eerste echo niet goed?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Masha, 14 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Masha

Masha Nieuw lid

14 sep 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

graag wil ik mijn verhaal hier met jullie delen.
    Vorige week zijn wij naar de verloskundige geweest voor de eerste echo. Ik zou toen rond de 8 weken zwanger zijn. 3 weken daarvoor 2 positieve testen gehad. Een van de kruidvat die direct 'aan sloeg' en een van clear blue die 2-3 weken aan gaf. Dit klopte ook met onze berekening.
    Toen we vorige week bij de verloskundige waren, bleek dat er (nog) niets te zien was op de echo. Ik had alleen een vergrote baarmoeder dat paste bij 5 weken 3 dagen zwanger. Heel vreemd.
    Ze had het ook over een mogelijk windei. Het is nu afwachten of het een miskraam werd of niet. 2 weken later (nu volgende week) kan ik weer komen voor een echo. Dan zou er echt wat te zien moeten zijn, anders is het niet goed.
    Maar ik vind het allemaal erg vreemd. Als het echt maar 5 weken was, hoe kan de test van clear blue dan 2-3 weken aangeven? Dat zou dan ongeveer 3 dagen na de bevruchting zijn....dat kan toch gewoon niet?
    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of misschien wat van anderen gehoord? Ik zit er behoorlijk mee in mijn maag. Het wachten duurt me echt lang. Af en toe wel buikpijn, maar geen bloedverlies. De ene dag wel zwangerschapssymptomen (misselijk, meer eten), andere dag weer geen last. Hopelijk kan iemand mij hier wat meer over vertellen!

2. Naa

Naa Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend rot deze onzekerheid.
    Ik zit in precies dezelfde situatie. Dacht 8 weken te zijn echo gaf 5,1 weken aan. Ik 5 dagen erna echo gehad en toen 5,5 weken en vruchtzak met vruchtje.
    Nu morgen weer terug voor echo. Bij ons kan ook alle kanten opgaan. Ik heb wel bloedverlies.
    Ik hoop voor je dat het goed afloopt en je over 2 weken een kindje ziet met hartslag.
    Sterkte meid de komende weken, dat wachten is verschrikkelijk!

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik wil je niet ontmoedigen. Ik was 11,5 week zwanger. Helaas is ons vruchtje niet verder gegroeid van 6 weken. Ik zit dus met zwangerschaps verschijnselen van nu 12 weken en moet morgen naar de gyn om de zwangerschap af te breken. Volgens de echo heeft mijn baarmoeder wel de grote van 11 weken alleen het vruchtje niet.

Spannend en tergend dat je nu koet wachten op een volgende echo. Het zou natuurlijk kunnen dat de zwangerschap nog erg pril is. De testen zijn niet altijd correct. Sterkte

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik had met 8+4 een leeg vruchtzakje en met 11+3 was ik 11 weken zwanger 😝 het kan alle kanten opgaan. Want vanaf eind deze week mag m'n kindje alweer geboren worden.

Sterkte met afwachten.

5. Jennechie

Jennechie Actief lid

28 jul 2014
    235
    0
    0
    Provincie Groningen
    april dit jaar met de eerste echo te horen gekregen dat het wss om een windei zou gaan.Leeg vruchtzakje. 2 dagen later inwendige echo in het zkh gehad en daar werd het vermoeden bevestigd, helaas.

Heel veel succes en sterkte met afwachten... Hopelijk krijgen jullie goed nieuws!

Deel Deze Pagina