@Simmy wat heftig om in deze onzekerheid te blijven zitten. Snap jouw gevoel heel goed, heb het helaas zelf ook mee moeten maken. Ik wens je heel veel sterkte.
Dat ziet er inderdaad niet goed uit de vruchtzak is niet mooi rond, en daar komt bij dat zij geen hartje kan vinden terwijl je de dag daarvoor wel een hartslag had toch? Heel veel sterkte ik weet wat het is heb al 6 miskramen gehad maar ook 2 mooie kindjes dus het kan! Op dit moment weer zwanger en donderdag een echo om te kijken of het goed zit. Dus geef niet op! Hoop dat je snel weer zwanger mag worden en dat dan alles goed gaat
Update: Vandaag was de vruchtzak weer mooi van vorm en er zat een vruchtje met een kloppend hartje ♡ Alleen was ik volgens de meting wel een week korter zwanger dan ik zelf dacht...En ik ben echt zeker van mn eisprong en positieve zwangerschapstest...Dus dat maakt me wel bang. Iemand wel eens terug gezet en dat t toch een goede zwangerschap was? Vruchtje ligt wel verstopt volgens de arts in de verste uithoek, achter het dooierzakje tegen de bm wand aan...Er zit nog wel een groot stolsel/ hematoom naast de vruchtzak daar had ik vandaag weer (oud)Bloedverlies van. Ook heel eng. Al met al ben ik blij maar ook nogsteeds heel bang...
Wat een rollercoaster is dit, zeg! Jeetje. Maar wat een goed nieuws, er is zeker hoop! Wat die hematoom betreft: zie mijn banner. Mijn hematoom was met 11+5 helemaal opgelost en dus geen probleem meer .
Ik lees zo vaak van vrouwen die in het begin zijn teruggezet en met 12 weken weer vooruit worden gezet. Ze groeien gewoon niet allemaal even snel, metingen kunnen afwijken. Ik snap dat het moeilijk is, maar probeer de hoop niet te verliezen
Dat is ook zo. De gyn kon t vruchtje niet eens goed vinden omdat t helemaal achterin mijn baarmoeder, achter t dooierzakje tegen de baarmoederwand ligt. Bij t echo bureau was t vruchtje gelukkig wél te zien en het hartje óók. Ik hoop dat het maandag beter te zien is. Het is ook zo naar dat ik (oud) bloed blijf verliezen van het stolsel.
Wat fijn dat t bij jou helemaal weg is. Hoe groot was jouw stolsel en heb je er regelmatig bloedverlies van gehad? Ik verlies sinds gister weer wat oud bloed namelijk ...
Hoe groot het precies was weet ik niet. Wel dat het met 6+5 ongeveer even groot was als de vruchtzak. Ik heb echt veel vers bloed verloren, stroomde er zo uit. Mijn gynaecoloog wilde me niet aanraden om bedrust te nemen (wordt in België en Duitsland wel gedaan). Toch heb ik de 5 weken erna zo min mogelijk gelopen, alleen het hoognodige gedaan. Uitkomst: geen bloedingen meer en hematoom verdwenen. Ik zeg niet dat het door mijn rust kwam, maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb .
Oh echt?? Ik heb me wel ziek gemeld op werk maar ik heb thuis nog een peuter en een dreumes rondlopen dus helemaal niks meer doen gaat niet...Ik hoop niet dat dat nadelige gevolgen gaat hebben Pfff alleen maar zorgen...
Volgens NL'se artsen heeft het geen gevolgen, he! Ik wil je helemaal niet bang maken, maar je alleen vertellen wat ik heb gedaan en wat de uitkomst was. Misschien was de uitkomst hetzelfde als ik elke dag was gaan hardlopen . Ik geloof daar niet in, maar toch. Wat je kunt doen is bijvoorbeeld het zware tilwerk even aan manlief overlaten en strijkwerk aan (schoon)moeder geven. Zorgt misschien voor jou sowieso ook voor wat rust .
Absoluut We hebben nu ook afgesproken dat hij als hij uit werk komt t "zware" werk doet en de kinderen naar boven tilt etc. Ik wil er zelf alles aan gedaan hebben wat ik kon om dit tot een goed einde te brengen. Het wordt sowieso een lange weg omdat ik bij 14 weken een cetclage zal krijgen en dan is t ook afgelopen met (zwaar) werk. Ben blij dat t bij jou allemaal goedgekomen is met t hematoom. Kan je een beetje genieten van je zwangerschap?
Goed dat je die afspraken al hebt gemaakt. Meer kun je dan ook niet doen, behalve vertrouwen hebben . Ik vind het nog erg moeilijk om te genieten van mijn zwangerschap. Niet zozeer vanwege het lastige begin, maar door mijn eerdere miskramen. Stukje bij beetje hoop dat ik het genieten wel gaat lukken, ik loop nu een hoop mis. Ik gun jou hetzelfde toe: rust en kunnen genieten van het feit dat je wel hartstikke mooi nieuws hebt gehad!
Wauw wat mooi nieuws ik ben ook wel eens terug gezet met 9 weken weer vooruit. Ze kunnen het nog amper meten als het zo klein is een mm maakt al zoveel verschil. Bij mij gister zij de verloskundige zelfs ik ga het nog niet meten want heeft toch geen zin op dit termijn want dan zijn metingen niet zo betrouwbaar.
Gelukkig, ik had misschien ook liever gehad dat er geen meting gedaan was. Het vruchtje ligt ook helemaal achterin achter de dooierzak. Herinner me opeens dat de uitgerekende datum van mn dochter bij de eerste echo ook een week later uitkwam dan ik dacht, maar omdat de gyn daar verder niets over zei zag ik er ook geen probleem in toen. Bij de termijn echo klopte t weer precies met mijn berekening. Maar nu maak ik me toch zorgen ...sta er veel minder onbevangen in helaas. Dat vind ik wel jammer maar ik vind t moeilijk om op mn gevoel (het voelt nml goed) te vertrouwen...
He meis, ik ken je verder niet maar bij mijn huidige zwangerschap klopte mijn termijn ook niet bij de eerste vroege echo. Terwijl ik 100% zeker wist wanneer mijn eisprong was (had getemperatuurd en ovulatietesten gebruikt). Ik heb 2 weken geleden de termijnecho gehad en er zit wel een week verschil tussen de meting die met 6 weken is gedaan en de meting met 11 weken. Ik maakte mij ook veel zorgen en heb er ook veel op gegoogeld. Het komt heel vaak voor dat ze in het begin verkeerd meten en dat het bij de termijnecho weer precies klopt. En bij is het ook precies zo gegaan gelukkig. Het gaat nu nog steeds goed met de kleine gup. Dus het kan echt!!! Ik ga voor je duimen!
Daar hoop ik ook echt op maar t is moeilijk. Eerste kindje bij 24 weken geboren en overleden, daarna ondanks complicaties gezonde dochter. Toen MA (toen dacht ik nog nou Ja, kan een keer gebeuren) toen gezonde zoon. Afgelopen december zwanger, echo met goed kloppend hartje, maar de termijn was 4 dagen korter dan ik berekend had. Dag later bloedverlies miskraam. Nu weer zwanger maar bij 5 weken enorm bloed verlies met rood en stolsels . Was een tweeling en deze is over. Maar weer klopt de termijn niet plus er zit een groot stolsel/bloeding naast de vruchtzak. Het lukt haast niet om hoop te houden...al 2 weken onzekerheid
Vandaag weer een echo gehad. Het ziet er niet goed uit. Het is / wordt weer een mk. De tweede achter elkaar. Ik voel me echt verslagen. Het ging ook zo raar... De mevrouw keek via mn buik en zei ik zie alleen een lege vruchtzak. Dat kan niet bij 7 weken dus dit is een mk. Toen zei ik dat ik dinsdag een vruchtje had gezien (ook via de buik) nou toen ging ze inwendig kijken en na zoeken vond ze een dooierzak dus ze zei je kan geen vruchtje gezien hebben die is er niet. Toen toch nog zoeken en vond ze t vruchtje achter de dooierzak maar t had geen hartslag (meer) Ik zei dinsdag was er wel hartslag. Toen heeft ze nog iets beter gekeken en toen was er wel hartactiviteit maar veeel te traag. Ze zei dat t hartje any moment zal stoppen. Het vruchtje ligt ook een week achter op groei. Maar t was tov dinsdag wel 5 dagen groter geworden. How ever. Het zit er niet meer in. Ik wil ook niet meer. Al die onzekerheid al maanden. Ik kan er niet meer mee omgaan. Ik wil me niet meer moe en misselijk voelen van een zwangerschap die er niet is... Baal er zo van. Ben ook boos op mezelf waarom het steeds niet lukt...
Jeetje Simmy, wat vind ik dit erg voor jullie Zo lang die onzekerheid en nu dit. Ik snap en herken je gevoel, ook dat je zegt dat je er wel even klaar mee bent. Ik wens je heel veel sterkte :*