Help maar 1 follikel

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door puppy28, 7 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    vandaag zit ik op cyclus dag 8 en ben op cyclusdag 3 begonnen met meriofert 225 en ovaleap 225. Bij de uitgangsecho waren er in elke eierstok wel wat eitjes te zien. Nu kom ik net terug van de echo en is er maar 1 follikel van 11mm. Bms is 6,4. Ik schrik hier enorm van want de vorige keer had ik met 150ei gonal f meerdere follikels (uiteindelijk 5 follikels waarvan 5 eicellen). Ik heb de uitslagen verstuurd naar dusseldorf dus zal vanmiddag wel gebeld worden. Maar heeft iemand hier ervaring mee? Word hier erg onzeker van...
     
  2. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Net al gebeld door DD, dr. C. wilt dat ik de medicatie blijf nemen zoals nu, en donderdag opnieuw een echo. Ik vraag me echt af, of dit nog iets gaat worden. Iemand ervaring hiermee?
     
  3. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ben me echt zo druk aan het maken en heb het gevoel alsof ik elk moment in huilen kan uitbarsten. Wat betekent dit voor mij, en zouden het nog meer follikels kunnen worden? Hoe ziet dit in de toekomst eruit, kan ik een volgende ronde wel meer follikels krijgen? Ik weet het niet meer, voel me er zo rot onder. Zoveel gespoten, in totaal 450 eenheden per dag en dan maar 1 follikel, kan er echt met mijn hoofd niet bij. Was de vorige ivf de laatste met voor mijn doen "veel" eicellen?
     
  4. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Wat naar zeg! Ik heb er ervaring mee maar weet niet of onze situatie te vergelijken is want ik heb een laag AMH. Ik heb hetzelfde gespoten als jij en bij mij gebeurde er zelfs niks. De poging is na twee weken afgebroken. Maar op gonal f en Menopur reageerde ik ook niet.
    Weet je wat je AMH is?
    Hopelijk laat de volgende echo meer zien. Of anders de volgende poging weer gonal f? Mijn ervaring met DD is dat ze altijd wel een plan hebben. Succes!
     
  5. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Geen ervaring mee. Ik wil je alleen een digiknuf geven. Hopelijk is de volgende echo beter
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  6. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Hey Kes, mijn amh is 0,76 dus dat ik weinig eicellen heb wist ik. Maar omdat het juist de vorige poging in NL met de laagste dosering vrij goed was gegaan, schrik ik hier zo van.
     
  7. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Dankjewel, lief van je.
     
  8. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Ja snap ik! Je gaat met bepaalde verwachtingen de poging in en dan is het heel teleurstellend. Maar je bent in DD in goede handen, wellicht zijn dit gewoon niet de juiste hormonen voor jou. Maar mooier zou nog zijn dat het de volgende echo toch meevalt. Toi toi toi!
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  9. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
     
  10. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Ik wilde nog wat wijzigen maar citeer mezelf:D
     
  11. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Dat laatste hoop ik ook, maar volgens kunnen er niet veel meer bij komen dan toch? Pff, heb ook eigenlijk echt geen idee, moet het maar weer afwachten (zoals altijd). Begin ik ook aardig moe van te worden, dat wachten, wachten, wachten. :( Tis niet anders, i guess..
     
  12. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Ja je hoopt dat die kleintjes nog wat gaan doen maar als ik jou was zou ik er ook een hard hoofd in hebben. Tegen mij werd gezegd dat het heel erg een momentopname is en dat het de maand erop wel weer anders uit kan zien. Dus ik hoop dat je toch wat moed blijft houden!
     
  13. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ja zou dat echt, dat ik bijv. volgende maand meerdere eitjes heb? Pff, hoe erg kan het nog worden allemaal zeg. Dat vraag ik me soms echt af. Ik wil die moed ook dolgraag blijven behouden, maar die tegenslagen steeds maken het niet makkelijker.
    Toch thnx voor je lieve bericht!
    Heb jij zelf wel kinderen (via DD)?
     
  14. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Wat ik begrepen heb kan het inderdaad van maand tot maand wisselen. Jouw AMH is nog niet superlaag dus ik kan me niet voorstellen dat er geen mogelijkheden meer zijn.
    Mijn AMH is al jaren minder dan 0,1. Wij hebben een dochter uit een iui behandeling in Nederland. We zijn nu een jaar bezig voor de tweede, oa in Düsseldorf en recent besloten verder te gaan met eiceldonatie.
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  15. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Wat fijn dat het bij jullie is gelukt via de IUI. Is je amh waarde veel gezakt de afgelopen jaren? Wauw eiceldonatie ik vind dat toch iets moois, dat het gewoon kan maar ook dat iemand haar eitjes weggeeft en juist omdat het kindje zich zo gewenst zou voelen (denk ik). Hebben jullie al iemand gevonden? Ik las nl dat er een stop is op de wachtlijsten.
     
  16. Kes

    Kes Actief lid

    1 jun 2017
    275
    138
    43
    Vrouw
    Nee de eerste keer dat het getest is was het al lager dan 0,1. Lager kan dus niet:cry::D
    Er is inderdaad een stop helaas, ik dacht dat de wachttijd was opgelopen tot 10 jaar, echt ongelooflijk. Wij gaan nu naar Spanje.

    Veel succes morgen!
     
    puppy28 vindt dit leuk.
  17. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    Och meid toch, dat is idd niet wat je verwacht en wilt zien. Zelf heb ik alleen Gonal gebruikt en de eerste keer 2 follikels die veel verschilden en 1 was al gesprongen bij de punctie (escape iui van gemaakt), bij IVF 2 en 3 had ik 4 en 3 follikels. Zelfde doseringen.
    Ze gaven mij ook aan dat het per maand kan verschillen en dat ook het middel zelf veel invloed kan hebben. Misschien is Gonal wel het middel waar je het beste op reageert?
    Met 1 follikel zou ik zelf geen poging verbruiken, maar dat is natuurlijk aan jezelf.
     
  18. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Een (ver)laag(d) amh zorgt soms echt voor pogingen die niet verlopen zoals het moet.

    Ik had 5 jaar geleden al jouw waarde en toch een heel gezin gekregen. Het allerbelangrijkste is, wat ligt er klaar op de uitgangsecho??? Bij mij was dat altijd nog tussen de 10 en 12. Dat is best uitzonderlijk bij een amh 0,8 maar wat ligt er bij jou? 3, 5, tegen de 10?

    @Mieksel , is ook een geval geweest in DD die op 450 ie menopur of meriofert 1 follikel had. Afgebroken, cyclus erop exact hetzelfde gebruikt en toen kwam er wel een mooi aantal los, en nog zwanger geworden ook. Ik denk echt dat dat horten en stoten van die eierstokken bij laag amh hoor maar met de belangrijke vraag wat er op je uitgangsecho klaar ligt. Als dat er drie zijn zul je nooit een punctie hebben van 6 rijpe eicellen.

    Overleg desnoods nog een keer met DD over de groei nu versus de uitgangsecho. En dan wel met de arts overleggen, niet met de assistente.
     
  19. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Dankjewel en jullie heelveel suc6 met de ecd! Dat jullie wens maar weer mag uitkomen!
     
    Kes vindt dit leuk.
  20. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Wauw en je bent nu gewoon in verwachting! Ik heb dat gevoel wel dat ik beter op gonal f reageer maar dat komt ook omdat het de poging in NL een 'goede' opbrengst gaf.
     

Deel Deze Pagina