bloedverlies

Discussie in 'Miskraam' gestart door yaika, 16 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    hallo,

Ik had deze vraag ook al op een ander forum gesteld maar ik denk dat hij toch meer hier thuis hoort.
    Ik ben vandaag precies 5 weken zwanger en schrok me echt rot toen ik gisteravond met naar de wc gaan licht rood bloedverlies had bij het afvegen!
    Ik heb gelijk de HA gebeld maar die zeiden dat ik moest wachten tot maandag en dan de verloskundige maar moet bellen.
    Toen ik vroeg of dit een miskraam was zeiden ze dat het nog alle kanten op kan. Niet echt duidelijkheid dus. Ik ben echt zo bang omdat ik niet weet wat het is of kan zijn. En maandag duurt dan nog zo erg lang!
    Toen ik vanmorgen weer naar de wc ging had ik een klein beetje bruin slijm met afvegen. Ik heb gister gelijk nog een test gedaan of ik nog zwanger was en die was gelukkig positief.
    Heeft iemand dit ook gehad of zijn er misschien tekenen waaruit ik op zou kunnen maken of dit wel of geen miskraam is en wat het dan eventueel wel is? Ik ben echt zo ongerust nu!

2. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Lieve Yaika,

Wat vervelend die spannende tijd ik snap dat je duidelijkheid wilt. Maar de ha heeft gelijk het kan nog alle kanten opgaan. Het kan nog bloed zijn van de innesteling maar het kan ook zijn dat het nog fout gaat. Zeker rond 5 wk heb je aan een echo niks en is het enige wat je kunt doen is afwachten.

Het zegt allemaal niks dat vloeien. IK ken iemand die vloeide heel heftig met stolsels en al, niks aan de hand beebje deed het prima. Ik daar in tegen heb 3 missed abortions gehad zonder ook maar 1 spoortje bloed.

Dus blijf gewoon moed houden zeker dat je de dag erna een beetje oud heb.

Meid ik wens je heel veel sterkte in deze spannende dagen en het gaat gewoon goed.

veel liefs snelly

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Yaika, bloed is 1 van de ergste dingen die je kunt zien in een zwangerschap... Vooral de onzekerheid maakt het killing en hoeveel antwoorden je hier ook krijgt, het zegt niets voor jou geval...
    Afwachten, zoals je HA zegt, wil je liever niet horen, maar is helaas het enige wat je op dit punt kunt doen. Ook als je maandag je VK belt is de kans erg groot dat ze zegt dat je af moet wachten. Pas vanaf 6.5/7 weken kunnen ze een echo (met hartactie) doen. Daarvoor kunnen ze hoogstens kijken of er geen vocht/bloed in je baarmoeder zit maar uitsluitsel geven ze nooit.
    Omdat ik helaas ook weet hoe vréselijk afwachten is, wil ik je toch even sterkte wensen.

4. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Ik heb hier hetzelfde...vanmorgen had ik wat bruinverlies met bruine stolsels. Een uur geleden ging ik naar het toilet en schrok met rot! M`n inlegkruisje was helemaal vol met bruin maar ook wat rood bloed.

Ik moet nu lekker gaan douchen en in bed gaan liggen. Mag morgen ook niet werken. Niet dat dat het tegen kan houden, maar puur voor mezelf, dat ik dan niet later mezelf de schuld kan geven...

4 oktober staat de eerste echo pas gepland....ik ben zo bang!

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Yaika en Inge, ook ik weet maar al te goed wat jullie doormaken. En het is helaas waar, tot 6,5-7 weken kun je eigenlijk alleen maar afwachten, want voor die tijd is er meestal nog geen hartactie. Helaas is er eigenlijk niets dat je kan doen of laten om een miskraam te voorkomen. Heel veel sterkte de komende tijd, ik duim voor jullie.

Suus

6. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Wat enorm vervelend dat je bloedverlies hebt. Ik kan je helaas ook geen zekerheid geven en meer dan afwachten kun je gewoonweg niet... Ik weet uit ervaring wel hoe enorm onzeker de periode is. Probeer als het je lukt om afleiding te zoeken zodat je voorkomt dat je de hele dag aan het piekeren bent want dat is echt slopend. Ik heb er in eenzelfde periode voor gekozen een paar mensen te vertellen over de zwangerschap. Het is niet het leukste moment waarop je het verteld, maar het gaat erom dat je veel steun krijgt bij deze onzekere periode. Als je het er met anderen over kunt hebben lucht dat altijd op, dan blijf je er zelf niet continue mee rondlopen.

Heel veel good luck gewenst!

7. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Wij hadden het gelukkig al aan wat mensen verteld en daar ben ik nu heel blij mee!

Volgens m`n ha en vk is het mis...ik bloed nog steeds, echt rood bloed. Maar ik heb niet echt veel stolsels of weefsel verloren. Vandaag heb ik wel wat onderbuik pijn gehad, maar niet echt veel en dat is nu weer weg :s

Iets is me zegt dat het nog niet over is....Gelukkig heb ik via m`n huisarts kunnen regelen dat ik vandaag en overmorgen bloed laat prikken (HCG) vrijdag weet ik dan of het hormoon is toegenomen of niet. Dan weet ik misschien iets meer...

8. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Wat vervelend dat je nu echt rood bloed verliest. Fijn dat je via je huisarts op HCG kunt laten prikken. Hoop dat dat je zekerheid kan gaan geven. Succes

9. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook onzekerheid. Ben nu ruim 10 weken. Vorige week een mooie echo gehad en gisterochtend ineens rood bloed bij t afvegen.
    Daarna werd het roze, toen bruin en weer geel.
    Geen grote hoeveelheid en geen krampen. Hoop dat het niks was maar het blijft eng. Vandaag ook weer normale afscheiding. VK maakte zichj ook geen zorgen..
    Het is zo moeilijk om vooral in het begin echt te genieten.
    18 nov een echo bij de VK maar ik heb van de week al uit ongeduldigheid een afspraak bij een echo buro voor volgende week zaterdag.

En toevallig heb ik met 10 weken het vertreld aan veel mensen waardoor ik extra baalde gisteren. Maar goed we zullen zien!

10. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    @Cin22: wat spannend geen zorgen maken hoor zeker als het nu al weer gestopt is. Ik had het ook aan iedereen verteld en op hyves gezet met 12 wk. Maar met 12,5 wk echo gehad dat het mis was dat was balen maar lang leve hyves kon er gelijk weer opzetten dat het beebje was overleden.

Lieverd geen zorgen maken hoor gaat gewoon goed

XXX

11. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Hier is het zeer waarschijnlijk foute boel. Ik boed nog steeds (echt rood bloed) en verlies ook wat stolsels/weefsel. Sinds gister ook buikpijn en vandaag ook rugpijn.

Ik denk dat ik vanmorgen het vruchtje ben verloren....

12. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Inge wat verschrikkelijk... Ik weet hoe je je voelt en wil je heel veel sterkte wensen.

13. Girl1982

Girl1982 Lid

13 jul 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inge, wat ontzettend naar voor je! Ik herken je hele verhaal.. Bij mij is het bij 7 weken fout gegaan. Heel veel sterkte ermee!

14. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Inge.
    Sterke! Het lijkt me echt verschrikkelijk.

@ Snelly, bedankt voor je reactie. Ik maak me ook minder zorgen, al weet je het inderdaad nooit 100 procent zeker. De ene dag is het goed en de volgende dag kan het mis gaan.

15. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Vanacht heb ik helemaal niet gebloed...en nu nog een klein beetje...

En nu twijfel ik weer....Ik had verwacht met een MK meer weefsel en stolsels te verliezen dan wat ik heb gehad....

Vandaag weer bloedprikken en dan morgen de uitslag. Als m`n hcg waardes goed zijn is er nog een sprankje hoop....

Ik weet ook niet wat ik aan moet met m`n eigen gevoel. Ik voel me nog zo zwanger.....

16. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Dat blijft wel spannend voor je dan. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
    Bij mij waren na de MK alle zwangerschapssymptomen heel snel verdwenen. Je hoort soms ook verhalen van vrouwen die veel bloedverlies hebben, waar dan vervolgens toch alles goed is. Hoop echt dat dit in jou geval ook geldt.

Succes

17. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    M`n laatste sprankje hoop is weg...deed net een test (kv2v5) -> negatief :'(

Ik wil nu alleen maar dat het bloeden snel stopt en dat ik weer 'gewoon' verder kan...

18. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Shit, dat is wel weer even flink balen...

Was het je eerste zwangerschap? Heel veel sterkte gewenst, geef het de tijd. Ik ben er zelf achter dat het meer impact heeft dan ik vooraf ooit had kunnen bedenken.

Hoop dat het bloeden snel stopt en dat je dan inderdaad weer 'gewoon' verder kunt.

19. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Ja, was onze eerste...ik voel me echt lam geslagen

20. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Dat snap ik... Ik heb net hetzelfde achter de rug, ook de eerste zwangerschap en het ging mis bij 5 weken en 4 dagen. Het is heel raar om eerst op een hele grote roze wolk te zitten en vervolgens in een zwart gat te vallen.
    In gedachten was je misschien al bezig met de inrichting van de babykamer,etc. en dat valt nu allemaal weg...

Geef het de tijd want dat heb je gewoon nodig. Ik hoop dat mensen uit je omgeving goed reageren. Ik heb gemerkt dat sommigen het heel goed snappen en anderen totaal niet. Dat zorgt soms voor vervelende opmerkingen maar gelukkig ook voor troostende.
    Misschien is het een 'troost' dat 30% van de zwangerschappen eindigt in een miskraam en je dus niet de enige bent. Daarnaast gaat een zwangerschap na een miskraam vaak wel gewoon goed. Maar ja, dat zijn relativerende woorden waar je nu waarschijnlijk weinig aan hebt. Want het neemt niet weg dat je nu enorm verdrietig bent om het verlies wat je nu hebt meegemaakt.

Ik kan alleen maar adviseren om er de tijd voor te nemen. Heb het erover met mensen in je omgeving. Heel veel sterkte en ik hoop dat het bij jou de volgende keer goed gaat.

Deel Deze Pagina