Ik denk dat dat echt per school verschillend is. Hier helpen ze de kinderen als dat nodig is. Online of live.
Dat is overal anders. Hier wordt er wel onderwijs gegeven op de noodopvang en de kinderen worden ook geholpen met vragen. alle leerkrachten zijn gewoon op school in hun eigen klas met hun eigen leerlingen die noodopvang nodig hebben. Leerkracht staat voor de camera/digiboard en geeft les aan de kinderen in de klas en aan diegene die thuis zitten 2 in 1 dus. Als de kinderen hulp nodig hebben dan kunnen ze dat gewoon vragen en dan krijgen ze hulp.zowel in de klas als diegene die thuis zitten. Ze mogen hun vinger opsteken of chatten/bellen met de juf. Als ze thuis komen hebben ze hun werk af.
Wat een mooie omschrijving. Je verduidelijkt voor iemand die er geen ervaring of kennis van heeft. Hopelijk krijgen jullie snel hulp die zijn tabbladen ook kan sluiten!!
Juist!! In elke groep komen dingen bij die belangrijk zijn. Kleuters leren ook niet achter de computer hoe je in de rij moet staan en rekening moet houden met andere kindjes. Juist de sociale aspecten zijn zo belangrijk. Zou dan ook onder cruciaal mogen vallen.
Zou dat komen doordat het nu eigenlijk gaat om een langere vakantie. De week voor de kerstvakantie kon ik bijvoorbeeld nog wel oplossen (heb heel veel werk naar januari geschoven ) en het wellicht geldt dat voor meer mensen maar als deze sluiting weer langer gaat duren dan zou ik verwachten dat er weer meer kinderen naar de noodopvang gaan.
Heel handig als de leerkracht een combigroep heeft en er besloten wordt dat bv. groep 3 en groep 8 leerlingen naar school mogen Groep 3/8 op school, en tussendoor mag de leerkracht ook nog even online lesgeven aan groep 4/7. En wellicht ook nog kinderen uit groep 4/7 opvangen + lesgeven ivm noodopvang? De groepen 3/8 dan samenvoegen? Sommige collega's staan voor een 3-4-5/6-7-8 combi.. Doe dan alsjeblieft de hele school open. Alle kinderen zijn kwetsbaar, alle kinderen moeten naar school.
Maar noodopvang geeft wel enorm veel lucht als je je anders in allerlei bochten moet wringen met je werk. Ik vind het geen probleem om op mn vrije dagen of na m'n werk te helpen met schoolwerk, maar de stress van geen opvang is wel problematisch. Neemt overigens alsnog niet weg dat de scholen open prioriteit nummer 1 is wat mij betreft.
En ik verwacht ook dat dit gaat gebeuren. 10 januari alle kids weer naar school. Ze moeten maandag al beslissen en nog nergens lijkt het totaal uit de hand te zijn gelopen door omikron.
Maak je niet zo druk nu er is werkelijk nog helemaal niks bekend vanuit het kabinet… speculeren is hetgeen wat je nu kan gaan doen, maar je druk maken om iets wat helemaal niet aan de orde is is echt zonde van je energie.
Ohh ik maak me niet druk hoor, ik was 'hardop' aan het nadenken Ik wil 10-1 gewoon weer voor de groep. Voor de héle groep
Er is nu sprake van extra vakantie geweest.. pas als ze besluiten de scholen niet te openen vind ik echt sprake van een lockdown voor ook de scholen.. en dan zal de noodopvang ook wel drukker zijn… Ik denk ook overigens dat we de 10de gewoon fysiek kunnen lesgeven, denk alleen dat de restricties het lastig gaan maken
Ik hoop echt dat de scholen weer open gaan. De oudste krijg ik echt niet naar de noodopvang, bovendien is dat zo ‘anders dan anders’ dat ik me überhaupt afvraag of het wat zou opleveren als ze er wel voor open zou staan (behalve een stimulans voor ritme en regelmaat, maar dat kunnen online lessen op zich ook geven). En ook voor mijn eigen werk (onderwijs) is het gewoon vele malen prettiger. Hybride lesgeven klinkt mooi, maar is nog veel irritanter en zwaarder dan of fysiek of online, en dat geldt zowel voor de leerkracht als de leerling (maar het is natuurlijk weer beter dan niets).
Deze weken zijn veel mensen vrij en daarom minder noodopvang. Komende week ia manlief nog vrij en ik een extra dagje. Maar vanaf 10 januari moet vrijwel iedereen weer werken en dan zal de noodopvang propvol zitten. Hier zijn ze 3 dagen naar de noodopvang geweest en moeten we idd na afloop nog huiswerk afmaken en doorlopen. Geen bso toen ook. Krijg er alweer buikpijn van. Groep 4 inmiddels.
Er was alleen in de week voor kerst noodopvang van school. Nu 2 weken vakantie dus geen noodopvang op school.
Nee Bso mocht alleen in de 1e week voor de vakantie, dus de "extra week vrij" noodopvang geven. de bso moest verder rest van de vakantie ook dicht. Samen met de basisschool. Alleen kdv mocht open zijn.