Weer naar school 10 januari?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door MissXray, 27 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Bij onze dochter kun je ook gewoon thuis onderwijs doen. Ze hebben dit juist omdat er steeds mensen ziek zijn ( ..verkouden et cetera..) en dan niet mogen komen.

Zoon gaat dus. Maar ik ben niet blij.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ze is bijna 15. Maar ze hebben dus ook gewoon online les. Ze is ver vooruit en heeft alleen maar hoge cijfers. Ze gaat trouwens dinsdag wel zegt ze net. :cool:

Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Met de school van onze zoon nog geen gesprek gehad. Ik ga daar morgen even polsen. Ik weet wel dat er aardig wat kinderen al gevaccineerd zijn ( 12+)

Mamafiets vindt dit leuk.
  4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Helaas. Mógen ze weer, dochter zou voor het eerst naar school gaan (net 4 geworden), is ze ziek :cry:

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.779
    113
    Vrouw
    Beterschap.

6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Aha. Had even kleuters voor mij. En ik begrijp dat jouw zoon iets onder de leden heeft waarom je er tegen op ziet.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Nee hij heeft helemaal niks verder. Dus eigenlijk gewoon wel onzin om er tegenop te zien.

8. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Oh dan heb ik dat verkeerd gelezen of begrepen. Sorry! :confused:

Het is echt niet gek om er een beetje tegenop te zien. Mijn dochter gaat naar school, twijfel over de bso aangezien ik nu verlof heb, maar ik sta er nu ook niet echt om te springen dat ze weer naar school kan met deze stijgende cijfers en het feit dat ik mijn booster nog moet krijgen. Maar ik wil haar natuurlijk zo min mogelijk in mijn angsten meenemen en haar niks ontnemen.

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Ik snap je hoor en het is naar mijn idee niet direct angst, maar voorkomen van gedoe. Je kunt haar toch ook pas laten gaan als je je booster hebt als dat beter voelt? Hoef je niets groots van te maken. Mijn jongste hou ik ook nog 1 dagje van de peuterspeelzaal, donderdag mag hij weer en dan krijg ik mijn booster. Deze keuze is nergens op gebaseerd, gewoon even mijn gevoel volgen. Zijn broer gaat morgen wel naar school.

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ze zit in groep 3. Dus ze is leerplichtig. Maar ik hoef haar inderdaad niet naar de bso te laten gaan. We wonen heel dichtbij school, dus is voor mij weinig moeite om haar op te halen.

Het is idd niet direct angst, maar ik heb gewoon weinig behoefte om in de laatste 4 a 6 weken voor bevalling nogmaals corona te krijgen, of in ieder geval erger ziek te worden als bij de eerste besmetting. (Toen was ik niet 36 weken zwanger). En dan ook het gedoe eromheen, quarantaine, ook van de meiden. Diep in mijn achterhoofd weet ik dat er een kansje kan zijn dat corona toch nog binnensluipt in de laatste weken. Dat hou je toch nooit voor 100% tegen. Ook niet met een boosterprik.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Ik bedoelde inderdaad alleen BSO, sommige dingen moeten, zoals school en andere dingen mogen/ kunnen, zoals de BSO (en de peuterspeelzaal;))

12. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Ik denk dat we zaterdag wat verkeerds hebben gegeten, dochter 2, zoon en ik voelen ons sinds zaterdagavond niet lekker. Dochter begon met spugen en diarree, zoon en ik vlak daarna. Man voelt zich ook niet heel fit, maar nog wel het beste. Oudste en jongste dochter hadden zaterdag wat anders gegeten en nergens last van.
    Dochter 2 heeft gisterochtend voor het laatst overgegeven, maar ze is zo slap. Vanmorgen zat ze op bed uit te rusten toen ze haar broek en sokken aan had getrokken, na haar shirt en vest is ze op de bank gaan uitrusten.
    Helaas dus geen school voor haar vandaag.

Oudste is superblij, maar heeft al wel aan de juffen en IB-er gevraagd of school voortaan om 9.30u kan beginnen, want uitslapen is zo fijn:roflmao:.

13. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Bij mij mag de BSO niet. Ik en partner moeten gewoon werken op locatie dus dat is niet vrijblijvend… in ons geval moet het dus ook. Overigs probeer ik het zo te regelen dat het zo min mogelijk hoeft maar af en toe moet het toch echt wel.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Ik doelde op haar situatie, dat ze toch thuis is. Begrijp mij niet verkeerd, ik begrijp dat het 99 van de 100 keer niet het geval is.

15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    In haar situatie zou ik zeker bso skippen inderdaad. Ga ik straks in mijn verlof ook doen. Zo min mogelijk risico.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.779
    113
    Vrouw
    Hier waren ze thuis vandaag.
    Niet vanwege corona. Vannacht is hun opa overleden. :(

Wat zouden jullie doen. Volgende week is de crematie, waar we uiteraard naartoe gaan. Dat zullen veel contacten zijn. Ook als het lukt om afstand te houden.
    Oudste wil morgen graag naar school. (Middelbare) Die laten we gaan en kunnen we dinsdag preventief zelftesten.
    Jongste ziet er nog steeds heel erg tegenop om naar school te gaan. Dus hem thuishouden zou hij zelf niet erg vinden. Maar ik vind het wel belangrijk dat hij niet teveel mist. Aan de andere kant vind ik het ook een risico vanwege de contacten (en daarna dus in een ruimte met een hoop (al dan niet kwetsbare) volwassenen.
    Zelftest vooraf is bij hem geen optie.

17. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gecondoleerd!
    Zou je in overleg met de leerkracht tot na de crematie thuisonderwijs in kunnen plannen voor de jongste?Hij mist dan niet zoveel en het risico dat hij per ongeluk mensen besmet op de crematie is dan minimaal...vooral omdat je aangeeft dat zelftesten geen optie is.Sterkte!

Mamafiets vindt dit leuk.
  18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Gecondoleerd:( Ik snap je dilemma maar ik zou je jongste toch naar school laten gaan. Zeker als de oudste ook gaat, die kan net zo goed iets meenemen. Misschien is de afleiding ook wel fijn nu. En de kans dat je daar corona oploopt is net zo groot. Dus dan zou je ze nu thuishouden en moet je ze misschien na de crematie ook nog thuishouden vanwege een besmetting.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.429
    30.779
    113
    Vrouw
    Klopt ook.
    Maar 't ging me meer om dat zij geen virus meenemen naar een crematie waar ook ouderen aanwezig gaan zijn. Voor hunzelf maak ik me niet zoveel zorgen.

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Gecondoleerd, wat verdrietig… zou je jongste zo’n sabbeltest doen? Daar zijn nu ook wel goede voor volgens mij.

Deel Deze Pagina