Niet meer onbezorgd zwanger zijn.....

Discussion in 'Miskraam' started by Ma2Be, May 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Ben zo blij dat het meteen weer raak is, maar aan de andere kant, de mk die ik had op 23 maart ligt nog wel vers in mijn geheugen. We vertellen nog niemand dat we weer zwanger zijn, eerst nog even afwachten.

Hoewel ik de kans zo klein acht dat je twee keer direct achter elkaar een miskraam krijgt.. ik kan ook twee keer achter elkaar zwanger worden, dus ook die kans blijft er. Het blijft onzeker.

Volgende week krijg ik al een echo, om te zien hoe ver ik eigenlijk ben. Die banner onderaan is namelijk een gokje, met de voorlopige werkdatum 1 januari, die is gebaseerd op datum mk en cyclus voor de eerste zwangerschap.

Volgens de vk ben ik nu 7 tot 9 weken.. Ik wil het pas echt geloven als ik volgende week een hartje zie, en weet dat ik pas na de 12 weken nog wat meer gerustgesteld zal zijn. Maar zo onbezorgd als bij de eerste zwangerschap, zal ik nooit meer worden.

XXMa2Be

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Hee meis,

Wat fijn dat je volgende week al een echo krijgt. Zo weet je tenminste wel snel of alles goed is. Ik hoop dat je nu lekker van je zwangerschap mag genieten.

Liefs,
    Duveldraakje

3. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

Apr 21, 2007
    3,869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Ik kan het me helemaal voorstellen. Heb net mijn miskraam achter de rug, maar ben wel aan het nadenken over wat als ik gelijk weer zwanger ben? Leuk, nee dat zou fanatastisch zijn! Maar ik heb het idee dat ik precies dezelfde onzekerheid en gedachtes zou hebben als jij nu.
    Ik hoop van harte dat je een hele mooie echo te zien krijgt en alles goed mag gaan! Laat het ons weten! Succes!

4. moonique

moonique Bekend lid

Nov 28, 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Het is als weer verder gaan met waar je mee bezig was, je kan pas weer verder als je bent opgestaan na het vallen. Maar dat wil niet zeggen dat je niet meer achterom zal kijken. Zo vond ik het een beetje, ik was toen inverwachting tot het fout ging, en wanneer ik weer verder ga wilde ik ook weer verder met waar ik mee bezig was, dus weer inverwachting zijn.

En onbezorgd dat is niet meer mogelijk, je bent je veel meer bewust van alles, vooral wat er allemaal fout kan gaan. En zeker als het bij jou eens is fout gegaan, besef je dat. Iedere zwangere vrouw weet dat het soms fout gaat en ongeveer wat er fout kan gaan, maar zet die gedachtes snel aan de kant, maar een nare ervaring is veel moeilijker aan de kant te schuiven.

Nu eerst een goeie echo en dan op naar de 12 weken! misschien ben je al 9 weken dan gaat het wat sneller ;) veel succes en ik hoop op het beste resultaat!

5. Niet meer actief

hoi,
    heel herkenbaar hoor, na mn MK in februari, telde ik gelijk weer aan, maar onbezorgd is het nooit meer geweest.
    ik verloor ook weer steeds bloed, wat sinds een paar dagen weg is, maar de angst is des te groter.
    Ik weet dus heel goed wat je voelt.
    Probeer desondanks toch een beetje te genieten, al is dat heeel moeilijk ik weet het.
    Vaak kan je eerder bij de VK terecht en als je het echt niet vertrouwd, gewoon bellen.
    Ik kreeg mn eerste echo met 7 weken, weer een met 8, met 9, en met 10 weken, om mezelf gerust te stellen.
    Moet nou met 12 en met 14 weken weer terug komen dus we bouwen t langzaam af al die controles ;)
    (had dus ook die controles vanwege bloedverlies hoor)

Nou ja wil alleen maar zeggen, praat erover met je VK, zei kan je heel vaak gerust stellen.

6. dianapols

dianapols Lid

Feb 15, 2007
    57
    0
    0
    ADL-assistente
    Krimpen aan den IJssel
    Heel herkenbaar!
    'k heb zelf een 16-01-07 een miskraam gehad, en na 1 menstruatie gelijk weer zwanger maar zeker niet onbezorgd. We hebben het ook aan bijna niemand verteld. Vorige week heb ik een echo gehad, was toen verder dan ik dacht. Ik dacht dat ik een 8-9 weken zwanger zou zijn, het bleek 10 weken en 4 dagen te zijn. Een dag verder dan dat het vorige keer mis ging, dat vond ik wel heel fijn. Maar de angst dat het weer mis gaat is nog steeds niet helemaal weg, ondanks dat we een kloppend hartje gezien hebben en ik nu alweer ruim 11 weken ben. 'k Ben nu wel wat zekerder, maar schreeuw het echt nog niet van de daken. Ik heb op 12 juni pas weer een afspraak bij de vk, maar denk dat ik ga bellen om te vragen of ik niet een keer langs mag komen om te horen of het hartje nog steeds klopt, als ik dan ruim 12 weken zwanger ben en het hartje klopt nog, wil ik het pas tegen meer mensen vertellen. En ik denk dat ik pas echt kan genieten als ik een levend kindje in m'n armen mag houden.
    Maar ik denk dat iedereen die een miskraam heeft gehad daar 'last' van heeft. Komt denk ik ook omdat je na een miskraam veel verhalen van anderen leest die het ook meegemaakt hebben.

Maar we zijn zwanger! Ik hoop voor je dat je ook een kindje met kloppend hartje zal zien op je echo!
    Groetjes,
    Diana

Share This Page