Weer naar school 10 januari?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door MissXray, 27 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Gommers over jongeren:

Na de zoveelste tegenslag in de pandemie zijn er veel jongeren, die waarschijnlijk weinig last zullen hebben van het virus, die steeds meer twijfelen aan de aanpak van de coronacrisis. Hoelang staan zij nog stil in hun ontwikkeling en sociale leven?

"Ik begrijp dat heel goed. Mijn kinderen zitten ook in die leeftijdscategorie. Ik zie dat het iets met ze doet. Mijn studententijd was de mooiste tijd van mijn leven, ik zou het vreselijk vinden als ik dat had moeten missen. Ik vind daarom ook echt dat er andere regels moeten komen voor jongeren. Ik weet nog niet hoe dit precies zou werken, maar zoals het nu gaat, duurt het te lang en is er te weinig perspectief."

"Ik heb veel respect voor hoe de jongeren deze crisis hebben opgepakt. Het gemak waarmee ze het gewoon geaccepteerd hebben. Er is veel aandacht voor de wappies, maar eigenlijk hebben we het te weinig over hoe goed de jongeren het doen, al twee jaar lang. Ze leggen hun leven neer voor de ouderen, zonder gezeur en met respect. Ik denk daarom dat de ouderen het ook niet erg zullen vinden als zij straks iets moeten laten zodat jongeren weer wat meer kunnen doen."

https://www.nu.nl/nujij/6175466/antwoorden-van-gommers-er-moeten-andere-regels-komen-voor-jongeren.html

SydneyGirl, Suzy85, Kraanvogel en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.916
    1.505
    113
    Vrouw
    Wel vreemd. Van de zorgmedewerkers wordt momenteel heel veel flexibiliteit verwacht en extra diensten.
    Zot dat de opvang hier niet in mee gaat.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Precies.
    Er wordt ook op geen enkele manier onderbouwing gegeven waarom dit nu,
    tijdens deze lockdown, opeens anders is dan de vorige periodes van schoolsluiting.

SAARC en Saartje33 vinden dit leuk.
  4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nou bij onze BSO niet hoor. Mijn kinderen mochten op andere dagen en zo nodig extra dagen mits er genoeg personeel/plek was.

5. MissXray

MissXray Niet meer actief

Is hier net zo hoor, ook in de huidige lockdown. Ik herken deze verhalen over onflexibele opvang ook niet in deze regio. Heb je meer nodig dan je contract door hogere werkdruk nu dan helpen ze je uit de brand. En ja ook in de randstad zijn er personeelstekorten in de opvang dus daar ligt het niet aan. Fijn ook als een opvang dit doet, geeft het gevoel van “met zn allen maken we er het beste van”.

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Ik lees dat het bij andere bso’s ook gewoon mogelijk is, dus volgens mij heeft jouw bso dus eigen regels gemaakt?

MissXray vindt dit leuk.
  7. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Eigenlijk zie ik hier ook wel brood in. Pas de vakanties aan aan de coronapieken die al best goed voorspeld kunnen worden. En zorg daarmee dat kinderen toch hun onderwijsuren halen. En ja, ik ben zelf docent dus het zou ook gevolgen voor mij hebben. Dat is ook de reden dat ik denk dat dit never nooit gaat gebeuren, want vakanties in het onderwijs zijn behoorlijk heilig. Soms denk ik wel eens: change is good! Maar dat wordt me vast niet in dank afgenomen.

Ik voorzie trouwens dat de scholen dicht blijven. Want eenmaal open, draai je dit niet meer zo snel terug. Maar tot maart, dat geloof ik dan weer niet.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.247
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mapje vindt dit leuk.
  9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze de scholen open laten gaan, maar de rest nog dicht laten. Daar hoop ik dan ook maar op, en hopelijk dat de rest snel volgt of wellicht na 14jan.

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Ik hoop het zo!

Mapje vindt dit leuk.
  11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Oké prima, ik hoor van collega’s allemaal hetzelfde. En de foto die ik heb bijgevoegd, is niet mijn bso.
    Maar die van een vriendinnetje. Dus blijkbaar is mijn bso niet de enige..
    Linksom of rechtsom, is dit gewoon echt een probleem.
    Ik werk de 2e week van januari en heb nu 3 dagen geen opvang.
    Geen idee hoe ik dat oplos.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Toch bijzonder dat elke bso dus eigenlijk z’n eigen interpretatie er op na houdt?
    Ik zit echt met m’n handen in het haar, dat kan ik je wel vertellen.
    En ik ben dus niet de enige.
    Ik ga er toch nog eens een bel aan wagen denk ik.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.964
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Misschien ook aan je werkgever doorgeven. Althans: bij ons vallen de meeste BSO'S onder een grote organisatie. Ik denk eigenlijk dat als de directeur van een zorg-organisatie contact opneemt met een directeur van een opvang-organisatie, daar best eens wat uit zal kunnen komen.

Zoe123 vindt dit leuk.
  14. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb er een hard hoofd in dat de scholen open gaan 10 januari.

Hoop echter wel dat ze besluiten om de scholen open te gooien. Natuurlijk ook voor de achterstanden, en de sociale ontwikkelingen van de kinderen.

Maar ook op persoonlijk gebied hoop ik van wel. Ik heb nu zwangerschapsverlof en hoopte dan toch echt voor de laatste keer te genieten van mijn verlof. Afgelopen 2 maanden was het behoorlijk zwaar voor mij. Heb dan eigenlijk weinig behoefte om tijdens mijn verlof thuisonderwijs te geven. Ook is er dan een kans dat de oudste nog thuis zit als ik moet bevallen. Maar ja, als het zo is, dan heb ik weinig keuze, dan moeten we maar het beste er van maken.

1 voordeeltje is dan wel dat er 1 kind minder corona in huis kan brengen.

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Tnx, maar ik werk niet in de zorg, ik hang in de lucht en geef mensen een drankje.
    Dat betekent alleen wel dat mijn flexibiliteit 0,0 is.
    En dat is nooit een probleem geweest. Maar nu dus wel :confused:

16. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.416
    30.762
    113
    Vrouw
    Hier ben ik het zo ontzettend mee eens. Las laatst ergens dat de verwachting is dat we nog tot 2024 (!!:eek:) te maken kunnen hebben met golven.
    Dan is nu het moment om vakanties te gaan aanpassen. En eerlijk gezegd.... 3 weken kerst en 1 week mei mag voor mij ook best permanent. In december is er toch geen land te bezeilen met mijn kinderen.

Zoon vertelde net dat een gemeente in Brabant carnaval heeft verplaatst naar juni :thumup:
    Ook nog eens lekker weer bij de optocht :D vraag me wel af of ze daarna ook gewoon de vasten gaan doen en Pasen en Pinksteren in de zomer gaan vieren :rolleyes:

owly, bulakgirl en Saartje33 vinden dit leuk.
  17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.964
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind een carnavalsoptocht in het Pinksterweekend een prima plan. Verandering is vaak lastig en schuurt een beetje. Maar beter zo, dan niet.
    En op deze manier kan de horeca ook wat gemiste kansen inhalen.

Zou zou ik nu zelf ook even geen feesten zoals een bruiloft plannen in de periode oktober t/m april.

Meivakantie inkorten t.b.v. langere kerstvakantie: ook prima. Officieel liggen de vakanties tot, ik meen, 2025 al vast. Maar als je een paar dagen van te voren kunt aankondigen dat scholen helemaal moeten sluiten, moet het aanpassen van de vakanties in schooljaar 2022-2023 toch ook geen probleem zijn.

18. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.858
    113
    Vrouw
    Precies en dan beter nu voor volgend schooljaar dan ergens in de herfst, als mensen hun voorjaarsvakantie al geboekt hebben

19. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.858
    113
    Vrouw
    40 dagen na Pasen vasten ipv ervoor :D

Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina