weer nachtvoeding? uit gewoonte of aant inhalen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door loesjej, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    even een vraagje

onze kleine is de laatste tijd vaak ziek, nou had ie vorige week een flinke buikgriep waardoor hij bijna was uitgedroogd, op de eerste hulp zeiden ze geef maar veel kleine beetjes en dat dan weer langzaam naar minder vaak en meer opbouwen. Zo gezegd ze gedaan, ging inderdaad goed.

voor de buikgriep zat ie op 4 keer 210/7.
    de laatste dagen merken we dat ie aant bijtanken is, valt aan, drinkt goed, maar veel. (en het is er 1 die duidelijk laat merken dat ie genoeg heeft gehad)
    Zo zaten we inmiddels weer op 5 keer 180/6, 7,11,15, 19 en 04.00 uur en die van 4 uur om 23 uur geven werkt niet wordt ie alsnog om 4 uur wakker.

Hierdoor begin ik te twijfelen of ie nou uit gewoonte wakker wordt, of nog steeds aant inhalen is.
    gisteren heeft ie 4 keer 210/7 gehad, en jawel daar was ie weer om 4 uur vanochtend. Vandaag laat ie weer heel veel tijd tussen de flessen zitten, waardoor we niet op 5 van die enorme flessen zullen uitkomen... :(
    Kortom er zit totaal geen "ritme" meer in. Nou ben ik het type, baby geeft het wel aan, maar voor ie ziek werd had ie duidelijk een eigen ritme ontwikkeld, waar je klok op gelijk kon zetten...

Heb vannacht overwogen om hem te laten liggen, absoluut geheel tegen mijn principes in.Maar om te kijken of het nou gewoonte is of honger, nou dat was duidelijk, fles was binnen 5 minuten leeg, met een s speen.. Daarnaast vind ik dat als ik dat zou willen (het laten liggen) het zeer asociaal ten opzichte van de buren is, aangezien de kleine van zeer goede stembanden is voorzien :)

Wat denken jullie, geduld die van 4 uur valt er weer vanaf?
    hij is ook bijna 6 maanden, mogen vanwege allergie dus bijna aan bijvoeding beginnen, denk ook wel eens dat enkel fles niet meer voldoening geeft...

Maakt mij verder niets uit hoor, geef met alle liefde 's nachts een fles, maar die heeft ie al HEEL lang niet meer gehad en daarom vraag ik het me af of het inmiddels gewoonte is..

thanx...

2. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    :(

verkeerd onderwerp op de verkeerde plaats, kan ie verplaatst worden naar flesvoeding?

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    verplaatst. ;)

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Mijn zoontje Pete is dan wel wat ouder, maar ook hij heeft periodes gehad dat hij 's nachts wakker werd en pas ging slapen als hij een fles pap/melk had gekregen. Meestal was hij dan verkouden of kwamen er tandjes, dus ik heb het idee dat hij dan gewoon even wat meer energie nodig heeft.

Deel Deze Pagina