Superleuk juist! En ook goed dat de kinderen elkaar weer live zien! Ik denk voor de ouders waar het niet haalbaar voor is, dat dat dan toch altijd in overleg kan? Maar zou het niet te vrijwillig doen in ieder geval.
Ik woon op 30 minuten afstand van school. De afstand zou ik even van balen, maar omdat ik weet dat mijn dochters het erg leuk zouden vinden, zou ik het wel doen. Ze zouden heel blij zijn om de juf en klas weer te zien. Mijn dochters zitten nu in groep 2 en 4, en gaan nog niet zelfstandig naar school. Afhankelijk van de activiteit zou ik wel voorstellen/vragen of mijn zoontje (3,5 jaar) mee mag doen, of dat er wat speelgoed in de zandbak of het kleuterplein wordt gezet.
Toen ik vanmorgen de radio aanzette was het eerste nieuwsbericht dat Nederlanders willen dat de scholen open gaan. Dat 75% het niet meer te rechtvaardigen vindt om de scholen gesloten te houden.... Ik vond dat best een positief bericht... Je zou verwachten dat het kabinet die geluiden toch zeker ook niet kan negeren..
Ik zou ze brengen ja. Vorige lockdowns hebben wij als ouders een outdoor sportcoach ingehuurd om te sporten met klassen. Niet alle klassen deden dit, maar die van mijn kinderen wel en dat was echt leuk. Elkaar allemaal weer zien, plezier maken en sporten in de natuur. Maar goed, ik weet vrijwel zeker dat de scholen gewoon weer open gaan. In heel Europa is dit het geval. Nederland gaat daar niet in achterblijven. In meerdere landen sloten scholen een week eerder, maar alles is weer open.
Ik vind het een fantastisch idee! Ik snap dat het voor ouders ook weer een hoop geregel kan zijn, maar ik denk dat veel ouders er ook wel veel voor over hebben om hun kind naar school te krijgen. En in goed overleg is ook veel mogelijk toch.
Na mijn laatste berichtje kan ik het me ook niet meer voorstellen eigenlijk. Zou echt heel raar zijn.
@tupp, leuk idee, maar houd er rekening mee dst niet iedereen daar bij kan zijn. Vanwege eigen afstand, maar ook vanwege kinderen die bij familie zitten bij thuisonderwijs. En om de omabrigade nou ook vanaf weet ik veel waar te laten reizen voor een uurtje... Als de scholen en sporten dicht blijven, vermoed ik dat man en kinderen op een goed moment hun boeltje pakken en bij oma gaan zitten (ik moet werken).
Ja ik weet dat een klasgenootje van dochter er is omdat het een kwetsbaar kind is, dus ze zijn wel coulant verder hoor. Nou zaten er weinig op de noodoovang die week, maar 7 incl dochter.
Ik hoop het zo! Maar aan de andere kant hoop ik niet dat als de scholen open gaan, het weer zo rommelig wordt als voor de vakantie. Juf ziek, klas naar huis.. Steeds geen vervanging voor de leerkrachten. Om de haverklap die quarantaine.. Dat was ook erg onrustig! Tenminste bij ons voor de kinderen. Maar ze zijn zoo toe aan school. De oudste zit door quarantaine voor de scholensluiting al een dikke maand thuis..
Loop 2 pagina's achter dus misschien is deze al gedeeld maar dit geeft wel inzicht. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/meeste-europese-scholieren-zitten-volgende-week-weer-in-de-klas~b7f2bf7d/
Ik heb zo weinig vertrouwen erin. Ondanks dat artikel. Dicht gooien is makkelijk, open doen niet, is al gebleken in het verleden. En het interesseert ze vrij weinig wat alle maatschappelijke organisaties roepen, hoe ouders het maar op moeten lossen. Is ook gebleken in het verleden. Dus nee, ik denk niet dat ze open gaan. Zo wel, kom ik hier straks een vreugdedansje doen.
Waar ik wel tegenop zie als ze weer open gaan, is de constante dreiging van quarantaines. Dat vind ik op dit moment wel prettig. Klein wereldje, dus kleine kans. Dochter mag als het goed is 29e afzwemmen. Zou de hele tijd angst hebben dat dat niet door kan gaan enzo.
Zelf leerkracht en ben er gewoon een beetje zenuwachtig van... Laat ze maar snel een besluit nemen, dan weten we allemaal waar we aan toe zijn En ik duim natuurlijk voor gewoon open!
Daar hou ik je aan Maar als ze dichtblijven vraag ik me af met welke goede reden ze dan gaan komen.. Van alle kanten wordt er geroepen de scholen moeten open. En dan zijn wij ook de enige die gesloten zijn, hoe willen ze dat rechtvaardigen?
Als ik thuis zou zijn zou ik dat wel prettig vinden. Sidenote: ik woon naast school dus hoef niet te rijden Maar als veel ouders moeten rijden zou het fijn zijn als er meerdere klassen tegelijk kunnen. Evt verdeeld over dorp/stad? Bij ons zijn er 2 speeltuintjes, voetbalkooi, dorpsplein + parkeerplek, grasveld naast sscholen op plein kunnen ook 2 of 3 groepen gescheiden. Dan zouden alle kinderen tegelijk maar toch groepen gescheiden kunnen. Evt nog laten rouleren van plek Als ik aan boord zit, wat ik verwacht met thuisonderwijs, zou ik er niet speciaal voor gaan rijden.