Hallo meiden, Ik vroeg me af of een van jullie wat meer weet over PCOS en herhaalde miskramen? Eventueel dit zelf mee gemaakt? Momenteel maak ik mijn 2e missed abortion mee. Op de echo om dit vast te stellen zag ze ook ontzettend veel eicellen/blaasjes op mijn eierstokken. In 2009 is er bij mij PCOS vast gesteld. Ben uiteindelijk wel spontaan zwanger geraakt steeds dus dacht dat het niet meer zo aanwezig was. Nu las ik een artikel dat insuline resistentie ervoor kan zorgen dat je meer kans hebt op een miskraam en dat mogelijk metformine zou kunnen werken. Heeft iemand hier ervaring mee?. Heb morgen een afspraak bij de gyn en daar ga ik dit ook vragen maar vind het fijn om voorbereid ernaar toe te gaan Alvast bedankt! P.s. heb dit ook in het subforum vruchtbaarheidsbehandelingen geplaatst maar hoop op zoveel mogelijk ervaringsverhalen.
Gisteren miskraam gehad na missed abortion. Bij mij is 5 jaar geleden pcos vastgesteld. Eerste zwangerschap is wel goed gegaan. Nu bij de tweede zwangerschap dus niet. Ik ben wel beniewd naar een eventueel verband. Las ook verhoogde kans door hormonen die ik gebruik om zwanger te worden maar dat is bij jou niet van toepassing begrijp ik.
Als je denkt dat je last hebt van insulineresistentie kan ik je healthy hormones en pcos diet support aanraden. Bekijk die websites eens en pas je voeding aan en neem supplementen, het helpt mij geweldig. Om vaker ongesteld te worden dan, ben nog niet zwanger. Volgens mij is het wel zo dat je met PCOS meer kans hebt op een miskraam. PCOS kom je nooit meer echt vanaf, je kunt het wel onder controle houden door je leefstijl.
mss wil je dit niet horen maar er is pas sprake van herhaalde mks als het je 3-4x is overkomen. met twee mks beschouwt een gyn het als pech en zal t wrs de keer erna goed gaan. dat klinkt heel hard en het is ook onwijs verdrietig om 2 mks te krijgen mss ook hoopvol dat het "alleen pech" is..
Dit klopt niet. Ik heb ook 2 miskramen gehad en daarna uitgebreid bloedonderzoek gekregen om oorzaken voor herhaalde miskramen uit te sluiten. Ook folders van het ziekenhuis over herhaalde miskramen waar duidelijk staat 'twee of meer'. Dit onderzoek kreeg ik overigens zonder dat ik PCOS heb. Kan me voorstellen dat ze een onderzoek nog interessanter kunnen vinden wanneer er wel sprake is van PCOS?
Ik dacht dit zelf eerst ook maar mijn gyn gaat toch de onderzoeken inzetten. Vind 2 keer zo'n missed abortion na elkaar al niet normaal. Ik ben zeker hoopvol dat het alleen pech is. Maar ben wel heel huiverig voor de volgende zwangerschap.. De wens is nog wel groter dan die angst gelukkig.
Hier 4x missed abortuob gehad. En idd in de folders staat dat na 3x sprake is vab herhaalde mk. Bij mij na de 2e chromosoom onderzoek ingezet en na de derde alle overige onderzoeken. 2 x ma kan echt nog gewoon pech zijn... sterkte
Tussen mij eerste en tweede dochter ook 2x een mk gehad (en 1 bbz). In totaal dus 5x zwanger geweest en 2 kinderen. Ik gebruikte wel hormonen, zonder hormonen heb ik geen cyclus. Sterkte!