Intake kraamzorg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selcan, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Aanstaande week krijg ik een bezoekje van mijn kraamverzorgster, dit wordt het eerste bezoekje een intake dus.

• Wat kan ik verwachten? Wat gaat er besproken worden of gebeuren tijdens dit bezoekje?

• Zijn er dingen die ik moet doen/klaarmaken voordat zij komt. Het enige wat ik mij kan bedenken is; vragen op schrijven.. Maarja wat kan je zoal vragen, wat is belangrijk om te weten? Ik heb op dit moment maar een vraag die ik me kan bedenken en dat is "Wat heb ik nog nodig?".

-

2. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik lees even mee!

3. Elise1990

Elise1990 Actief lid

8 mei 2015
    185
    1
    16
    Vrouw
    Verzorgende ig
    Nieuwegein
    Hallo ,

Ik ben zelf kraamverzorgster en doe ook intakes ..

Het is een soort kennismaking ,
    Er worden dingen gevraagt over je zwangerschap , of er lichamelijk of psygisch bijzonderheden zijn waar rekening mee gehouden moet worden.. Je gezin/ partner .. Of je mensen in je omgeving hebt die je eventueel kunnen helpen wanneer nodig.. Of er huisdieren zijn , bijzonderheden in de huishouding etc..

Verder verteld ze je wat er nodig is voor de baby en voor jou verzorging ..wat je kunt verwachten van de zorg , hoe je ze kunt bereiken tijdens/na de bevalling ..

Eventueel checkt ze het babybedje..

En zo nog wat dingen ..
    Je hoeft je niet echt voor te bereiden hoor ! Als je vragen hebt , schrijf ze op en stel ze !
    En wees open , eerlijk en duidelijk ! Geef je wensen aan ;)

Suc6 !

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Stelde bij mij niet zo veel voor. Wat vragen en informatie en klaar.

5. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL

Super ! Dankjewel voor je reactie !

6. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Het ligt er dus aan waar je kraamzorg hebt aangevraagd.

Bij ons krijg je een intake thuis, maar niet van jouw kraamverzorgende. Dat is binnen een wat groter bedrijf niet te plannen, wanneer jij bevalt en wie er dan beschikbaar is om de kraamzorg op zich te nemen.
    Ik weet dus niet of je uit kunt gaan dat "jouw" kraamverzorgende ook je intake komt doen.

Verder gaat de intake zoals de vorige kraamverzorgenden hier hebben geschreven.
    Geen zorgen hier over. Niemand komt je controleren of zo. Het is met name informatief voor de aanstaande ouders!

7. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hi, bij mij is het gesprek nog hartstikke vers. Vandaag mijn intake gehad. Dus wat werd besproken.

-Uitzet, wat heb je al? Paar dingen die je echt moet hebben.
    -Bed moet 80 cm hoog zijn.
    -Mag er een stagiaire bij zijn?
    -Voorkeur voor een type kraamverzorgster.
    -Wat verwacht je van de kraamzorg?
    -Wat persoonlijke vragen over de zwangerschap en leefstijl. Moet de kraamzorg bv ergens rekening mee houden. Huisdieren, roken, samenstelling gezin, etc.
    -Ga je borstvoeding geven of flesvoeding?
    -Tips voor de komende tijd. Cursussen etc.
    -Wat te doen als je gaat bevallen, hoe de kraamzorg regelen.

Dat was het wel zo een beetje.

Succes! Het wordt vast een leuk gesprek;)

Deel Deze Pagina