Weer naar ZH ivm hoge bloeddruk maar wordt daar niet zo serieus genomen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NoessePoes, 25 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    A wat zal jij geschrokken zijn...maar meis....bij mij werd er ook bij verteld dat het gewicht een schattig is en dat er meestal een marge van 300 gram in zit, 1 mm verkeerd gemeten en je loopt zomaar opeens een week achter!
    En ze meten liever krap dan ruim (zekere voor het onzekere)

Misschien krijgt je baby minder voedsel binnen via de placenta, en dan is het hardstikke fijn dat ze je gaan inleiden.

Wat ik wel vreemd vind is dat jij zegt van mijn onderdruk was netjes, maar hier bij mij waren ze al niet blij dat mijn onderdruk met de medicijnen regelmatig boven de 90 sprong, boven de 90 wordt hier gewoon als te hoog gezien, dus als jij hier standaard 95 onderdruk zou hebben zou je net als ik aan de medicijnen zitten en goed onder controle gehouden worden.

Zolang je je baby goed voelt niet te druk maken hoor, beweging is positief, maar denk dat het voor jou wel het beste is.
    Hier word ik over twee weken en een beetje ook ingeleid, gewoon omdat de bloeddruk teveel op het randje blijft en mocht dat randje overschreden worden gaat het zelfs eerder gebeuren, want je baby is belangrijk, maar ook jij bent belangrijk en bij mij (en dus ook bij jou als ik het zo lees) blijft het te erg schommelen en is de kans dus te groot aanwezig dat als ze je door laten lopen dat het doorslaat en dan heb je wel een probleem.

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    De laatste keer bij mijn echo was de kleine trouwens opeens 600 gram gegroeid (zaten twee weken tussen de echo's), dus ik zo he die heeft gespurt!
    Maar tijdens het opmeten heeft deze gyn bvb het bovenbeen uitvergroot en opgemeten want (zo zei hij) zo krijg je de beste schatting.
    Alle vorige keren was dat dus bij mij niet gebeurt, dat uitvergroten maar hebben ze gewoon gemeten vanaf een afstandje zeg maar.

Ik ben er dus niet zo zeker van of mijn baby echt wel 600 gram gegroeid is, of dat ze vorige keer gewoon niet goed genoeg gemeten hebben, want deze arts deed alles inzoomen en dan opmeten, en die vorige artsen en echoscopistes dus niet, en dan is de belijning zeg maar toch waziger.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    noess ik denk dat ze gewoon verkeerd gemeten hebben. Afvallen kan bijna niet. De groei kan wel afvlakken. Bij mij zaten ze er ook 200 gram naast uiteindelijk en ik kreeg elke keer een ander gewicht te horen (om de paar dagen)...

Vind je het erg om vrijdag ingeleid te worden? Je bent dan toch al 39 weken en 3 dagen. Mooi voldragen dus!

4. Alita

Alita Niet meer actief

@Sylvia ja preciesm hier had ik ook constant 95 en eiwitten en vocht enz maar inleiden nee hoor....

5. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Lieve Sylvia,

Idd was ik flink geschrokken maar ik ben nu wel wat gerust gesteld door jou verhaal.. het is ook zo dat hij alleen het hoofdje gemeten heeft en niet het bovenbeentje...dus misschien dat t daar ook aan kan liggen..

Het is niet zo dat ik niet blij ben om ingeleid te worden hoor want ik ben er eigenlijk best wel blij om omdat ik al sinds vorige week vrijdag dus nu 1 1/2 week al weeën heb en 2 cm ontsluiting maar t wil niet doorzetten ook al 2x gestript en t wil niet over die 2 cm heen...
    Ook slaap ik nu al een aantal nachten niet dus ben gewoon op...

En over m'n bloeddruk zeg ik goed.. het is namelijk zo dat ik daarvoor onderdruk 104 had en dat hij gezakt is naar 95 dus dat is redelijk goed en dattie nu niet meer omhoog is gegaan dat bedoelde ik met goed.. maar t is natuurlijk niet goed:x

Zoals jij zegt dat de baby in 2 weken tijd 600 gram is gegroeid is ook wel veel dan... maar t is idd bij elke arts weer anders....
    Ik had met 25 weken een pretecho toen liep baby 2 weken achter die week erop had ik een echo in het ziekenhuis en toen liep baby weer voor en later had ik een groeiecho en toen liep baby zelfs 2 weken voor dus volgens mij ligt het er ook gewoon aan hoe ze opmeten...
    Ben nu wel weer wat rustiger... thnx voor t geruststellen!!!

6. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hoi hoi Debbie:D
    ik hoop idd ook gewoon dat ze verkeerd gemeten hebben, ze hebben nu ook alleen maar t hoofdje gemeten en daar kunnen ze dat toch helemaal niet uithalen??

Nee hoor ik vind het niet erg, want de baby gaat voor alles...
    Maar eigenlijk ben ik gewoon heel bang voor dat inleiden...
    En ben aan de ene kant gewoon teleurgesteld in mijn lichaam omdat ik al 1 1/2 week weeën heb en dat m'n ontsluiting niet door wil zetten zit nu op 2cm.

Thnx voor je berichtje!! stelt me ook weer gerust!!!

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Echt?
    Zijn ze dan hier zo mutserig of gewoon extra informerend :(

Noes maar als jij en je partner nou beide een klein hoofd hebben zal de baby ook niet geboren worden met een grote kop....lijkt mij, tenminste bij mij zeiden ze dat dat ook mee speelde.
    En aan het hoofd kan je toch het gewicht niet zien?

Nou ja, meis je bent er bijna doorheen, en dan krijg je gewoon een gezond kindje in je armen en ze meten maar een eind weg vindt je niet ;)
    Ik mag een dag voor jou weer naar het ziekenhuis, weer lekker een uur aan de ctg liggen en een uur lang om de 5 minuten mijn bloeddruk opgemeten hebben.
    Echt....mijn arm is aan het eind van zo'n ochtend gewoon blauw hahaha.

Krijgen jullie (Cindy en Noessepoes) ook iedere keer een bloeddruk reeks dan of wordt het maar 1 keer opgemeten?

In de bloeddruk reeks voor mijn medicijnen zat ik gemiddeld boven de 100 en nu met medicijnen boven de 90, en jullie dan?

8. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ow ja (nog een berichtje in je topic erbij :p) dat teleurgesteld zijn in je lichaam herken ik wel, je wilt gewoon alles op de "juiste" manier doen en laten verlopen, maar je lichaam werkt niet mee....heel erg frustrerend.

Maar zet het lekker van je af en ontspan, is beter voor je bloeddruk ;)

9. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hoi hoi Sylvia,

Thnx voor je positieve berichtje!
    haha dat van dat hoofd is niet helemaal waar want ik heb wel een heel groot hoofd (vind ik zelf) hahaha:D
    Maar manlief heeft idd ook maar een klein hoofdje...
    Baby is nu op 2800 gram geschat dus zeg 6 pond..
    Ik was bij mij geboorte 6 pond en manlief ook dus opzich is dat toch hardstikke goed...:D
    Idd lijkt t me niet dat ze alleen via hoofdmeting een gewicht kunnen zeggen..

Als ik naar t ziekenhuis moest voor die bloeddruk moest ik ook constant aan de ctg en werdt m'n bloeddruk zo'n 3 keer gemeten in die tijd (1x van te voren 1x tussendoor en 1x er na)
    Krijg jij zo'n automatisch ding om je arm??

Pff.. jij sterkte donderdag in het ziekenhuis is wel balen zo'n zwangerschap he...

Ik heb ik mijn omgeving alleen maar mensen die 'normale' bevallingen hebben gehad..thuis zijn bevallen etc. en die kunnen mij niet begrijpen dat ik ingeleid moet worden maar ik zei net ook tegen manlief T gaat toch niet om hun het gaat om onze baby!!!
    Pff wordt er soms wel gek van 'mensen die altijd alles beter weten'.
    Mensen van een generatie voor ons dus bijv. onze ouders die zijn bijv. ook gewoon jarloers dat er tegenwoordig pijnstilling is. zo was bij mijn schoonzusje die heeft een ruggenprik gekregen... en ow ow ow wat deed mijn schoonmoeder daar lullig over zeg... zegt ze toestraks tegen mij... je gaat toch geen ruggenprik vragen he... want dan is het niet meer echt bevallen... pff ik zei als ik het niet meer aankan vraag ik het gewoon hoor ze hebben die dingen toch niet voor niets!!!
    haha moest t ff kwijt hoor!!

10. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hahahaha ik ken het helemaal hoor, vandaag ook met mijn schoonmoeder, schat van een mens maar ja, haar laatste bevalling was 25 jaar geleden, duds alles wat er vandaag de dag gebeurt bekijkt ze vanuit die tijd.

Ik lig dan inderdaad een uur lang aan zo'n automatisch ding, om de 5 minuten neemt die mijn bloeddruk op....en dat een uur lang...en natuurlijk kunnen ze dan weer geen bloedvaatje vinden....dus heb dan ook gaatjes in mijn beide ellebogen en handen hihi.

Jaja geweldig he zwanger zijn :D
    Alhoewel sommige mensen dan soms weer zo lief zijn dat ik iedere keer bijna weer in tranen uit barst, ken je dat? :)

En ik dacht ook altijd dat ik een groot hoofd had, maar voor het paardrijden meet je het voor de cap en heb maar een 56 en mijn vriend 58, is dus ook beide niet groot, zou je voor de lol eens moeten doen ;)

In mijn omgeving waren een heleboel mensen die het vooral zielig voor mijn vriend vonden dat hij nu zoveel in het huis moest doen, en de hond moest doen en tsja met mij op pad moest want mag niet meer auto rijden en ga zo maar door...zo irritant alsof ik voor mijn lol er zo bij loop (nou ja zit en lig)
    Was wel gelijk over toen hij een paar van die mensen even opgebeld heeft en gezegd heeft dat het verspreiden van onzin verhalen niet op prijs gesteld werd (iets minder netjes dan dat)
    Maar je voelt je toch lullig he?

11. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Tja zo is het idd ook bij mijn schoonmoeders zo.. een hardstikke lief mens (soms wanneer t haar uitkomt) maar zo in vroeger leven....

Ik heb ook capmaat 56 dus dat is niet groot dan haha:D
    Heb je een eigen paard of niet?
    Ik heb 2 paarden oooooooooooooow en ik mis het rijden nu zo hahahahaha:D
    en m'n merrie vind mij hardstikke leuk heel lief voor m'n buik.. maar heb ook een ruin en die gggrrrrrrr.... die wil me heel de tijd bijten hahaha:D dus kom er maar niet meer zo dicht bij in de buurt...

Dat van in tranen uitbarsten JAaaaa dat ken ik zeker ik kan overal wel om janken als mensen lief zijn of iets stoms doen maakt niet uit hahaha:D

Balen zeg dat je in t ziekenhuis constant om de 5 minuten na wordt gekeken voor je bloeddruk maar wel goed dat ze je in de gaten houden! en dat van die aders niet kunnen vinden heb ik hier ook en altijd alles blauw bah!! haha:D sterkte!!

12. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    De eerste prik werd door een student geprobeerd en die vroeg heel aardig mag ik?
    Want ben als de dood voor naalden..dus ik ja je mag...maar als je mist heb je ruzie dan weet je dat alvast, dus je mag 1 keer :D
    De arme jongen durfde ook geen tweede keer meer....want natuurlijk miste die ;)

56 is dus inderdaad geen groot hoofd hahahaha.

Ik heb een eigen paard ja, ik mis het rijden ook vreselijk...maar mis ook haar, kan er niet meer zelf met de auto naar toe dus ben afhankelijk van mijn vriend en ze staat nu voor het eerst sinds ik haar heb op full pension....en mijn bijrijdster.
    Ben gewend gewoon mijn paard zelf te verzorgen op alle vlakken.....(ow nee...snif snif)

13. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Haha hier ook *snif snif* ook een bijrijdster die ze nu rijdt en ze doet t echt toppie! maar ow ow ow ik kan het gewoon niet aanzien.. elke keer als zij lekker gaat rijden en ik sta te kijken lopen de tranen alweer over mn wangen... pfff... wat kan ik daar niet tegen zeg iemand anders op mijn paarden!!!grrrr.....
    Mijn moeder en haar man rijden ze ook en daar ben ik veel geruster op die gaan vaak in de bossen rijden maar toch grrr.... hahhahaha
    ze staan ook bij mijn moeder dus ben ook gewend om ze op alle vlakken zelf te verzorgen en t enige wat ik nu kan doen is hun afzeiken wat ze allemaal niet goed doen pff... en ik moet juist blij zijn dat ze daar staan maar ja dat zullen de hormonen wel zijn...
    Ik kan gewoon niet wachten tot ik weer kan gaan rijden!!

14. Alita

Alita Niet meer actief

@SYlvia het was toen bij mijn eerste zwschap en toen moets ik 3x per week aan de ctg en tussendoor de bloeddruk die werd gemeten, iedere keer urine inleveren en bloedprikken...
    Ze begonnen toen wel over inleiden alleen niet gedaan, man wat was ik toen kwaad!!

Nu ben ik weer zwanger en ga ik naar de gyn zodat ik goed in de gaten wordt gehouden, heb weer veel last van vocht enz en bloeddruk is nooit meer echt goed omlaag gegaan...

En over dat bevallen, ruggrpik ens......JIJ MOET BEVALLEN en niemand anders!!! Je hebt altijd van die beterweters maar het is jullie keuze hoe en wat en daar heeft niemand anders wat mee te maken!!

Zo en daarmee basta hahahahaha

15. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    @Cindy, dat is balen zeg, als je je ergens op instelt en het wordt opeens veranderd.
    Zelf vind ik het moeilijker nu, bij de vk wist ik hoe het zou gaan verlopen, opbellen, thuis controleren en dan als de tijd rijp is met zijn allen naar het zkh.
    Nu moet ik als het vanzelf komt opbellen, maar heb geen idee wie de baby dan gaat halen, ik heb al zoveel artsen gehad, weet alleen zeker dat ik geen hele kamer vol met studenten wil, kan me nu de namen al niet meer herinneren.
    Maar ik vind het allemaal erg onzeker, de laatste arts zei dat die er morgen weer zou zijn en dan zouden we verder praten, maar ja, heb meerdere artsen gehad die zeiden ok dan zie ik je volgende keer, en je raadt het al: nooit meer gezien hahaha.

@Noessepoes, mijn bijrijdster is ook super, en iedereen biedt zich aan om te helpen etc. maar ja, wil niet jan en alleman op mijn paardje hebben.
    Gisteren was mijn knollie even van kiet gegaan in het bos, en is goed afgelopen, maar dan zit je toch even van sjit als er iets met die twee gebeurt kan ik er nooit zo maar even op tijd bij zijn.
    Nou is mijn bijrijdster een verstandige meid, en mijn vriend is hier binnen 5 minuten maar ja...tis ook een sootr van je kindje he :)

Noes: nog twee dagen meid, heb je er zin in?

16. Alita

Alita Niet meer actief

Zogauw de weeën beginnen gewoon bellen en dan mag je komen, en we er aan je bed staa interesseerd je niks meid op dat moment en wie je kindje haalt ook niet.
    Straks heb jij helemaal geen tijd om je hierover druk te maken, geloof me maar...
    Laat het maar over je heenkomen en alles komt vanzelf goed!!

Ja was niet fijn voorla omdat je er opeens heeeeel erg mee bezig bent de bevalling enz...en dan heb ik dus meer dan een maand ermee rondgelopen he die bloeddruk en 3x per week naar het zkh!!
    Maar ik ben blij dat de bevalling vanzelf is gegaan trouwens!!

17. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Of ik er zin in heb;) haha ben giga zenuw8ig maar heb vanacht super goed geslapen:$ en ben vandaag niet vooruit te branden..
    Net maar even met mijn mams boodschappen wezen doen omdat ik het zelf amper kan pfff.... stond te tollen op mijn benen zeg:(
    en nu.... ow ow ow wat heb ik toch een krampen in mijn buik zeg.. maar of dat t nu zelf nog doorzet geloof ik niet...Ik hoop t eigenlijk wel natuurlijk...

18. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hahaha:D idd...
    Weet je ik heb eigenlijk zoiets van ik zie het wel wat er gaat gebeuren maar aangezien ik een overgevoelige baarmoeder heb die constant bloed en dat was ook al voor de zwangerschap, werd het me gister aangeraden door de gyn...
    Na gister het zoveelste onderzoek en gestript gehad te hebben (en t deed echt zooooon pijn nou zei de gyn ik zal als ik jou was toch eens na gaan denken over een ruggenprik:$
    Dus idd ik zal er over nadenken maar ik denk dat je op dat moment niets liever wilt.??

Sterkte meid ik duim voor je dat jou bloeddruk omlaag gaat!!

19. Alita

Alita Niet meer actief

Je kunt altijd zorgen dat ze een ruggeprik klaarhebben maar ik zou zelf nooit "zomaar" voor een ruggprik kiezen, het is te doen hoor zonder pijnbestrijding. Maar dat vindt ik:D
    Laat het over je heenkomen en je ziet het wel.....het is ook niet voor niks de pijn natuurlijk;)

Ja ach nu is alles gewoon goed en ik voel me goed dus:D
    Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat met je, mischien begin je vannacht nog op de natuurlijke manier!!!!

Idg heel veel sterkte en je kunt het meid!!!:D

20. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0

Dank je wel meid,
    De pijn is idd niet zomaar (al is dit mijn eerste bevalling dus weet ik t nog niet haha) maar ik denk dat je er na der hand ook spijt van kunt krijgen van zo'n ruggeprik.

Gelukkig dat nu alles gewoon goed met je is en dat je je ook goed voelt!!!:D:D:D
    Ik hoop ook dat t normaal begint vanacht heb nu ong. om de 6 min. krampen dus i hope so!!! hahahaha:D
    Maar ja je denkt nu natuurlijk bij elk krampje jaaaaaaaaaaaaaa!

Maar ja t zal wel tegen vallen en ik zal wel gewoon ingeleid worden maar ow ow ow wat wordt ik bang hahaha:D hoop dat t allemaal goed mag gaan...

Deel Deze Pagina