Weer naar school 10 januari?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door MissXray, 27 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.495
    8.644
    113
    Vrouw
    Ik denk dat dat echt per school verschillend is. Hier helpen ze de kinderen als dat nodig is. Online of live.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dat is overal anders. Hier wordt er wel onderwijs gegeven op de noodopvang en de kinderen worden ook geholpen met vragen.
    alle leerkrachten zijn gewoon op school in hun eigen klas met hun eigen leerlingen die noodopvang nodig hebben.
    Leerkracht staat voor de camera/digiboard en geeft les aan de kinderen in de klas en aan diegene die thuis zitten
    2 in 1 dus. Als de kinderen hulp nodig hebben dan kunnen ze dat gewoon vragen en dan krijgen ze hulp.zowel in de klas als diegene die thuis zitten. Ze mogen hun vinger opsteken of chatten/bellen met de juf. Als ze thuis komen hebben ze hun werk af.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Wat een mooie omschrijving. Je verduidelijkt voor iemand die er geen ervaring of kennis van heeft. Hopelijk krijgen jullie snel hulp die zijn tabbladen ook kan sluiten!!

maliro vindt dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Juist!! In elke groep komen dingen bij die belangrijk zijn. Kleuters leren ook niet achter de computer hoe je in de rij moet staan en rekening moet houden met andere kindjes. Juist de sociale aspecten zijn zo belangrijk. Zou dan ook onder cruciaal mogen vallen.

nizzie86, Vulpen, Ang1987 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Zou dat komen doordat het nu eigenlijk gaat om een langere vakantie. De week voor de kerstvakantie kon ik bijvoorbeeld nog wel oplossen (heb heel veel werk naar januari geschoven :p) en het wellicht geldt dat voor meer mensen maar als deze sluiting weer langer gaat duren dan zou ik verwachten dat er weer meer kinderen naar de noodopvang gaan.

bulakgirl, Baukje1985, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    #326 rijo, 1 jan 2022
    Laatst bewerkt: 1 jan 2022
    Heel handig als de leerkracht een combigroep heeft en er besloten wordt dat bv. groep 3 en groep 8 leerlingen naar school mogen :rolleyes: Groep 3/8 op school, en tussendoor mag de leerkracht ook nog even online lesgeven aan groep 4/7. En wellicht ook nog kinderen uit groep 4/7 opvangen + lesgeven ivm noodopvang? De groepen 3/8 dan samenvoegen? Sommige collega's staan voor een 3-4-5/6-7-8 combi.. Doe dan alsjeblieft de hele school open. Alle kinderen zijn kwetsbaar, alle kinderen moeten naar school.

SAARC, Riverdale87, Ang1987 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Novi

Novi Niet meer actief

Maar noodopvang geeft wel enorm veel lucht als je je anders in allerlei bochten moet wringen met je werk. Ik vind het geen probleem om op mn vrije dagen of na m'n werk te helpen met schoolwerk, maar de stress van geen opvang is wel problematisch. Neemt overigens alsnog niet weg dat de scholen open prioriteit nummer 1 is wat mij betreft.

8. MissXray

MissXray Niet meer actief

En ik verwacht ook dat dit gaat gebeuren. 10 januari alle kids weer naar school. Ze moeten maandag al beslissen en nog nergens lijkt het totaal uit de hand te zijn gelopen door omikron.

Baileyy, nelta, Novi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.495
    8.644
    113
    Vrouw
    Maak je niet zo druk nu ;) er is werkelijk nog helemaal niks bekend vanuit het kabinet… speculeren is hetgeen wat je nu kan gaan doen, maar je druk maken om iets wat helemaal niet aan de orde is is echt zonde van je energie.

Ang1987 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ohh ik maak me niet druk hoor, ik was 'hardop' aan het nadenken :roflmao: Ik wil 10-1 gewoon weer voor de groep. Voor de héle groep :)

Loveloes, SAARC, ButterflyPassion en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Er is nu sprake van extra vakantie geweest.. pas als ze besluiten de scholen niet te openen vind ik echt sprake van een lockdown voor ook de scholen.. en dan zal de noodopvang ook wel drukker zijn…
    Ik denk ook overigens dat we de 10de gewoon fysiek kunnen lesgeven, denk alleen dat de restricties het lastig gaan maken

Mapje vindt dit leuk.
  12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik hoop echt dat de scholen weer open gaan. De oudste krijg ik echt niet naar de noodopvang, bovendien is dat zo ‘anders dan anders’ dat ik me überhaupt afvraag of het wat zou opleveren als ze er wel voor open zou staan (behalve een stimulans voor ritme en regelmaat, maar dat kunnen online lessen op zich ook geven). En ook voor mijn eigen werk (onderwijs) is het gewoon vele malen prettiger. Hybride lesgeven klinkt mooi, maar is nog veel irritanter en zwaarder dan of fysiek of online, en dat geldt zowel voor de leerkracht als de leerling (maar het is natuurlijk weer beter dan niets).

13. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Gewoon aanvragen. Kids structuur en jullie gewoon werken. Ik zou zeggen iedereen naar de noodopvang.

SAARC, Juud78 en Novi vinden dit leuk.
  14. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw

Deze weken zijn veel mensen vrij en daarom minder noodopvang. Komende week ia manlief nog vrij en ik een extra dagje. Maar vanaf 10 januari moet vrijwel iedereen weer werken en dan zal de noodopvang propvol zitten.

Hier zijn ze 3 dagen naar de noodopvang geweest en moeten we idd na afloop nog huiswerk afmaken en doorlopen. Geen bso toen ook. Krijg er alweer buikpijn van. Groep 4 inmiddels.

15. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Er was alleen in de week voor kerst noodopvang van school. Nu 2 weken vakantie dus geen noodopvang op school.

16. Novi

Novi Niet meer actief

Maar wel bij de bso als je daar een contract hebt.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee Bso mocht alleen in de 1e week voor de vakantie, dus de "extra week vrij" noodopvang geven.
    de bso moest verder rest van de vakantie ook dicht. Samen met de basisschool. Alleen kdv mocht open zijn.

Baukje1985 vindt dit leuk.
  18. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.846
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Nee hoor, BSO biedt gewoon noodopvang in deze weken.

Novi vindt dit leuk.
  19. MissXray

MissXray Niet meer actief

De BSO moet open zijn en noodopvang aanbieden. Die zijn nooit gesloten geweest voor noodopvang.

Novi vindt dit leuk.
  20. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik bedoel ook vanaf 10 januari

Deel Deze Pagina