Hoihoi, Ik zit met een klein probleempje. Ik hou na iedere voeding (te)veel voeding over waardoor mijn borsten pijn gaan doen omdat het er uit moet.. Nou dacht ik eerst ik laat het zitten zodat mijn lichhaam dit vanzelf oplost en ik minder melk ga maken...maar dit is niet het geval ze blijven vol zitten.. Dus kolf ik het nu soms af voordat ik ga voeden zodat de grote hoeveelheid voormelk eruit is(soms wel een hele fles extra melk dus) En dan drinkt Isa daarna haar melkje nog Vooral als Isa doorslaapt word ik wakker van enorme pijnlijke en steenhardde borsten Dus mijn vraag is zijn er meer met dit probleem en wat doe je er aan? Ohhh ja en dan nog iets. Als mijn borsten heel veel vol zitten en ik ga Isa voeden dan spuit de melk er flink uit(vooral met warm weer) Dan moet ze niet los laten want dan zit alles onder Zijn er hier die hier ook last van hebben? Zo dat was hem Liefs Angela
Je kunt gaan blokvoeden en je kunt ook je borsten eenmaal per dag helemaal leeg kolven, een soort van resetten. Vaak kolven voor de voeding kun je beter niet doen, want dat zorgt er weer voor dat de productie wordt opgehoogd. Op bv.com staat wel het een en ander over overproductie.
Dat er uit spuiten is volgens mij wel normaal bij een tsr, heb ik ook en ik heb alles behalve over productie ik heb altijd een doekje erbij voor het geval dat!
Hier ook altijd een hydrofiel bij de hand! Misschien je tsr even weg laten lopen, of heeft je dochter geen last van de melkstroom? Inderdaad niet te vaak kleine beetjes kolven, een keer per dag leegkolven is beter. Geef je al een borst per voeding?