toeslag over vakantieweken

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door dreames, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Ik heb de volgende vraag:
    afgelopen week is Demi in totaal een aantal weken thuis geweest omdat wij vakantie hadden. Over die periode heb ik wel gewoon het KDV moeten betalen en toeslag gekregen. Nu krijgen we binnenkort een jaaropgave en dan moeten we die natuurlijk ook weer aan de belastingdienst geven.
    Moet ik nou de toeslag over die weken dat zij niet is gegaan terug betalen? Ik heb deze immers wel gewoon aan het KDV moeten betalen. Of krijg je toeslag over het aantal uren waarvoor je hebt betaald en dus ook voor die weken dat ze feitelijk niet is gegaan.

Ik weet ook niet van het KDV op de jaaropgave zet. Het aantal uren dat ze daadwerkelijk is gebracht of het betaalde aantal uren.

Weet iemand dit of is dit per KDV verschillend.

2. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Het kdv zet het totaal aantal betaalde uren op de jaaropgave (de zogenaamde "contracturen").

Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Ook tijdens jullie vakantie had je gewoon recht op toeslag.

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hier nog nooit een opgave gehad, maar volgens mij is het gebruikelijk dat daarop de uren staan die je afneemt/betaald.
    Wij betalen elke maand voor de uren, of ze nu wel of niet gaat. Zal het kdv ook wel niet uitmaken, als je maar betaald ;)

je hebt iig gewoon het hele jaar recht op de toeslag.

4. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb zelf een KDV opgezet en wij deden het zo:
    alle uren die je per week gebruikt x aantal weken dat KDV open is (in ons geval 47, maar dat verschilt per KDV)= aantal uren per jaar

het aantal uren per jaar : 12 = maandbedrag

Het maandbedrag is dus elke maand gelijk. Ouders betalen bij ons door als ze zelf vakantie hebben of niet komen, voor deze uren heb je gewoon recht op toeslag. Als het KDV dicht is betalen ze niet, maar deze uren zijn dus al verrekend, zodat het maandbedrag wat je betaalt en de toeslag elke maand gelijk zijn.

Deel Deze Pagina