Maagband / Maagverkleining

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Aisha010, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aisha010

Aisha010 Actief lid

20 mrt 2009
    117
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik vroeg me af of er hier nog meer (toekomstige) moeders zijn die een maagband of maagverkleining hebben of wellicht nog krijgen. Ik zelf ben ik vorig jaar 25 april 2008 geopereerd. Ik heb toen een maagband gekregen en ben sinds die tijd 27 kilo afgevallen. Een van de redenen om te willen afvallen is om op een redelijk gewicht te zitten wanneer ik eventueel zwanger zou willen worden. Toen ik geopereerd werd woog ik 132 kilo en nu dus 105 kilo. Op het moment wordt een kinder wens steeds groter en ben ik hier op het forum lekker aan het neuzen. We staan nu alleen aan het begin van een grote verbouwing thuis. We krijgen op onze slaapverdieping een nieuwe dakkapel en de kamers worden ook anders ingedeeld en als dit op gang is of klaar wil ik er toch wel voor gaan. Mijn vent is ook aan het idee aan het wennen dat het er toch wel van gaat komen. Hebben jullie dat nou ook. Die van mij, het hoeft niet perse van hem, maar hij weet dat ik heel graag een kindje wil. Als het er eenmaal is dan draaien een heleboel mannen bij. Een vrouw is wat dat betreft toch anders daarin. Daar leeft het al veel eerder voor dan voor een man. Gaat allemaal goed komen hoop ik.

Nou ik ben benieuwd of er nog meer meiden zijn die dit hebben.

Doeg

2. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Hoi

Ik heb in september een maagband laten zetten,ben sindsdien 15 kilo af maar ben serieus blijven hangen sinds jan. niets meer af...Had je dit ook toevallig?mijn dokter zegt dat het metabolisme is :s die moet wennen of zoiets door het gewichtsverlies.

Nou ja ik geef wel toe dat ik niet altijd heilig ben met mijn 'dieet' sinds ik men job kwijt was ben ik blijven hangen erbij,nou ja binnekort terug gaan werken(nieuwe job) en heb al een fiets gekocht voor naar mijn nieuw werk te gaan en zo hopen op meer kiloverlies ! ;)

ik ben nu al 1.5 jaar aan het proberen voor een kindje,al moet ik toegeven dat een jaar daarvan gewoon met gedacht was van we zien wel als het komt.....ik wou eerst gewoon van die pil af en zijn werkingen.Maar we zouden het niet erg gevonden hebben moest er toen een kindje komen.

Na dus een jaar 'proberen' was ik nieuwschierig waarom ik-iemand zo jong- nog 'steeds' niet zwanger was.Ik was nog nooit naar een gyn.geweesthier in belgie is het zo dat je naar de gyn. kunt gaan wanneer je wilt.Het is eigenlijk zo dat jongeren zo vlug mogelijk een check up doen.Dus ik had dit nog nooit gedaan en kreeg een slecht voorgevoel van dit alles.

Dus ik naar de gyn.en kreeg te horen dat het baarmoederslijmvlies veeeel te dik was en ondoordringbaar.Ik had ook kleine cysten in de baarmoeder die niet erg waren volgens haar,ik had ook een achterover gekantelde baarmoeder,erfelijk den ik want zus en mama bleken dit ook te hebben,en als laatste(denk ik :) ) had ik luie eierstokken.

Dit betekende-zei ze- dat ik geen of een late eisprong kreeg(waardoor je cyclus op zich laat wachten).
    dit moest ze eigenlijk opvolgen maar ben nooit meer geweest sindsdien.Ik denk dat ik dit toch maar eens trg zou moeten doen.nou goed toen ik naar de gyn. ging was men cyclus 55 dagen en nog steeds geen duivels te bespeuren.Ik kreeg duphaston van haar en sindsdien is mijn cyclus tussen 35 en 37 dagen met na 14 dagen een ei,maar of ik echt een eisprong heb weet ik niet 100% zeker maar ik dacht telkens vanwel omdat ik toen vruchbaar slijm zag,kramp in een bepaalde lies had die dag en temp. dit alles had ik nooit gevoeld of gezien in die tijd voor de duphaston.

Ik zou eens een ovulatiestick moete proberen volgende keer om zeker te zijn.Nou ja dus nu zit ik in ronde 15 en heb de 6de juni mijn ei gehad en normaal moest ik 1 van dezer dagen mijn innesteling hebben,ik heb sinds mijn ei al wat hevige steken gehad,ben eens zo hard verschoten toen er een zeer pijnlijke steek kwam in mijn lies(linker,waar eisprong was) wel kort.

Heb ook veel rugpijn gehad en spierpijn soms zo wagenziekachtig en kleine plofjes sinds vandaag. :) ach zal maar niet teveel hopen want heb dit altijd wel.Het enige waar ik argwaan aan heb is dat (sorry,beetje vies) het slijm normaal nu naar men ms toen heel veel,dik en wit is maar nu is het nog steeds doorzichtig,wel niet rekbaar maar zo gelijk het slijm voor je vruchtbaar slijm wat raar is....Ik twijfel nu of ik eigenlijk wel mijn ei echt gehad heb...zo frustrerend seg :d

ik denk dat dit wel eenleuk clubje kan worden,hopelijk komen er nog meiden langs!

@ aisha010
    Het is idd fijn om eerst wat aftevallen eer je een babytje krijgt,ikzelf bv woog 103 in het begin en nu 90 kilo en ik weet nog goed hoe ongemakkelijk het was,mijn bloeddruk was veeel te hoog en mijn benen lagen open als ik een rok droeg(nu nog maar ja) en ademen was moeilijk en zeker als ik veel moest stappen,ook werken was een hel.Ik ben blij dat ik nu geen hoge bloeddruk meer heb en trg normaal kan ademen maar ik ben er nog niet helemaal.Als ik nu zwanger zou worden zou ik blij zijn maar eerlijk zou ik toch niet graag die ongemakken meer willen.Ik weet niet hoe jij erover denkt...of wat je ervaren hebt.
    Daarom dat ik het ook niet zooo erg vindt dat ik nog niet zwanger ben,kan ik nog wat meer vermageren maar ja ik ben ook niet superblij want 'normale mensen" zouden nu al zwanger zijn na zoveel tijd :( ach ja we zullen zien.

veel geluk in ieder geval!
    mvg

3. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    wauw nu ik dit zie is dit wel een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer lang vehaal....sorry :p :d ik zaag :d

4. Aisha010

Aisha010 Actief lid

20 mrt 2009
    117
    0
    0
    Dat maakt helemaal niet uit Anais. Als je op een gegeven moment aan het tikken ben en je verhaal wilt doen dan wordt het lang. Zoals ik al vertelde ik heb vorig jaar 25 april 2008 mijn bandje gekregen en sindsdien 27 kilo ermee kwijt geraakt. Ben daar heel erg blij mee. De afgelopen maanden ben ik aan het stabiliseren in gewicht. Is wel goed zo even, kan je lichaam wennen aan wat ze nu mee moet nemen. Heb er tot op de dag van vandaag ook geen spijt van dat ik deze stap heb genomen. Ik kan tegenwoordig veel meer dan vroeger en daar ben ik heel erg blij mee. Ik sport bijvoorbeeld tegenwoordig 2/3 keer in de week. Vroeger moest ik daar echt niet aan denken. Groepslessen al helemaal niet, nu doe ik bijna alleen nog maar mee met groepslessen. Dus er is een hoop veranderd. Mijn zelfbeeld is er ook enorm op vooruit gegaan. Ja was een goede keuze die ik gemaakt heb met het bandje.

Hoop idd dat er nog meer meiden zich bij dit topic aansluiten. Ben benieuwd.

Groetjes Ais

5. Aisha010

Aisha010 Actief lid

20 mrt 2009
    117
    0
    0
    Zo te zien zijn er niet meer meiden met een maagbandje of een maagverkleining. Jammer hoor, maar wij kunnen elkaar wel op de hoogte houden Anais. Tenzijn er nog meiden zich melden.

6. Aisha010

Aisha010 Actief lid

20 mrt 2009
    117
    0
    0
    Jammer dat er niet meer meiden zijn die reageren. Als je liever niet openbaar reageert, dan mag er ook een pb gestuurd worden naar mijn.

Fijn weekend alvast.

7. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    echt wel jammer ja,maar misschien zijn we gewon de enigen die het hebben :D nee dat zo toevallig zijn. :p

Hoe is het met je trouwens?

bij mij minder goed.
    ik had gisterenavond getest en was negatief dus denk dak naar ronde 16 moet gaan allen ben ik nog steeds niet ongesteld geworden,ben aan het denken om duphaston te gaan nemen om ze te laten doorkomen mar heb bang dat STEL ik ben wel zwanger maar hcg was nog niet genoeg....wat dan.

Allemaal zo'n gedoe,ik voel vanalles raar,misselijk duizelig zelfs krampen enalles maar negatief....volgende woensdag ga ik anar de gyn. wou nu woensdag gaan maar helaas heb nu geen centjes op mij :( ik heb pas werk gevonden maar moet met een opleiding beginnen voor drie maanden met uitkering en moet nu al de papierenwerk doen eer dat het in orde is en DAN pas kan ik werken gaan daar :(heel gedoe dus

groetjes xxxx

8. Aisha010

Aisha010 Actief lid

20 mrt 2009
    117
    0
    0
    Hoi Anais,

Jeetje dat is minder voor jou zeg. Ja je lichaam kan af en toe vreemde dingen met je doen en je dingen laten geloven wat nog niet zo is. Hoop voor jou dat je wel zwanger ben, zou er nog even mee wachten en volgende week kan je naar de gyn en krijg je misschien wel goed nieuws. Ik duim voor je mee.

Helaas idd dat er maar zo weinig mensen reageren. Denk dat ze in de anonimiteit willen blijven.

Maar ik zeg het nog maar een keer, diegene die liever niet hier reageren mogen mij ook een berichtje sturen.

Liefs Aisha

9. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Heyhey,

ik heb een maagbandje sinds september 2004.
    Ik was bijna 40 kilo afgevallen, tot ik zwanger was, want toen moest het bandje helemaal open, omdat ik niets meer kon eten...

Met als gevolg dat ik op 3 kilo na, alles weer was aangekomen. Nu ben ik daar 6 kilo weer van kwijt, alleen zit ik nu met m'n enkel in het gips, waardoor ik vrijwel niets kan, dus hoop dat ik over 5 weken niet al te veel aangekomen ben...

Wat wil je verder nog weten, qua zwangerschap en maagbandje?

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

10. Aisha010

Aisha010 Actief lid

20 mrt 2009
    117
    0
    0
    Hoi Patricia,

Leuk dat je je ook gemeld heb hier. Kreeg al sterk het idee dat het toch een klein beetje een taboe is. Wat jammer dat je er zoveel was bij gekomen en nog niet alles er weer af heb. Maar dat gaat weer goed komen hoor, als je straks uit het gips ben kan je weer dingen gaan doen, dan gaat het vanzelf weer.

Ben je na je bevalling al wel weer opgespoten of nog niet. Dat kan wellicht ook gaan helpen.

Ook nog gefeliciteerd met je zoon. En wat leuk op je eigen verjaardag. Is wel speciaal.

Liefs Aisha

11. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hoi Aisha,

ja daarom. Ik deed aan Zumba elke week en dat ga ik straks ook zeker weer oppakken. :D

Ik ben na de bevalling al 2x opgespoten. Dit kon niet in 1x omdat de maag er weer aan moet wennen.
    Bij de 2e keer kon ik gelijk de volgende dag weer terug, want toen zat hij zo straks, dat ik mijn eigen speeksel niet eens meer binnen kon houden. HIHIHI.
    Toen hebben ze er dus weer een heel klein beetje uitgehaald en nu gaat het goed. Ik kon 's morgens 3 beschuitjes op, maar dat zijn er nu nog maar 2 en dan moet ik echt heel rustig eten...

Ja is ook heel speciaal. Hij is ook nog op bijna dezelfde tijd geboren. Er zit maar 12 minuten tussen... Ik ben om 21.16 uur geboren en Joshua is om 21.04 uur geboren met een vacuüm...
    Dat ik zoveel ben aangekomen, komt ook, omdat ik zware bekkeninstabiliteit had vanaf de 14e week in de zwangerschap en ik vanaf de 17e week echt helemaal niets meer kon. Zelfs mijn eigen huishouden kon ik niet meer doen.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

12. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hallo,

ik heb in 1996 een maagverkleining gehad, dus geeen maagband :$ ben toen rond de 60 kg afgevallen en moest dus destijds 1 jaar wachten om zwanger te worden.na dat jaar ben ik zwanger geworden en heb gelukkig nooit problemen met mijn maagverkleining gehad en persoonlijk vind ik dus ook beter dan een maagbandje:) maar tegenwoordig doen ze deze operatie geloof ik niet meer:(
    ik heb nooit spijt gehad van deze operatie,het was dan ook voor mij alsof ik opnieuw was geboren :D

13. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hoi Cindy,

welke maagverkleining heb jij gehad dan?

Liefs en knuffel,

Patricia

14. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    hoi hoi,

Toch even een berichtje achterlaten :D

Ik had stiekem zitten kijken hier en ben sinds vrijdag helemaal weg van Zumba. Morgen ga ik gelijk kijken waar het allemaal gegeven wordt :D

Het is niet bewust gedaan, maar bedankt voor de tip mamavanjoshua5109!!!

Liefs,

Sam

15. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hahahaha, ja ZUMBA is leuk he???? En het werkt echt. Ik vind het heerlijk. :D
    Over 3 weken als mijn gips eraf is, wil ik ook echt zeker weer gaan beginnen. :D
    En dan gewoon thuis achter de tv. :D

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

16. Aisha010

Aisha010 Actief lid

20 mrt 2009
    117
    0
    0
    Hoi hoi,

Daar ben ik weer eventjes. Beetje druk gehad de afgelopen tijd en daardoor een beetje vergeten om weer te schrijven. Hier gaat het rustig aan allemaal. Ben een paar weken terug bij ons op de sportschool begonnen met een groepsles Kick Fun. Kan je lekker je agressie een beetje weg slaan en trappen, en vooral dat trappen is dan lekker zeg. Vindt het nog leuker dan Zumba moet ik zeggen en verder ook nog de bootcamp lessen zijn ook super. Je zweet zo in die lessen, dat is echt lekker moet ik zeggen, je verbrand er enorm door dan natuurlijk.

@ Cindy, wat een prestatie zeg. Lekker hoor om zoveel kwijt te zijn. De maagverkleining doen ze nog wel maar in andere vormen dan dat het vroeger werd gedaan. Je hebt nu de Gastric Bypass en de Sleeve. Deze vormen nieten een deel van de maag af.

Leuk weer wat nieuwe berichten.

Doegies

17. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, ik wil ook een maagband. Ik woon in Be, daar is het iets eenvoudiger. Ik heb wel een eetstoornis, maar daarvoor ga ik op zeer korte termijn (weer en nu langdurig) in behandeling.
    Ik merk echter dat mijn gewicht me heel erg dwarszit, ik ben gewoonweg totaal niet fit. Brrr!

Maar ik vind eigenlijk dat ik eerst de scherpe kanten van mijn eetstoornis eraf moet gehaald hebben. Dus ws. gaat het nog wel even duren.

Meiden, chapeau! Dapper dat jullie er hier zo over posten.

18. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Basbousa: jij ook respect hoor. Goed dat je eerst aan jezelf gaat werken en dan pas voor een maagbandje gaat.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

19. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat niet leuk zijn. Ik heb al eerder therapie gehad en moest toen zelfs in crisisopname. Maar als ik zo door blijf vreten als ik nu doe, ga ik gewoonweg veel eerder dood. Dus tsja... ik 'moet' wel (maar wil ook!).
    Bedankt voor de opsteker. Erg lief!

20. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle

Je komt er wel. Als je er voor de volle 100% achter staat, dan gaat het allemaal helemaal goedkomen. :)

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

Deel Deze Pagina