Lieve dames, Afgelopen donderdag heb ik een foamecho gehad on te kijken of mijn eileiders open zijn. Ik heb ooit chlamydia gehad maar kwam hier vorig jaar pas achter dmv bloedtest in het ziekenhuis. Hij was toen niet-actief, dus de infectie is van vroeger. De uitslag: links was zichtbaar open. Rechts niet, helaas. De arts vertelde dat dit niet hoeft te betekenen dat het dicht zit, maar het is ook niet uitgesloten dat hij dicht is. Volgens haar is deze uitslag wel goed genoeg om te mogen starten met onze donorbehandeling. We zijn in principe startklaar: ik ben gecheckt, de donorrietjes zijn binnengekomen bij de kliniek en wijzelf zijn er klaar voor. Mijn cyclus is regelmatig en ik heb eisprongen, gemeten dmv temperaturen. Ik ben nog wat aan het afvallen, maar we zouden in principe kunnen starten. Ons startgesprek is op 15 mei en we hopen hierna met IUI te mogen starten. Wat is jullie ervaring met IUI en een dichte eileider? Kreeg je hormonen of niet? Werd jouw cyclus gevolgd om te kijken aan welke kant het groeiende eitje zit? Moest je een maand overslaan als bleek dat het eitje aan de dichte kant groeide? Ik heb al gelezen dat je prima zwanger kan worden met 1 open eileider. Dat je eitje van de dichte kant opgevangen kan worden door de open kant. Maar toch: ons donorzaad is echt duur en wil geen pogingen weggooien. In de kliniek begrijpen ze dit natuurlijk heel goed en ik leg al mijn vragen ook bij hen neer tijdens het startgesprek. Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen! En eventuele tips❤️
Ik heb er geen ervaring mee, maar kan je niet vragen om een HSG? Misschien dat het daar wel zichtbaar op is? Dan heb je wellicht meer zekerheid en vertrouwen.
Ik heb geen ervaring met IUI maar wel met zwanger worden met een eileider. Ik ben vier keer zwanger geweest. 1e keer was een BBZ waardoor ik mijn rechter eileider ben kwijtgeraakt. 2e keer is dochter en door cyclusanalyse weet ik dat dit van een eitje op rechts, de “verkeerde” kant was. 3e keer een biochemische zwangerschap, geen idee vanuit welke kant. De 4e keer is deze zwangerschap en wederom van een eitje op rechts zo bleek tijdens de eerste vroege echo. Ik snap wel dat je het donorzaad niet wilt “verspillen” dus ik zou sowieso op voorhand een maximum aan IUI’s afspreken (minder dan gebruikelijk...).
De arts gaf aan dat er voor nu geen reden is voor verder onderzoek... omdat dit goed genoeg zou zijn om te starten. Ik zal de vraag wel meenemen, bedankt!
Goeie tip! Bedankt! Wij hebben nu 3 rietjes klaarliggen. Volgens mij doen ze altijd na 3 mislukte pogingen sowieso een evaluatiegesprek, dus er kan altijd iets bijgesteld worden. Bijzonder dat jouw dochter en deze zwangerschap dus vanuit een eitje aan de ‘verkeerde’ kant komen! Ik wist helemaal niet dat je lijf dat zo op kan vangen....
Ik had daar op voorhand ook een heel hard hoofd in. Daarom deel ik mijn ervaring graag. Hoop altijd dat het dames die ook maar een (werkende) eileider hebben wat positiefs brengt. “Voordeel” is in jouw geval denk ik dat je lichaam al een tijdje weet dat het de linkerkant moet hebben. Dochter was “pas” raak in ronde 10 na verwijderen eileider. Maar de biochemische zwangerschap al in ronde 1 en de huidige zwangerschap in ronde 4 na die biochemische. Ik hoop dat jullie snel een kleintje mogen verwelkomen!
Hé meid. Ik heb maar 1 eileider en heb 3 IUI's gehad. Ik kreeg hormoonstimulatie in de hoop zeker elke maand een eitje te hebben aan de goede kant. 2 keer clomid gekregen, erg veel bijwerkingen maar wel een goed ei. Helaas niet zwanger geworden. 1 keer menopur, minder bijwerkingen maar giga overstimulatie en cyclus gecancelled. Ik werd telkens opgevolgd met echo's en bloedafnames en er is me gezegd dat we geen IUI zouden doen indien ik enkel een eitje aan de kant zonder eileider had. Maar goed, dat is dus gelukkig nooit gebeurd. Jammergenoeg niet zwanger geworden en nu bezig met IVF. Bij de IVF werd duidelijk dat er een bevruchtingsprobleem was en het feit dat ik door IUI niet zwanger werd, had dus niks te maken met het feit dat ik maar 1 eileider heb. Normaal heb je volgens mijn arts met 1 goede eileider gewoon goeie kansen met natuurlijk proberen of IUI. Ik zou je er dus voorlopig niet al te veel zorgen over proberen maken (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk). Hopelijk lukt het voor jou wel via IUI. Ik duim!
De kansen met IUI zijn sowieso erg laag, maar rond de 10% kans per cyclus en dan gaan ze nog eens uit van 2 werkende eileiders. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Als je 25 bent zou ik zeggen je kunt het altijd proberen. Ben je 30 geweest zou ik er niet eens aan beginnen, laat ze dan gewoon ICSI toepassen.
Lief, dankjewel! Ik duim voor jou dat IVF jullie wens uit doet komen!❤️ Bedankt voor het delen van je ervaring!
Bedankt voor je eerlijke reactie! Ik ben bijna 30 nu. Amh van 3,4 (als dit meeweegt?) Ik vind het lastig! De rietjes zijn duur en wil niks verspillen, maar meteen dat ‘eindstation’ ingaan vind ik ook weer zo’n grote stap ofzo.
Zo zou ik het zeker niet zien hoor, als een eindstation. Je kansen met ICSI zijn gewoon hartstikke goed, zeker op je 30e en als je lekker flink eitjes hebt liggen. IUI is een timing verhaal, ICSI is optimalisatie. En natuurlijk kan die ene eileider de andere overnemen maar als dat niet gebeurd heb je aan al die timing geen bal. Bij ICSI omzeil je die eileiders sowieso en kun je met de goede zaad en jouw optimale stimulatie gewoon zo doelgericht mogelijk aan de gang.
Hier ook een dichte eileider en inmiddels sinds vorige maand begonnen met IUI. Ik had wel zelf een eisprong, maar best onregelmatig dus de gyn heeft aanbevolen om hormonen te gebruiken. Daardoor wordt mijn cyclus korter/regelmatiger en ze hopen op twee eitjes per poging. De groei van de follikels wordt bijgehouden dmv echo’s. Helaas heb ik bijna altijd een eisprong aan mijn linker, dichte kant. Ook aan mij wordt door de gyn en echoscopisten verteld dat dit niet uit hoeft te maken en de IUI gaat dus gewoon door als het eitje aan de ‘verkeerde’ kant zit. Ik heb hier zelf nog wel eens mijn twijfels over, maar probeer toch te vertrouwen op de deskundigheid van het ziekenhuis.