Mijn dochter van 9 jaar wil heel graag van haar eigen geld de Sims 4 kopen voor de pc. Op de disc staat dat het vanaf 12 jaar geschikt is. Is dat echt zo? En zo ja, waarom dan? En zijn er nog leuke alternatieven? We hebben ook een Nintendo Wii.
Ik schat dat Sims 4 niet veel anders is dan de Sims vroeger. Als ze minecraft kunnen, dan kunnen ze ook Sims. Ik denk dat ik een 9 jarige het best zou laten spelen. De voornaamste redenen die ik kan bedenken dat het 12+ is, is omdat de Sims een liefdesrelatie met elkaar kunnen starten en kunnen rollebollen en kinderen maken.
Mijn dochter van 9 heeft sims 4 sinds kort en het is best lastig merken we. Vooral met het opstarten van het spel had ze steeds hulp nodig. Bijvoorbeeld met het neerzetten van huizen, de inrichting en hoe het allemaal werkt. De menu's zijn niet heel simpel, tenminste wanneer je het vergelijkt met andere kinderspellen, zoals de Lego spellen, Skylanders oid. Het ligt er denk ik wel aan of je er beetje in thuis bent, mijn dochter is sowieso geen grote game fanaat Voor zover ik heb gezien zit er geen content in die het ongeschikt maakt voor 9 jarigen.
Qua spel kan het prima. Wel kan het inderdaad wat ingewikkeld zijn. Maar als ze het eenmaal doorheeft dan zou ze er uren mee bezig kunnen zijn denk ik. Dat effect heeft de Sims wel eens Ik weet ook niet of je net als vroeger nog kant en klare huizen + gezinnen in de buurten hebt staan. Dat zou sowieso makkelijker zijn. Daar kan ze dan mee beginnen en later komt het bouwconcept er wel bij.
De gameplay is soms wat lastig voor een 9jarige denk ik. Mijn zoontje van 9 heeft het ook geprobeerd maar ik moest elke 5sec helpen. Maargoed als ze het eenmaal door hebben dan zal het vast prima gaan. Denk meer vanwege het 'oja' gedeelte dat het daarom vanaf 12 jaar is. Je ziet niks, maar betekenis van deze activiteit kan wat vragen met zich meebrengen bij kinderen. Wat betreft huizen neerzetten, ja je kan inderdaad nog steeds al gemaakte huizen gebruiken of neerzetten. Sims zitten er ook in het spel waar je zo mee kan spelen. Het maken van een sim is alleen wel het leukste voor een kind denk ik. Als ik zelf sim aanmaak dan staan beide kids naast me mee te gillen hoe ze eruit moeten zien en hebben we een mega discussie over de naam en karakter   Uiteindelijk eindig ik met of 2 sims(beide kids blij) of m'n eigen sim en 2 huisdieren die de kids mogen uitkiezen kwa karakter, uiterlijk en natuurlijk de naam
O en ik heb zelf iets van 12 uitbreidingspakketten. Als je alles nieuw wil kopen dan zou ik alvast een lot kopen voor de loterij . Ik heb alles gedownload