Hi meiden, Wist niet echt waar het te plaatsen, dus ik dacht dan maar hier want ik ben zwanger en denk hier dus over na haha ! Hier zit straks 13 maanden tussen de twee kindjes. Ik wil de eerste tijd de kleine bij ons op de slaapkamer in een wiegje. Mocht dit niet gaan dan hebben we ook nog een ledikantje. Onze zoon heeft een vrij grote kamer waar met gemak dit ledikantje op kan staan. Het lijkt mij wel een fijn gevoel, als de tweede gewoon "goed" slaapt om de kindjes samen op 1 kamer te laten slapen. We hebben nog een slaapkamer maar ik weet niet echt of ik dat wel wil, vooral omdat de mogelijkheid er is dat ze samen op 1 kamer kunnen slapen... Lijkt me ook wel een beetje gezellig voor ze. Alleen is tenslotte ook maar alleen, toch? Maargoed, hoe pak je zoiets aan? Kan het uberhaupt wel, twee kindjes op 1 kamer???
Het lijkt me doodeng een baby bij een dreumes te leggen ivm uit bed tillen e.d. alhoewel er tussen jou kindjes wel erg weinig leeftijd zit om dat soort dingen voor te laten komen Het kan prima hoor, best gezellig ook
Tuurlijk kan het, maar ik zou het niet doen. T ene kind wordt wakker van de ander, de ene houdt de ander wakker enzovoort.. En waarom zou je, als je een extra kamer hebt?
Nja, meer voor de "gezelligheid". Haha, dat ze niet alleen slapen. Vond het bij mijn zoontje best sneu dat hij naar zijn eigen kamer moest, zo helemaal alleen haha... Misschien mijn hormonen die nu teveel opspelen... Dus toch maar de andere slaapkamer gaan verven...
Haha, nee dat zal idd meevallen! Die gezelligheid dat is dus wat me leuk lijkt haha, maar het wakker worden van elkaar is natuurlijk weer een nadeel... Ik lees best vaak dat mensen maar 1 slaapkamer hebben en twee kindjes. Hoe werkte het dan? Wel of niet??
Wij zelf gaan onze 2de zoon eerst op zijn eigen kamertje leggen, inderdaad omwille van het slapen. Nadien komen ze samen te liggen. De babykamer is ook ontzettend klein. Maar op welke leeftijd dat zal zijn, weten we nog niet. Veel succes met je beslissing!
Hihi kan het me wel voorstellen hoor, maar denk dat niet dat ze er zelf 'last' van hebben.. Ik moest vroeger een kamer delen met mijn broer en een eigen kamer was toen echt een droom Maar goed, je moet doen wat je wil en je kan het altijd proberen!
Hier straks 2 zoontjes waar 3 jaar tussen zit. Eerst gaat zoontje 2 op een eigen kamertje, al is dat kamertje is echt klein.. Misschien dat ik ze later als hij wat ouder is samen op de grote kamer van zoontje 1 doe, met een stoer stapelbed ofzo. Maar dan zijn we al weer een aantal jaar verder
Onze meiden slapen ook samen op 1 kamer, het gaat prima en ze vinden het zelf hartstikke leuk en fijn We hebben ruime kamers waardoor het ook goed kan. Vanaf baby en peuter bij elkaar heb ik geen ervaring mee, zag dat zelf nog niet helemaal zitten omdat oudste dochter destijds ook al in en uit ledikantjes kon klimmen. Daarom hebben we gewacht tot ze 2 en 3-en-half waren (schelen 19 maanden), sindsdien slaapt onze jongste ook in een groot bed (peuterbed). Jongste dochter heeft tot die tijd eerst bij ons en daarna op de 'babykamer' geslapen. Het is niet uit ruimtegebrek, want naast de babykamer hebben we ook nog een zolder met extra slaapkamer. Het leek ons vooral gezellig voor ze We hebben hier geen last dat ze elkaar wakker maken. Zelfs als er eentje roept of de oudste naar het toilet moet slaapt de ander meestal gewoon door.
wij gaan de onze dochter ook bij onze zoon leggen. dochter is bijna 2 en zoon bijna 4 we hebben nog niet meer plek, alles is al klaar alleen mijn dochter wil nog niet in het grote bed helaas haha. dus eerst effe de baby bij ons. Me zoon vind het geweldig die wil namelijk liever niet alleen slapen. Ik heb geen ervaring mee met een baby en een peuter
Wij willen ook over niet al te lange tijd onze (nu) jongste zoon bij onze oudste zoon op de kamer leggen. We zitten ook een beetje na te denken over wanneer dat nou het beste zal zijn. Ze kunnen mekaar natuurlijk wakker maken/houden. T'is ook een questie van wennen denk ik. Eind maart ben ik uitgerekend van ons 3e kindje dus ruim voor die tijd moet het gebeuren zodat de jongens wel gewend zijn aan op 1 kamer slapen voordat de baby er is.
Hier slapen de twee oudsten ook op één kamer, maar ze waren al 10 en 8 jaar toen ze samen op één kamer gingen slapen. Wij hebben er destijds juist voor gekozen om de jongste lekker rustig op een aparte kamer (op zolder) te leggen en dat is heel goed bevallen! Nu de jongste inmiddels ook 3 jaar is, hebben we de oudsten voorgesteld om weer een grote kamerruil te doen, zodat de jongsten bij elkaar komen te liggen en de oudsten weer een eigen kamer hebben, maar dit willen ze absoluut niet! Ze hebben het supergezellig samen!
Bedankt voor alle reacties! Hoop alleen dat er misschien ook nog mama's zijn die wel ervaring hebben met baby/dreumes...
Wij zijn genoodzaakt straks de 2 kindjes bij elkaar op de kamer te laten slapen. De eerste periode willen we wel gebruik maken van een wieg op onze slaapkamer... maar daarna toch samen (dochter 7 dan samen met baby). Mocht het echt een probleem zijn ivm nachtvoedingen dan gaan we gebruik maken van een campingbedje in de huiskamer (appartement). Mijn dochter sliep na 6 weken door (van 20 tot 23 uur, dan wakker maken voor meestal een halve voeding, en vervolgens tot 8 uur in de ochtend doorslapen), dus ik hoop van onze toekomstige kroost eigenlijk ook zulk perfect gedrag hihihi... we zullen zien. Onze dochter kijkt er naar uit, maar is bang dat de baby veel zal huilen waardoor zij wakker wordt, vandaar de praktische oplossingen.
Mijn zoon sliep pas door met 8,5 maand .... Hahahahaha... Hoop dat de tweede wat sneller doorslaapt... Maarja eerste had last van KMA en andere ongemakken.. Hoop dat als de tweede dat ook heeft we nu wat sneller allemaal kunnen diagnoseren zodat we hopelijk daar snel bij kunnen zijn.
Mijn eerste en tweede zoon ( 3 en 5 jaar) slapen alweer een half jaar samen... Ben nu zwanger van de vierde. Ze kunnen alle 4 een eigen kamer hebben ( zolder is eigenlijk voor de oudste) maar willen samen.. Kijken wat we doen als nmr 4 geboren is ( komt eerst in wiegje bij ons ivm bv). We hebben genoeg opties
ik lees gezellig mee. wij willen gaan verhuizen naar een huis met 2 slaapkamers. nu zwanger van de eerste maar hopelijk komt er daarna een tweede. ze zullen dus wel bij elkaar op de kamer moeten! volgens mij komt het wel goed. mijn man komt uit Zuid Amerika en daar slapen ze altijd met meerdere kids op één kamer. soms met de hele familie haha. een kwestie van wennen
Wij hebben momenteel ook maar 1 slaapkamer voor de beide kids. Wel een grote waar met gemak beide kunnen slapen. Er zit dadelijk 14 maanden tussen. Wij kiezen ervoor om de baby bij ons te leggen, puur vanwege het elkaar wakker maken. En dan hopen we over een tijd verhuisd te zijn zodat elk een eigen slaapkamer kan krijgen. Onze eerste sliep met 6 weken door van 19 - 3 en met 10 weken van 19 tot 6. Maar nu sinds dat ze 9 maanden is wordt ze 's nachts weer een keer of soms twee wakker. Nu heeft ze een fase waarbij ze echt hartverscheurend kan huilen... lijkt op verlatingsangst of dromen. Hopen dat dat wel snel goed komt eigenlijk.
Hier moeten de 2 jongste ook bij elkaar slapen, omdat de 3 oudste ook bij elkaar slapen. De 3 oudste vinden het gelukkig helemaal niet erg, maar ben wel heel benieuwd hoe het straks gaat een baby en een dreumes op 1 kamer. Al zal de kleine wel de eerste maandjes bij ons op de kamer slapen, maar zodra het uit de wieg is zal het naar zijn eigen kamer moeten, omdat bij ons alleen een wiegje kan staan. Onze jongste dochter is met 8 maanden wel bij onze oudste dochter van toen 4 gaan slapen en dit ging redelijk, werd wel regelmatig wakker als onze jongste lag te huilen, daarom ook verhuisd naar de andere kamer. Het is ook helemaal afhankelijk van je kindje.
Bij ons komt de nieuw baby ook bij zijn of haar zus op de kamer. Eerst n paar maandjes bij ons tot de wieg te klein wordt. Hoe vaak dat de kids t leuk vinden, maar ben ook benieuwd naar t slapen. Merk t wel tegen die tijd. Ben niet bang voor uit bed tillen door de oudste, we hebbennstapelledikant gekocht, de baby gaat bovenin.