Hoihoi, zoals jullie kunnen lezen zit ik met de vraag of me bevalling er toevalling aan zit te komen, Sinds een paar dagen heb ik last van me onderrug en mijn bekken, gisteren was ik eel actief, en kon ik niet in slaap komen in eerste instantie, ik wou de hele tid bewegen en was erg rusteloos, vandaag is dat precies het tegen over gestelde, ik ben verschrikkelijk moe, ik wil rust en vanmiddag was ik om helemaal niets (ik moest nodig plassen maar kon het huis niet in ) verschrikkelijk overstuur, ik schoof het op me vriend af was boos op hem en zat heel hard te huilen op straat terwijl ik aan het bellen was... Ja echt heel erg ik weet het, na het eten ging ik even liggen en heb geslapen als een roosje, alleen voel ik me zo chagrijnig, terwijl daar in principe echt geen enkele reden voor is! En heb de hele dag al vreetbuien... Ook houd ik al een paar dagen erg veel vocht vast, volgens mij ben ik laatst ook me slijmprop verloren, maar dit weet ik niet 100% zeker. Komt iemand dit bekend voor, en had iemand dit ook vlak voor de bevalling begon?
Nee, ik geloof niet dat ik dat had. Had alleen enorme drang om het huis piekfijn in orde en brandschoon te hebben, dus heb de hele dag gepoetst! Had al weken lang oefenweeën en die avond ging het los. De volgende middag is mijn zoontje geboren.
Oh nee dat heb ik niet haha, ik heb wel al een dag of 3 a 4 dat ik zo iets heb van oh ik moet dit nog en dat nog en zus nog, echt de lulligste dingetjes, dan wil ik de kleding wassen kom ik er achter dat ik niet de 'goede' wasmiddel heb, naar mijn zin, en schiet ik totaal in de stress...
Klinkt meer als hormonen die de overhand nemen dan als een naderende bevalling voor mij. Ik lag al in het ziekenhuis met gebroken vliezen. Werd om 4.00 wakker. Heb om 5.00 gevraagd of ik me rustig klaar mocht gaan maken voor de verlos. Ik was echt heel rustig en ontspannen. Om 10.20 is mijn kleine mannetje geboren.. Ik ben van mening dat je het weet als het zover is. Wanneer je twijfelt en het hier moet vragen, gok ik dat je nog niet zo ver bent. Succes met de laatste loodjes!
Klinkt een beetje als op hol geslagen hormonen haha! Verliezen van de slijmprop zegt helaas ook niet zoveel over of je bevalling snel gaat beginnen.. Hoeveel weken ben je nu zwanger dan?
Ik had mij net het weekend erbij neergelegd dat ik net als mijn moeder minimaal 8 dagen over tijd zou gaan. Toen op zondagavond met 40 + 4 de weeën begonnen ( nog niets eens zo heel erg heftig) wist ik dat het ging beginnen. Ik was juist heel erg rustig die dag en heel erg relaxed en ontspannen geweest. Dit klinkt heel erg zweverig, maar omdat mijn hoofd er eindelijk vrede mee had opeens iets in mijn lichaam op gang zette. Alle opruimbuien en gekkigheid had ik namelijk allang gehad.
Mijn eerste zwangerschap was ik heel erg relaxed en keek niet op de klok of datum hoever ik was. Met 40 weken nog op de fiets boodschappen halen, brommer sleutelen enz. Savonds begonnen de harde buiken dat we met vrienden en kennissen waren en dat zette rond 1 uur snachts door in weeën. Om half 8 smorgens was ze er Neem de tijd, als je erop gaat zitten wachten duurt het alleen maar langer