Ik ben nu in mijn 8e week en had gisteren tot mijn schrik een beetje bloed na het plassen. Was eigenlijk meer een rode veeg bij het afvegen zeg maar (sorry voor dit ietwat onsmakelijke verhaal, maar probeer het zo helder mogelijk te brengen)...'s avonds wel buikkrampen gehad aan de rechter en linkerzijde in mijn onderbuik.....gezien mijn eerdere miskraam in nov dacht ik gelijk dat het weer misging.....tranen met tuiten....had ik niet verwacht maar het doet toch meer met je dan je denkt blijkbaar. Baal enorm.... Nu heb ik net een blaasontsteking achter de rug, medicijnen net klaar maar blaas voelt ook nog niet helemaal ok. Zo even een plas naar de huisarts brengen voor controle. Qua buikkrampen is het nu wel ok, net bij de grote boodschap weer een beetje rozig bij afvegen maar echt doorbloeden doet het nog niet. Heb dus nog een sprankje hoop dat het nog goed zit van binnen maar diep van binnen heb ik me alweer ingesteld op een miskraam..... Had nooit gedacht dat dit me 2 keer zou gebeuren zeg....voel me leeg, verdrietig, onzeker en alleen (we hadden het nog niemand verteld)....en vraag me af of het hierna wel gaat lukken. Had een speciale kerst moeten worden... Herkend iemand zich hierin?? Misschien moet ik nog uitgaan van een positief verloop maar dat is nu heel moeilijk.
Hoi Dolfijn73, Oh, vreselijk die onzekerheid!!! Ik lees dat je na de grote boodschap ook wat bloedverlies hebt. Dit kan bij een zwangerschap best voorkomen, door iets meer druk die gezet moet worden door bijv. obstipatie. Na geslachtsgemeenschap kan het nu tijdens je zwangerschap ook meer voorkomen. Je hebt nu een betere doorbloeding door je hormonen. Ook de krampen kunnen groeikrampen zijn. Ik weet dat je hier niks aan hebt nu, maar ik hoop dat je je een beetje minder zorgen kan maken door niet alleen van een miskraam uit te gaan. Overleg even met je verloskundige, waarschijnlijk kan zij je duidelijkheid geven. Dikke knuffel!!! Claire
ja, even de verloskundige bellen en goed laten weten dat je onzeker bent, ze willen niet dat je stress hebt en dan maken ze eerder een echo. Ik lees hier genoeg verhalen waarbij bloedverlies geen enkel probleem is geweest maar bij mij is het tot dusver altijd fout geweest als er bloed kwam. Probeer een echo te regelen, dan weet je het zeker. Heel veel sterkte en een dikke knuffel in deze onzekere dagen. En misschien kan je bij een vriendin je hart luchten, dat heeft mij erg geholpen. Liefs Miek
ik zou inderdaad ook de vk bellen. met 8 wk is de echo al duidelijk genoeg. Je kan je vk altijd bellen als je je ongerust maakt!
Dank jullie wel voor je lieve reacties! Ik ben bang dat het toch heeft doorgezet. Vanochtend een behoorlijk grote stolsel verloren (of het vruchtje al, dat kon ik niet goed zien) en bloeden zet nu ook wel door. Niet constant en ook niet mega veel maar alsof ik ongesteld ben. Kramp is nu even weg (na die grote stolsel) maar voel wel dat het onrustig is. Zal wel het begin zijn denk ik....vorige keer ging het allemaal geleidelijk en duurde een week. Kan nu natuurlijk goed heel anders verlopen. Afwachten maar. Ik bel morgen of vrijdag het ziekenhuis voor een echo, al is het maar ter controle. Ben al een stuk rustiger nu. Het is heel erg jammer en erge pech en heel erg verdrietig (we hadden ons er erg op verheugd) maar als het dan niet goed is wil ik het ook maar zo snel mogelijk achter de rug hebben en laten controleren of alles goed schoon is straks....Dus....Vraag me wel af hoeveel keer je dit aankunt om mee te maken hoor...pfff...lees hier verhalen van meiden die dit meerdere keren hebben meegemaakt. Weet niet of ik dat wel wil en kan....doe nu maar even rustig aan en hoop dat de pijn mee gaat vallen en ik me weer snel beter voel en kan verwerken dat het nu voor de 2e keer mis is gegaan.....Misschien is 3 keer wel scheepsrecht voor ons? Weten jullie of het zin heeft om na 2 miskramen al onderzoek te gaan laten doen?
ach meis wat vervelend helaas kunnen ze weinig doen aan miskramen.Ik heb er 2 en een vmk gehad voor timo werd geboren. Voor timo zijn we getest op chromosomen (duurt maaaaaanden voor het resultaat), en schildklier, bloedsuiker. Aan zwanger worden kunnen ze dingen testen,maar aan miskramen eigenlijk niet, dat vertelde de gyn me gister. Je kan de medische molen in, vaak al na 2 miskramen, maar verwacht niet dat er iets uit komt helaas. Is 73 je geboorte jaar? dan zou ik toch de mm ingaan... succes en heel veel sterkte liefs miek
he wat vervelend zeg! Probeer idd een echo te regelen, dan weet je het tenminste! Dat vond ik wel 'fijn' een paar weken terug. Sterkte ermee!
Hey meiden, Ik ga inderdaad een echo regelen. Vraag me nog steeds af of het al voorbij is zeg maar....voor mijn gevoel heeft het te weinig gebloed voor een miskraam nog. Misschien was het pas het begin, is ook pas de 3e dag nu. Afwachten blijft het motto Verloskundige geeft aan dat nacontrole niet nodig is op zich maar ik wil dit wel voor mijn eigen gevoel. Heb ook nog even stiekem gedacht dat het er misschien 2 waren en dat er nu nog eentje over is, maar dat zou een wonder zijn....waar ik niet op moet rekenen. Zo het ziekenhuis bellen voor afspraak, dan weten we het tenminste zeker. Nogmaals dank voor jullie reacties, fijn om jullie advies te lezen! groetjes
Heel veel sterkte. Ik heb zelf trouwens ook eens een miskraam gehad, DOOR blaasontsteking. (dus dat kan best de oorzaak zijn) Alleen was ik toen al wat verder, 16 weken. Hopelijk is het nu achter de rug en is alles schoon...
Een miskraam door een blaasontsteking?? dat zal toch niet waar zijn zeg??? ga maandag naar het ziekenhuis voor een echo, ze waren vrij makkelijk, ben er tussendoor gefietst. Dan zien we maandag wel verder, beter duidelijkheid dan afwachten en niet weten waar je aan toe bent. Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat het mis hoor, ook al heb ik nog wel symptomen als misselijkheid enzo. Wil mezelf niet in de maling nemen en ben eigenlijk wel blij dat ik maandag kan. Hoop dat het bloeden wel over is anders lijkt het me zo vervelend om een inwendige echo te laten doen. Dat zullen ze namelijk wel willen doen gezien de duur van de zwangerschap en dan kunnen ze natuurlijk ook alles beter zien. Nou ja, proberen niet druk te maken denk ik maar en maandag verder zien!
Ja inderdaad, daar schrik ik ook wel van. Heb nu een blaasontsteking en kan pas over een week ofzo testen. Hoe weet je dat het daardoor kwam? @Dolfijn, heel veel succes maandag! Laat je weten hoe het gegaan is?
Hi allemaal, Net in ziekenhuis geweest en er was niets meer te zien in mijn baarmoeder. Een geluk bij een ongeluk, mijn lichaam heeft het dus zelf opgelost, daar was ik wel blij om. Had me er eigenlijk ook wel al bij neergelegd. Dit keer wel redelijk snel verlopen hoor die miskaam. Gek dat het zo snel gebeurd kan zijn eigenlijk....een heftige kramp en dat was het zo ongeveer.....nou ja, beter zo dan dat het een groot drama is natuurlijk. Oh ja Marjolein, heb nog even gevraagd van die blaasontsteking en daar kan het echt niet door komen een miskraam hoor. Gyn. zegt dat een miskraam komt door een fout in de aanleg en daar heeft zo'n ontsteking niets mee te maken volgens haar. Misschien stelt dit je gerust. Ze heeft ook nog even mijn eierstokken bekeken en zag er allemaal goed uit. Onderzoek ook nog even besproken maar ze gaf ook aan dat het een kansberekening is (erfelijkheidsonderzoek/chromosomen) waar de uitslag 4 mnd van duurt. Denk niet dat we dat gaan doen, we denken er nog even over na maar denk het niet. Gaan gewoon even uit van enorme pech, willen er niet te zwaar over denken. Het is erg jammer en voelde me vorige week wel even erg klote (sorry voor dit taalgebruik) maar gaat nu wel weer goed eigenlijk. Het is zo pril geweest en heeft niet zo mogen zijn. Op naar poging 3 zullen we maar zeggen Hopelijk spreek ik jullie volgende keer in een wat vrolijker topic!
Hallo lieverd!!!!! aaaaaah meis wat balen voor je zeg! ik heb het precies zo meegemaakt! wat jij al zegt aan de ene kant wel goed dan je lichaam het helemaal zelf heeft opgelost dat voelt toch veel fijner dan ineens alles verliezen in 1 keer of nog een curretage moeten laten doen en wat jij zegt het was nog heel pril dat heb ik ook we zijn blij dat we er weer voor mogen gaan ookal maakt het vervelende gevoel t er niet minder om natuurlijk. heeeel veel sterkte meis en hopelijk mogen wij hier ook snel een mooie echo laten zien!
Wat vreselijk is het om het weer mee te maken. Je verhaal is heel herkenbaar voor mij (lees onderschrift) Bij de 1ste mk had ik een mini bevalling met weeen. 2e keer had ik ook zoiets soortgelijks verwacht, maar omdat het zo pril was heb ik helemaaal geen krampen gehad. Vervelende is omdat het niet hetzelfde is, dat je toch gaat hopen op goed nieuws. Wij laten het ook niet onderzoeken en gooien het ook op pech. We zijn er nog niet klaar voor. Baalde wel dat het weer is gebeurd. Kan het niet geloven. 1ste keer dacht ik we hebben pech, volgende keer gaat het allemaal anders. Overkomt het ons weer 3keer scheepsrecht heel veel sterkte!
Dolfijn, sorry voor mn late reactie, ik was een weekend weg. Wat een nieuws. Zo confronterend he, een lege baarmoeder. een geluk inderdaad bij een ongeluk dat je lichaam het zelf opgelost heeft. maar dat maakt het niet minder naar en verdrietig natuurlijk, dus dat jij je klote voelt (voelde), is heel normaal! En wat betreft de onderzoeken... Ik hoop voor je dat het allemaal gewoon helemaal domme pech is en de onderzoeken niet nodig zullen zijn omdat je heel snel zwanger mag worden van een kindje dat 9 maanden in je buik mag blijven! En wat lief dat je het nagevraagd hebt bij de gyn, het stelt me zeker gerust, dank je wel!
He meiden, ik vind het knap dat jullie het op pech gooien. Jullie staan sterk in jullie schoenen Wij hebben in maart uitslag gekregen van onze chromosonenonderzoek gekregen en die is in orde. Ik heb as donderdag een tel afspraak met mijn arts en ik wil nu ook andere bloedonderzoeken gaan eisen. Zoals stolling in je bloed, lever, schildklier etc. 4 is in mijn ogen geen pech meer. Geestelijk gaat het ook wel aan je knagen, tenminste bij mij.
Ik vind het heel knap dat je het als pech ziet, zelf heb ik 4 miskramen achter de rug (en nog een kindje) en ga toch echt aan mezelf twijfelen en weet niet of ik een 5e keer aandurf. Heel veel succes in ieder geval met alles.
@Dolfijn...heel veel sterkte ! Niet om naar te doen,maar dat is niet helemaal waar.Er zijn hier zat meiden op het forum,die meerdere miskramen hebben gehad ,waarbij wel een oorzaak is gevonden buiten de dingen die ze in een zkh standaard testen.Je kunt iets aan je schildklier hebben bv.Of een vitamine B12tekort....er zijn nog zoveel oorzaken buiten die chromosonenafwijkingen of de stollingsstoornissen waarop ze in de meeste ziekenhuizen testen.Meeste ziekenhuizen kijken niet verder dan hun neus lang is.Dat zegt zo'n gyn alleen maar omdat hij/zij in het zkh waar hij/zij werkt niet van het protocol af mogen wijken.Ook niet alle gyns zijn op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van herhaalde miskramen.Hier op het forum is er veel over te vinden.Ik wil niemand ongerust maken,maar zou idd op je schildklier en alles laten prikken.Ik vertel dit,omdat ik hier allemaal wat laat achterkwam en nu 4 mken verder eindelijk zelf ergens heenga,waar ze wel wat verder gaan zoeken.Dus ik wil jullie die ellende besparen.Wat niet zegt dat het idd niet gewoon dikke pech is,maar ik zou alles uitsluiten. Iedereen die dit doormaakt heel veel sterkte en ik wens jullie allemaal snel een goede zwangerschap.
He meiden, Ik heb het radboud zkh gebeld, ze doen daar Prius onderzoeken. Na 2 mk gaan ze onderzoeken wat er met je aan de hand is. Ze zeiden dat 5x geen pech meer is. Ik mag 15 juli komen. Hieronder vindt je een link met meer informatie. UMC St Radboud - Verloskunde - PRIUS