De titel zegt het al... Wie heeft er nog een flesje Syntocinon (oxitocyne) neusspray staan en gebruikt deze niet meer? Ik ga volgende week weer werken en ik moet echt die neusspray hebben. Mijn lichaam houdt niet van de kolf en ik krijg heel moeilijk een toeschietreflex. Nu heb ik wel een recept gekregen, maar volgens de apotheek kunnen ze het niet krijgen wegens een productieprobleem en wordt het pas begin augustus geleverd :x Met 4 dagen werken waarop ik zeker 3 tot 4 keer moet kolven betekent dit zonder neusspray een einde aan mijn productie ben ik bang...volgens de apotheekmevrouw moest ik dan maar overstappen op flesvoeding Wie helpt mij uit de brand? Ik vergoed uiteraard de verzendkosten!
Was laatst ook een topic over waar wel mensen op reageerden dat ze nog wat hebben, misschien kan je die ook even pb-en..... Hier een kolf gekocht met 2fasen systeem. Helpt echt goed hier om de toeschietreflex op te weken. Eerder was ik ook echt afhankelijk van de neusspray, maar met deze kolf niet meer!
Welke kolf heb je? Ik heb een Ameda dubbelzijdig... Ik krijg wel een toeschietreflex, maar de stroom stopt heel snel en kolf dan dubbelzijdig maar 80cc Kan nooit goed zijn voor mijn productie dus...
Heb de lansinoh pro dubbelzijdig. Kreeg met mijn vorige met spray na 20 min maar 120 cc maximaal. Was een elektrische van avent. Nu binnen 10 min in ieder geval 160 cc en altijd binnen 1.30 min een goede toeschietreflex. Vaak nog wel sneller. Had het niet verwacht, maar vind het verschil dus enorm. Mooiste zou zijn als jij een dergelijke kolf zou kunnen proberen om te kijken of dat een optie is. Die spray is op dit moment hopeloos (kost overigens ook geld aangezien het van je eigen risico gaat, mocht je dit niet sowieso al gebruiken). Voor mij kon het uit. Bij mijn eerste kindje is er ook tijdelijk een probleem geweest met levering van de spray. Kon toen gelukkig van een collega 4 flesjes krijgen.
Op zich is het natuurlijk een goede kolf die je hebt. Je zou die 'tuitjes' nog na kunnen kijken. Als die versleten zijn kolf je ook minder goed, omdat er dan minder goed vacuüm gezogen wordt. Jou kolf is qua zuigkracht en snelheid ook in te stellen toch? Heb je dat al een beetje uitgeprobeerd? De toeschietreflex komt bij mij goed op gang door eerst snel en niet heel krachtig te 'pompen' en als die op gang is overschakelen naar langzamer en vrij krachtig te 'pompen'. Een baby doet dit ook een beetje op deze wijze. Dat zou je nog kunnen proberen. Anders is het echt te hopen dat je nog aan de spray kunt komen!
Op moedermelknetwerk.nl staan tips om de toeschietreflex op te wekken en beter te kunnen kolven. Misschien heb je er wat aan. Daarnaast zou ik er niet meteen vanuit gaan dat te weinig kolven meteen het einde betekent. Dat hoeft echt niet. Probeer sowieso meerdere keren kort te kolven. 4 keer 10 minuten helpt beter dan 2 keer 20. Laat je kindje thuis extra vaak drinken. Ik hoop heel erg dat je eerder de spray kan krijgen. Ik ben heel blij dat het vorig jaar nog leverbaar was. Maar geef nog niet op zonder spray. Als je productie op zich genoeg is, is slecht kolven geen zekerheid voor mislukking. Volgens mij kolfde Zoe123 ook altijd te weinig, misschien even pb-en hoe zij het oploste? Reactie van apotheek is natuurlijk belachelijk!
Bedankt voor de reacties! Ik heb via een ander forum gelukkig een paar flesjes weten te vinden. Wat een gedoe zeg...ik ben gisteren de hele middag langs allemaal ziekenhuizen e.d. gefietst en ben zelfs naar de afdeling verloskunde gelopen. Daar hadden ze het wel (die mevrouw hield het gewoon onder mijn neus) maar ze wilden het niet meegeven in verband met wie het dan ging betalen. Contant afrekenen kon niet :x Ik heb mijn eerste een jaar gevoed en ben echt van plan om dit met de tweede ook na te streven. Maar ik weet uit ervaring dat kolven op mijn werk gewoon niet heel makkelijk gaat. Ik heb ook tijdsdruk, dus kan dan niet goed ontspannen en dan lukt het al helemaal niet meer zonder die neusspray. Ik ga die tips om een toeschietreflex op te wekken zeker nog even doorlezen! Hopelijk wordt het snel weer geleverd. Ik ga dan meteen hamsteren en vraag gewoon elke 2 weken een herhalingsrecept aan