Weer meer grote gezinnen?!

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 9 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Hier zijn we rijk gezegend met 7 kinderen, en als alles goed mag gaan komt er volgend jaar ons 8e kindje bij.

We zijn gelovig, maar niet heel zwaar, dit is ook niet waarom we voor een groot gezin zijn gegaan.
    Het is soms druk, maar O zo gezellig, geen dag hetzelfde. Als je de juiste regels hebt en deze goed handhaafd en goede structuur biedt, dan hoeft het allemaal niet zo ‘ingewikkeld’ te zijn.

Ook denk ik dat onze kinderen het aan niets ontbreekt wat aandacht betreft, ruimte of spullen.

we verdienen ruim 2x modaal, sparen elke maand voor elk kind een vast bedrag.
    wanneer ik werk (parttime) is mn man altijd thuis, en ook hebben wij nog veel tijd samen. Als de kinderen op school zijn en we zijn beide vrij kunnen we heerlijk genieten van een bakje koffie in een lunchroom, of we gaan even de winkels in of een prachtige wandeling in de natuur. Onze kinderen hoeven nooit naar een opvang, en we proberen ze elke dag allemaal 1 op 1 moment te geven zodat ze kwijt kunnen wat ze willen, hulp krijgen bij bijvoorbeeld huiswerk of gewoon lekker samen een spelletje doen, of eens gezellig een lunch of high tea tussendoor. Het hoeft niet groot of lang te zijn. Kinderen waarderen het enorm als je tijd voor ze hebt.
    Zodra ze hun zwemdiploma hebben gehaald mogen ze een sport uitzoeken.
    Verder hebben op 2 jongens (7 en 4) na een eigen kamer, waar ze zich fijn terug kunnen trekken als ze alleen willen zijn.
    Kwa kleding kan ik wel eens doorschuiven maar ook vind ik het heerlijk om in de uitverkoop (merk)kleding te shoppen voor het volgende seizoen.
    Het kind mag hier kind zijn, tuurlijk als ik een boodschapje ga doen wil de oudste wel even oppassen (verdient ze dan een extra zakcentje mee) zie hier ook verder geen kwaad in. En de oudsten hebben bijv een vaste taak (vaatwasser uitruimen, prullenbakken legen) maar ook dat is niet meer dan normaal vind ik. We leven met elkaar dus doe je ook dingen voor elkaar.
    Als we tijd voor ons saampjes willen wanneer de kinderen thuis zijn ( uit eten, of eens een dagdeel ergens op af) dan komt er gewoon oppas in huis.

Hier zie je vaker gezinnen van deze grote maar ook nog groter.

Soms heb ik weleens moeite met mensen die negatiever tegenover grote gezinnen staan, niet alle grote gezinnen laten de kinderen buiten struinen, of hebben geen of weinig aandacht voor ze, of geldproblemen.
    soms denk ik dan wel eens dat die mensen misschien gewoon jaloers zijn.

Sophy, Emsy, citroenrasp en 11 anderen vinden dit leuk.
  2. roever

roever Niet meer actief

wat een heerlijk en eerlijk verhaal heb je getypt!

Krulletje87 vindt dit leuk.
  3. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    dank je wel:)

4. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    In de omgeving hier zijn wij wel de enige met 4 kinderen (en een vijfde op komst).
    Meestal zijn de gezinnen met meer dan 3 kinderen hier van buitenlandse komaf.

Voor mij ging er ook een wereld open door social media. Dan valt pas op hoeveel grote gezinnen er zijn. Mensen kunnen altijd doen alsof je echt een grote uitzondering bent.. maar dat valt dus best wel mee over heel Nederland gezien dan :)

Lies1611, Krulletje87 en Saartje33 vinden dit leuk.
  5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Je gezin klinkt ontzettend leuk! Hoe oud zijn je kinderen als ik vragen mag?

6. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    de jongste 2, de oudste 15;)

julia80 vindt dit leuk.
  7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    In mijn werkgerelateerde omgeving (veelal hoogopgeleid, bovengemiddeld inkomen), zie je heel veel gezinnen met 3 kinderen, sommigen 4. 2 komt ook veel voor, eenkindgezinnen maar weinig. De meesten werken beiden 3-4 dagen icm bso/kdv.

Als je op school/sport kijkt, valt ons altijd het grote aantal gescheiden ouders met co-ouderschap en nieuwe relaties, stiefkinderen, tweede leggen, al volwassen broers en zusjes etc op, waardoor je dus samengestelde gezinnen van voortdurend wisselende grootte hebt en het altijd gokken is welke ouder je moet contacten voor speelafspraken etc :p

Wij hebben er 2, door omstandigheden blijft het daarbij, anders waren we nog wel voor een derde en misschien zelfs vierde gegaan. Man komt uit een gezin van 5 en dat is nu als volwassenen ontzettend leuk. Ik heb 1 broer met wie ik maar weinig contact heb.

8. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    Ik heb ook het idee dat het wat meer is, grotere gezinnen of in ieder geval 3 kinderen. In mijn omgeving althans

9. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Wij hebben 3 kinderen en hier omgeving tGooi zie je dat ook best veel eigenlijk. Ik had ergens gelezen dat 50% van de moeder 2 kinderen heeft. 20% 1 of 3 kinderen en de laatste 10 procent wordt dus verdeeld over 4 kinderen en meer.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.871
    5.147
    113
    Home
    Ik heb er 3 en dat is prima
    1 op 1 aandacht vind ik erg belangrijk en dat is met 3 echt de Max is mijn mening want tijd voor mezelf vind ik ook belangrijk

We doen genoeg leuke dingen
    Weekendjes en dagjes weg, vakanties etc
    Ze hebben alles wat ze willen qua spullen
    En sporten ook 2x per week
    De jongste uiteraard nog niet

11. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    De meeste vriendinnen hebben 3 kinderen en ook een aantal 2. Op het schoolplein ook voornamelijk 2-3 kinderen, grotere gezinnen zie ik niet veel in m'n omgeving. Maar kan best zijn dat het op social media steeds meer voorkomt en dus uitvergroot lijkt.

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Sinds dit topic ben ik er dus, vooral met dagjes uit, echt op gaan letten en 3 is echt de nieuwe 2!

13. roever

roever Niet meer actief

Hahaha

misschien is dat t ook wel… t er op letten haha!

Lies1611 vindt dit leuk.
  14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ja wellicht!
    Ja dat denk ik wel hoor! Er zijn gelukkig ook nog steeds mensen die :eek: vier?! Reageren..

Deel Deze Pagina