Ik zag het ook al voorbij komen, maar kan het artikel ook niet lezen. Idd benieuwd naar de restricties. Geen zin om om de haverklap met een kind thuis te zitten. Heb je nog niks aan. Telkens paardrijden en het afzwemmen eind januari missen dan zeker. Nee dank je.
Vorig jaar een kind in groep 3 en 8 toen was het niet belangrijk en nu ineens wel. Hier zie ik ze dus wel voor aan he. Iedereen nog thuis behalve 'belangrijke' leerjaren. Nou volgens mij zijn alle kinderen rn dus groepen gewoon belangrijk.
Ja dat vind ik ook grote onzin. Groep 8 kan bijvoorbeeld weer veel beter digitaal onderwijs vokgen dan een groep 3-er, zo zijn er voor elke groep genoeg argumenten. Geen onderscheid, gewoon scholen volledig open
Nou laat maar want de kop zegt iets anders dan de werkelijkheid. Zoals ik het lees willen ze eerst belangrijke leerjaren weer fysiek les geven
Nee ik zie alleen groep 8 en eindexamenklassen. Maar eerder is vaak gezegd dat groep 3 ook een belangrijk jaar is. Ik vind ieder jaar belangrijk en bv groep 4 is de groep 3 van vorig jaar etc zo is er toch altijd wel wat. Het enige verschil is de belangrijke cito in groep 8.
Zou wel weer zo'n halfbakken maatregel zijn die het kabinet wel vaker neemt. Dus groepen 8 gaan naar school net als kinderen in de noodopvang, die kunnen elkaar wel besmetten en broertjes en zusjes. Dus daar helpt het weinig tegen. Maar de andere helft van de kinderen zit thuis, dus die ervaren nog wel de nare gevolgen van de sluiting. Wat schiet je hier nou mee op?
Terwijl in de hogere groepen volgens mij meer besmettingen zijn telkens. Nou ja, heb me al voorbereid op nog minstens 2 wekennthuisonderwijs.
Dit gevoel heb ik ook als ik berichten lees van ik ga nu wel noodopvang aanvragen en me niet meer in allerlei bochten wringen. Laat ik duidelijk zijn; ik begrijp echt helemaal dat thuiswerken met kinderen enzo niet te doen is dus echt geen persoonlijk verwijt! Maar hier geen recht op noodopvang en beide buiten de deur moeten werken. Als ik dan bedenk dat de noodopvang steeds voller zou worden en dus meer risico op besmettingen op scholen… dan vind ik het ook gewoon zuur sorry… Er klopt gewoon geen snars van allemaal, alle kinderen hebben gewoon recht op onderwijs.
Daarom moeten de scholen ook open. Het is voor kinderen belangrijk en voor ouders niet meer houdbaar.
Ik hoor juist dat de noodopvang op heel veel scholen deze lockdown veel minder vol zit dan vorige lockdown. En daarbij wordt er geen onderwijs gegeven in de noodopvang. Het is zelf werken net zoals thuis. Dus ja alle kinderen hebben recht op onderwijs, maar nee noodopvang aan gaan vragen is dus niet de oplossing. Vaak zit je na je werk alsnog samen huiswerk te maken.
Hier wordt er dan ‘gewoon’ les gegeven via teams en de kinderen op de noodopvang doen dan mee in de klas.
Was hier ook, maar het was dan niet zo dat de juf de kinderen ging helpen hoor. Kwamen ze alsnog thuis met hun werk half af. Ik krijg soms door de reacties het idee dat mensen denken dat noodopvang fantastisch is.