Hoi, Ik heb een vraagje over de voeding van mijn zoontje. Hij is nu bijna 8 weken oud en krijgt 6 flessen van 120+4 en is daar niet tevreden mee. Hij krijgt 3 schepjes Nutrilon Omneo tegen zijn kraampjes en 1 schepje standaard. Nu weet ik dat hij te snel drinkt, hij heeft zijn fles namelijk binnen 10 minuten op. We zijn al een aantal weken aan het tobben met welke fles we het beste kunnen gebruiken (Avent, Tommy Tippy, Dr. Browns), doordat de Omneo voeding wat dikker is, verstopt steeds de speen 1 van de flessen. Nu drinkt hij uit een speen 2 van de Dr. Brows fles, wat dus eigenlijk te snel gaat. Op advies van het CB stoppen moeten we tussendoor en zijn speentje geven, maar dit pikt hij niet. Mijn vraag aan het CB was of hij naar de 5 voedingen mag, dit was volgens het CB niet zo'n goed plan, omdat hij snel groeit. Geboortegewicht was 3480 en was vorige week maandag 5205. Kunt u mij advies geven wat ik het beste kan doen? Alvast bedankt. Groetjes, Diana
Hoi Diana, Het maakt niet uit of je 6 voedingen van 135 ml geeft of straks 5 voedingen van 165 ml, totaal kom je dan ongeveer op dezelfde hoeveelheid voeding uit. Dat maakt voor de groei verder niet uit. Dus als je het idee hebt dat je kindje hieraan toe is kun je dit wel proberen. Gezien de leeftijd en gewicht van je kindje zou dit wel kunnen. Met spenen kan het soms even zoeken zijn naar de juiste speen. Dat is lastig. Het is fijn om een speentje te hebben waarbij je kindje 15-20 minuten over de voeding kan doen. Groetjes Angelique