Hoi dames, Zoals jullie zien ben ik vandaag 10 weken en 4 dagen zwanger. Ik heb hiervoor al een zwangerschap meegemaakt en die is vlekkeloos verlopen! tot nu toe is het hier ook vlot gegaan. Tot ik vanmorgen beetje bang kreeg. Vanmorgen sex gehad met men vriend en naderhand toen ik ging plassen had ik met het afvegen en heel klein beetje lichtroze schijn op mijn papiertje zitten... En nu heb ik af en toe menstruatiekrampen in mijn buik... Kunnen jullie mij helpen!! WAT IS DIT??? Is dit een beginnende mk?????
Ik zou eerder denken dat er een vaatje beschadigd is bij de seks: je baarmoedermond is enorm doorbloed nu, en dus raakt er gemakkelijk iets beschadigd. Die krampen zijn waarschijnlijk gewoon bandenpijn en kunnen wel wat naweeen van klaarkomen zijn, maar zijn verder onschuldig. Omdat het echt pal na de seks allemaal gekomen is, denk ik dat je je geen enkele zorgen hoeft te maken hoor!
Meid rustig worden.....het is gewoon van je sex. Het kan zijn dat je dit krijgt na sex of de grote boodschap. Alles is nu ontzettend gevoelig daarbinnen. Je wekt idg geen mk op met sex of naar de wc gaan. Die krampen die jij hebt is van het groeien van je bm, ook dat is volkomen normaal! Je lijf moet nu een hoop doen en dat ga je voelen.... Een mk gaat gepaard met erge krampen en een hoop bloedverlies en dan echt roos bloedverlies. Dus niet druk maken er is niks aan de hand. Vertrouw je het niet gewoon je vk opbellen hoor....succes met je zwschap verder. Trouwens ik heb beide keren wat bloedverlies gehad en nu 2 meiden hier rondlopen dus........het kan gewoon.
Volgens mij niet hoor, alles is daarbeneden wat beter doorbloed dus het kan best dat er een klein adertje gesprongen is tijdens de daad, en de menstruatiekrampen kunnen daar ook van komen. Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was!
bedankt meiden voor de geruststellende reactie's!!! Ja mijn vorige zwangerschap is alles vanzelf gegaan en wist ik pas op 10 weken zwangerschap zwanger te zijn dus ging alles ook zeer snel en was heel snel uit de 'gevarenzone'..Nu weet ik ht al een dag na mijn NOD dus op 4 weken zwangerschap ongeveer... Bij mijn vorige zwangerschap heb ik na de sex nooit geen roze afscheiding verloren of buikpijn gehad dus maakte me echt zorgen! Nu is het ook dat ik al 3 weken helemaal geen menstruatie-achtige krampen heb gehad en dit kwam nu samen met dat kleine beetje roos-achtige afscheiding, daarom maakte mij dit zo ongerust!! BEDANKT MEIDEN!!!
Die bandenpijn zal nog wel vaker terugkomen Want dat is het, en dat komt voor tijdens zwangerschap, tijdens menstruatie en tijdens miskraam: dat zijn de momenten dat je baarmoeder in beweging is en aan de banden gaat liggen trekken en dat voel je dus.
nou als je klaarkomt krimpt je bm gewoon zoals normaal en nu als je zwanger bent kan dat even heel gemeen blijven aanvoelen....heb het zelf ook al vaker gehad. En je gaat altijd zo vergelijken he met je eerste zwschap...ik deed dat ook! Mar sommige dingen kunnen gewoon heel anders zijn....veel dingen had je misschien niet bij de eerste zwschap!
Seks kan inderdaad wat bloed geven en dan vooral in het begin. Zelf heb ik dit ook gehad namelijk. De ene keer was het roze, de andere keer weer rood, maar dan wel een heel klein beetje, een veegje zeg maar. Ook inderdaad krampjes onderin de buik. Dit kwam (bleek later) doordat tijdens klaarkomen de spieren in je buik zich ook aanspannen. Vaak wordt seks zelfs aangeraden om de banden wat te versterken. Dus meis, maak je geen zorgen. Is moeilijk, dat weet ik, maar aangezien het zo vlak na de seks kwam, zullen het met alle waarschijnlijkheid je banden zijn. Succes!
Oh, dames! Ik had het ook met mijn man vanmorgen. We wilden het na al die tijd wel weer proberen. Sinds dat ik zwanger ben, hebben we geen seks meer gehad. (Sinds dat we het weten bedoel ik dan). Maar vanmorgen toch maar geprobeerd en na die tijd had ik ook bloed. Best veel eigenlijk. (Al lijkt het ook wel snel veel). Zijn ding zat helemaal onder het bloed en op de wc kwam nog mee. Maar ik heb het gevoel dat het niet uit mijn baarmoeder komt. Ik had al het gevoel dat de wanden een beetje zeer deden toen we bezig waren. Maar toch maak ik me weer zorgen, grrrr...
Jel: ik zie in je onderschrift dat je van de week al een echo hebt gehad vanwege bloedverlies, dus dat je dan na seks bloedverlies krijgt, lijkt mij niet meer dan logisch... Ik zou me daar echt niet teveel zorgen over maken, want blijkbaar is alles al erg gevoelig voor bloedingen, en als je dan seks gaat hebben, zou het eigenlijk heel gek zijn als je dan niet zou bloeden.... Krijg je wel extra echo's nog, vanwege je voorgeschiedenis?
Rozemarijke, dankjewel voor je antwoord. Ik hoop dat dat het is: logisch. Het leek de laatste keer op de wc (kwartier geleden) ineens een stuk minder bloed. En een klein veegje bij het afvegen. Een paar uur eerder kwam er met het plas zoveel bloed mee, dat het net leek alsof ik een rode plas had. En echt donkerrood. Ik ga ervoor zorgen dat ik meer controles en echo's krijg. Ik heb komende dinsdag alweer mijn tweede echo, dus dat is een week later.
hoi jel, Had je topic daarstraks gelezen en ik hoop dat de bloeding toch gaat stoppen en nix te maken heeft met een MK... Is er al wat betering of bloedt je nog steeds zo fel???
Hoi Titara, het bloedverlies is gelukkig helemaal over. Het bloed is nu alleen ng een beetje bruin, natuurlijk restjes van gisteren. Er komt geen vers bloed meer uit, dus daar ben ik hartstikke blij om. Morgen zal ik meer weten, dan heb ik de echo. Zo spannend...
fieuw..Ben echt blij dat de bloeding over is...En het bruine is het oude wat er dan ook weer uit moet natuurlijk !! Ik duim met je mee morgen!!!! Laat je morgen iets weten???? x
Dankje Ella voor je lieve berichtje. Tis allemaal best spannend idd. Ik voel wel duidelijk een bolling in mijn buik. Dus denk ergens dat het best goed zit...