ik ben ik bijna een half jaar 13 kil afgevallen, hier ben ik erg blij mee en wil er graag nog minimaal 5 kilo af voor de zomer. eet zo ongeveer 1500-1600 calorieën en wandelen nu zo ongeveer 1 keer per week een uur. sinds kort heb ik de zaterdag als een dag dat ik er niet op let. dit ging prima, maar sinds 2 weken heb ik steeds weer zo een enorme trek terwijl ik dit na 3,5 maand eigenlijk wel kwijt was. dit demotiveert me, ook al kom ik niet aan wel enorm, iemand ervaring mee dat het meer willen eten ineens weer terug komt?
Ja hoor ik heb er nu last van. Ik noem het een winterdip ik had het een tijdje terug met die extreme kou en sneeuw. Toen ging het een tijdje goed en nu is die kou en sneeuw er weer en ik heb spontaan zin in lekker snaai voer, een kop thee, een deken en netflix. Sportschool moet ik nu echt niet aan denken. ik heb mezelf dus al eens herpakt en doe ik nu gewoon weer. Ben vanavond nog kort wezen hardlopen (met veeeeeeel moeite) dus komt vanzelf wel weer goed denk ik.
Heel herkenbaar. Afgelopen jaar 12 kilo afgevallen. Sinds twee maanden ben ik uit m'n ritme, ik snoep meer en heb veel meer trek dan voorheen. Resultaat: ik val niet verder af, gelukkig kom ik ook niet aan. Gewicht blijft stabiel. Frustrerend vind ik het want ik wil nog wel graag een aantal kilo kwijt...
Heel herkenbaar wat je schrijft! Ik heb er deze week ook meer moeite mee. Ik heb (nog) niet toegegeven aan de lekkere trek maar vind het wel lastig om s'avonds in de kou nog naar de sportschool te gaan. Hopelijk lukt het me morgenochtend wel
Ik heb de link niet gelezen. Ik ben ook bezig met afvallen. Zelf heb ik ook wel eens een periode dat ik trek in van alles lekkers heb.. ik geef er soms aan toe en soms ook niet maar ik zorg dat het in balans blijft. Soms denk ik af en toe moet kunnen. Ook je lichaam heeft suikers nodig hahaha. ik weet hoe frustrerend het kan zijn. Ik kreeg als tip van iemand als je zin hebt om te gaan snaaien ga bijvoorbeeld boven de rolluiken dicht maken en daarna een glas water drinken. Dan verzet je je gedachtes. Heel veel succes. Je kunt het
Ik ben niet aan het afvallen ofzo... Maar volgens mij is het biologisch gezien heel gewoon dat je in de winter meer wil eten. Van oudsher heb je ook meer nodig om je lichaam warm te houden. Ik vindt gezond eten in de zomer ook veel makkelijker dan in de winter.
Ik ben in 2013 16 kg afgevallen. Tot mijn zwangerschap op gewicht gebleven. Met de zwangerschap weer 15 kg aangekomen. Na de zwangerschap was er 11 kg weer redelijk snel af maar die laatste 4 kg is/was een hel. Tijd lekkere trek gehad . Nu sinds het begin van het jaar weer bezig met de laatste kilo's. Heel af en toe mag ik wat uit de bocht vliegen maar ik val weer af en dat is motiverend. Nog 2 kg te gaan
Ik heb dat ook hoor. Gezond eten gaat best heel goed, ook geen suiker trek. Maar deze week heb ik ineens waanzinnig zin in frikandellen broodjes en saucijzen en appelflappen en en.....
Vroeger was dat inderdaad meer zo. Maar tegenwoordig is dat stukken minder. Iedereen heeft cv, verwarming overal. Mensen hieven niet meer zo te werken als de mensen vroeger. Onze leefomstandigheden zijn veel beter. Het is een combinatie van factoren. Oa vitamine d, melatonine, stukje emoties van mensen, gedachtengangen.
Klopt tegenwoordig verbrand je niet extra,aar het eetpatroon zit in je natuur denk ik. Net als een voorkeur voor vet en zoet. Ook gewoon evolutionair heel lochies. Vitamine d heb ik ook wel is over gelezen inderdaad.
ik ben al tijdje bezig om 12 kg af te vallen maar vind totaal geen motivatie dus begrijp je wel wilde een clubje opzetten zodat wij als meiden die aan het afvallen zijn elkaar een mooi en lieve motivatie kunnen geven of even die ene irritatie punt kunnen bespreken maar weet niet of er meerdere zijn die daar op zit te wachten denk het elkaar alleen maar helpt toch ik snoep nu de laatste week beetje te veel dus moet er ook echt vanaf hoor wil weer in mijn oude broeken kunnen en gezonder leven dus vandaag al beetje opgelet en rijstenwafels gekocht
Wat grappig, ik ben in 5 maanden bijna 21 kilo afgevallen en dat ging me niet eens zo heel moeilijk af. Maar sinds deze week lijkt het wel of ik enorme trek heb, waar ik in de afgelopen 5 maanden niet 1 dag mijn maag heb horen en voelen rommelen zit ik nu al een uur te knorren van de trek Ik weiger er aan toe te geven want ik moet nog zeker 10 kilo en ik ben al zo ver gekomen, maar ik hoop wel dat het vandaag of morgen weer normaal is.... Ook heb ik het sinds deze week de hele dag koud.... behalve tijdens en na mijn dagelijkse wandeling van minimaal 3 kwartier met de hond, dan ben ik tot een half uur daar na lekker warm, en na het avond eten ben ik even warm maar de rest heb ik het steenkoud. dat ben ik echt niet gewend! Gelukkig heb ik het nachts niet meer koud sinds ik een nieuw dekbed heb ik ga mijn vit D er ook weer bij pakken.
Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag 21kg in 5 mams Ik moet ook 35kg kwijt voor een gezond bmi maar ik snoep amper nog een beweeg meer maar gaat amper wat af
'gelukkig'dat meer hier last van hebben, ik heb het ook steeds zo ontzettend koud. Ben erg blij met de kilos die ik kwijt ben, en hoop ze er niet weer boven op te krijgen. een dagje dat ik toegeef heb ik sinds kort ingelast (zaterdag) dan gaat het afvallen wel iets minder langzaam maar een kilo of 5 voor juni zou ik erg blij mee zijn
Ik ben wat ik eet gaan invullen op "mijn eetmeter" van het voedingscentrum. Ik ben begonnen met 1700-1800 Kcal en gaan afbouwen naar 1500 waar ik nu al een hele poos op zit. Je vult daar in wat je eet en je ziet dan hoe veel Kcal je binnen krijgt maar ook of je genoeg van alle voedingsstoffen binnen krijgt. ook kun je je gewicht bijhouden en dan vanzelf je BMI. En je beweging kun je bij houden. Verder heb ik heel veel gehad aan de tips op de site van het voedingscentrum. Wat bij mij ook geholpen heeft in dat ik mijn boodschappen bestel bij de supermarkt via internet en zo niet in de verleiding kom snoeperij te halen, en ik maak dus een week menu en daardoor zeg ik minder snel "oooh geen zin om te koken, we halen wel wat" En niet geheel onbelangrijk..... de knop moet om! ik vond dat altijd zo iets vaags... maar ik weet nu wat ze er mee bedoelen. Ik heb toen ik er aan begon tegen mezelf gezegd dat ik er een jaar over mag doen om 33 kilo kwijt te raken, nu denk ik als dat niet lukt ga ik gewoon door en kom ik er wel.
Oooh wauw, wat knap van jullie! Ik ben na mijn zwangerschap 17 kilo aangekomen (tgv antidepressiva, inmiddels al 8mnd gestopt), maar de laatste 11 kilo wil voor geen grammetje wijken! Ik ging van 59 naar 76 kilo, inmiddels zit ik op 71 kilo. Kan sporten en lijnen wat ik wil maar geen gram gaat eraf. Die 5kg ben ik kwijtgeraakt doordat ik vorig jaar 3x buikgriep heb gehad en die er gelukkig niet terug aangekomen zijn. Ik modder gewoon even door, maar wil wel even kwijt dat ik respect heb voor jullie dat het jullie lukt om af te vallen!!!