Flauwvallen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Smiley24, Nov 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Gisteren gingen manlief en ik even winkelen voor gordijnen. We wilden het op ons gemakkie doen dus hadden we de kleine bij opa en oma achtergelaten. Helaas ging het gordijnen uitzoeken anders dan verwacht. In de winkel werd ik niet lekker, zag opeens zwart voor mijn ogen, stond te trillen, had het bloedheet.. Gelukkig ging ik ervoor al leunen op een volle doos. Ik ben blij dat ik niet op de grond ben beland, mijn man hield me vast en toen kwam er nog een vrouw bij. Voor ik het wist stonden er 7 man om mee heen van de BHV + beveiliging. Zowel mijn man als ik zijn ons erg geschrokken. Ik werd in de rolstoel naar een rustige ruimte achter de schermen gebracht daar heb ik een half uur op de bank gezeten tot het wat beter ging. Ik moest wel meteen door HAP voor een controle, daar ben ik onderzocht en alles was in orde. Maar heb wel advies gekregen om rust te nemen en te stoppen met werken. Want ik heb een kleine thuis van 17 maanden, heb erge BI en alles bij elkaar is het dus teveel en moet ik alle energie sparen.

Nu heb ik nog wel een lichte hoofdpijn en ben wat duizelig maar ik ben als de dood dat ik weer zoiets meemaak.. Vind het vooral eng als ik alleen met de kleine thuis ben.

Mijn bloeddruk, ijzer en zuurstofgehalte zijn gisteren getest en dat is allemaal goed. Ik vraag me af waar het opeens vandaan komt.

2. Konijn

Konijn Niet meer actief

Joh wat schrikken zeg! Sterkte en heel goed rustig aan doen...

3. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn.
    Als ervaringsdeskundige en Ehbo-er zal ik proberen je gerust te stellen.
    Tijdens mijn zw-schappen had ik er ook vaak last van; vooral als ik lang stil moest staan (bij de kassa ofzo) Dat soort situaties heb ik zoveel mogelijk vermeden, Thuis is het mij nooit overkomen. Ik denk dat het echt zal helpen als je rustiger aandoet.
    Je hebt het gisteren iig goed aan voelen komen; als je dat weer voelt, ga dan rustig op de bank zitten/liggen als je thuis bent. En ik weet niet of je kleintje nog een box heeft? Want dan kun je die evt even in de box/bed zetten.
    Voel je je er echt niet prettig bij om alleen te zijn, dan kun je misschien je telefoon programmeren dat je onder nr 1 bijv. iemand zet die in de buurt woont en een sleutel heeft. Je hebt altijd nog tijd om iig de telefoon van die persoon over te laten gaan. Als je dan met hem/haar afspreekt dat hij/zij komt als de telefoon over gaat zonder reactie dan heb je dat ook opgevangen.
    Misschien helpt het je om erover te praten met bijv je ha of vk. Zij kunnen je vast meer advies geven, maar soms helpt het ook om het van je af te praten.
    Sterkte en hopelijk maak je het hierna niet meer mee.

4. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Jeetje dat is schrikken idd!

Mijn moeder heeft dat tijdens haar zwangerschap van mij ook vaker gehad.
    Is al eens tussen de groenten bijgekomen in de groentenwinkel.

5. Acem

Acem Fanatiek lid

May 6, 2010
    1,587
    8
    38
    Brabant
    Herkenbaar... ik dacht eerst aan hipperventileren maar dat was het niet. Ik was gelukkig thuis toen dit gebeurde en ben toen van de keuken zo snel als ik kon naar mijn kamer gelopen en op bed gaan liggen... als ik was blijven zitten zou ik ook zijn flauwgevallen...

ik heb daarna overgegeven en voelde me weer soort van de oude... echt heel vreemd...
    Benauwd, zwart kijken, duizelig.... was bij mij ook...
    en ik was toen ook nog alleen thuis, zou net naar school gaan.... ben alsnog gegaan... stom he.

maar dat was tevens de laatste keer gelukkig.

6. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vervelend zeg!!
    Ik heb er (nu al..) last van! Ik ben altijd wel snel 'flauwvalgevoelig' iets wat krappe bloeddruk.
    Afgelopen dagen heb ik nachtdiensten gedraaid, en ja hoor met vlagen duizelig en langer als 10min op een plek staan en daar ga ik al.. Oorsuizen licht in het koppie en: zitten hoofd tussen de benen of liggen met de benen hoger als de rest van het lichaam. Deze dagen 4 x op 't werk meegemaakt...Voelt niet echt fijn....

Ik eet mij suf aan zoute drop(al zou ik dat verderop in de zwangerschap even overleggen, weet niet hoe jou bloeddruk is) en soep zodat mijn lichaam vocht vast houdt om mijn bloeddruk op pijl te houden.
    Daarnaast kan ik je adviseren genoeg te drinken, want hoe meer vaatvulling in je lichaam deste meer heeft het lichaam om rond te pompen. sommige mensen moeten wel 3 liter drinken om rechtop te blijven staan! (redt ik ook niet hoor)

7. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Toen ik bijna 18 weken was had ik dit ook, op een herhalingsavond van bhv ;), ze konden het bijna op mij toepassen.
    Ben extra op controle geweest bij ha en vk maar niks aan de hand, ook geen idee waar het vandaan kwam.
    Wel werd mij aangeraden om altijd wat dropjes mee te nemen en genoeg te drinken.
    Groetjes

8. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Heel herkenbaar, bij mij kwam het opzetten met 7/8 weken zwangerschap. De huisarts en gynacoloog zeiden dat dit kwam door de zwangerschap, je lichaam heeft veel bloed nodig bij de baby en dat mis je zo nu en dan in je hoofd en dan gaat het even fout daarboven ;)
    Ik voel het ook altijd heel goed aankomen en dezelfde symptomen als jij hebt (héél warm, zweten, zwart voor de ogen, suisende oren en langzaam wegzakken.
    Ik moet heel laag gaan zitten met mijn hoofd tussen mijn knieen, dan gaat het langzaam weer beter (voel soms de nasleep nog wel 1 a 2 uur).
    Gelukkig nu al enkele weken niet meer gehad *klopt af*. Het kan geen kwaad maar het is toch heel akelig op dat moment...

9. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    hier ook hetzelfde,
    Bloed, bloedruk ect zijn allemaal in orde.
    Wat ik doe is als ik het aan voel komen, meteen gaan zitten, even rusten zodat je dus niet helemaal flauw valt.
    Het komt bij mij vaak voor tijdens drukke bezigheden, zoals bv op de jonge gezinnenbeurs.... hier was ik dus wel helemaal flauw gevallen.

Zodra ik het thuis aan voel komen, ga ik meteen zitten, beetje water drinken, wat suiker kan ook helpen, trekt het niet weg, koud washandje op je hoofd zodat je je fris blijft voelen. Zelf heb ik ook een kleine meid rond sjeezen door de kamer, ze is net 1 geweest. Goed op tijd eten, meer kun je er niet echt aan doen, hoort er een beetje bij.

10. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Het is hartstikke vervelend en ik ben er behoorlijk van geschrokken. Maar gelukkig voel ik het meteen aan en wat jullie zeggen: even gaan liggen/zitten totdat het wat beter gaat. Ik heb altijd Dextro in mijn tas zitten, en gisteren wilde ik het uit mijn tas pakken maar dat lukte me niet eens. Mijn man schrok er ook zo van dat ie zelf niet op het idee kwam om het uit mijn tas te pakken.

11. sandra

sandra Fanatiek lid

Jeetje dat is schrikken zeg, doe inderdaad maar wat rustig aan.

Ik heb er ook last van, nou ja ik ben nog niet flauwgevallen, maar als ik me teveel inspan, bijv. een uur ga wandelen met de honden, dan voel ik me helemaal licht in mijn hoofd, vlekken voor mijn ogen, het gevoel dat ik op watjes loop.
    Volgens mijn verloskundige komt het door een lage bloeddruk.

Share This Page