Wow, wie kijkt nu naar de rapportage op SBS6, over 2 mannen die een ziekte hebben waardoor ze psychisch alleen jonger worden. Ze zijn bijna 40, maar vanaf 30 jaar begonnen ze achteruit te gaan, en zijn nu feitelijk weer kleuters die door hun ouders worden verzorgd. Wat bizar zeg!!
inderdaad bizar. en dat jongetje daarna die "gewoon" en gezond was en dan ineens zo aftakeld.... ik verzorg in de thuiszorg een meisje van 26 wat rett syndroom heeft. is een beetje hetzelfde idee. leek gewoon gezond bij de geboorte, kon lopen en praten alles. en vanaf 2,5 jaar takelde ze af, lopen ging moeilijker, praten enz. nu is ze meervoudig gehandicapt. kan nog wel aan de hand lopen maar verder niks. moet gevoerd worden, communiceren gaat niet, zit de hele dag in een rolstoel enz. het zal altijd een soort baby blijven die alleen maar groter en zwaarder word.
Heb het nog niet gekeken, maar hoorde net van mijn schoonzusje dat het om de ziekte van mijn zus gaat, MLD? Is geen soort van dementie hoor, maar een erfelijke stofwisselingsziekte. Ik hoop het snel terug te gaan kijken, ben wel erg benieuwd!!