was toen al geboren. Kleertjes en verzorgingspullen enzo koop ik gewoon als ik er aan denk, zin in heb of toevallig tegen een leuke aanbieding aanloop. Ben nu ruim 32 weken zwanger en heb toevallig net gisteren flink ingekocht, omdat het ineens begon te kriebelen. Eerder niet zo de behoefte gevoeld.
Kdv voor de oudste hadden wij trouwens geregeld in de 5e maand of zo, hij zou eerst op een andere dag dan onze voorkeur alleen maar kunnen, maar uiteindelijk kon hij toch gelijk op de goede dag starten. Nu zijn er volgens mij weinig wachtlijsten meer.
kraamzorg kun je beste zo snel mogelijk organiseren. Dan heb je het geregeld en weet je dat dat in ieder geval goed zit. Verder, de joga of gym is meestal vanaf een week of 25 dat je daar heen gaat. KDV, rond 15 weken ingeschreven, is wachtliojst hiero.. dus ze is gegarandeerd van een plekje nu. Kamertjes enzo, tja, zit levertijd op, dus niet al te lang mee wachten. Wij hadden kamer en kinderwagen gekocht toen ik 16 weken was. (ongeveer) Ander grut zoals badje, box enz een stuk later. MEn adviseerd om je kamertje rond 35 weken toch echt klaar te hebben ivm vroeggeboorte. geboortekaartje, tja, wij waren wat laat, week 38 ofzo toen we het bevestigde, dat zorgde bij mij voor enorm veel onrust... Adviseer om het eerder te regelen... hahah Succes en veel plezier met regelen en shoppen/.
Wij hadden de geboorte kaartjes online zelf gemaakt met een foto erop van onze dochter en de volgende dag in huis, dus zo kan het ook. Ben er niet 1 seconde mee bezig geweest toen ik nog zwanger was. Kinderwagen gewoon in de winkel uitgezocht en meteen meegenomen. Het is ook maar net hoe bijzonder je het wil of waar je het vandaan haalt..
Na de 12 weken echo: - Kraamzorg - Verzekering kraampakket - KDV (er stond op het raam: direct plaatsing, maar de dinsdag zat er vol tot juni 2013. Lol! Gelukkig nu optijd kunnen regelen. Maandag hebben wij geslachtsbepaling en daarna ga ik echt voor de uitzet.
Haha ik zie dat ik het een beetje verkeerd heb gebracht. Ik bedoelde dat ik bij zwangerschapsgym oid me nu nog wat verloren zou voelen zonder buik. Maar daar staat dus een termijn voor. Goed om te weten. Kdv niet nodig, ben mijn proeftijd niet door. Maar had volgens hen niets te maken met mijn zwangerschap.... En ben al druk aan het oriënteren voor meubeltjes e.d. Het liefst wacht ik daar nog even mee tot ik het geslacht weet. Kan ik of een stoere of een roze kamer nemen Bedankt voor alle tips!