Ik ben sinds een week over gegaan op flesvoeding. Hugo krijgt nu 5 voedingen van 200cc. Deze voedingen propte ik tot nu tot tussen 7.00 en 19.00 omdat hij op borstvoeding al regelmatig de hele nacht doorsliep van 19.00 tot 7.00! De 23.00 voeding hadden we allang geschrapt en hij groeide er prima op. Nu hij de fles krijgt, doet ie dat helaas niet meer. Hij komt nu steeds om 1.30 en slaapt dan door tot 7.00. Ik wil nu toch maar weer een 23.00 voeding gaan proberen. Maar... als Hugo straks 6 kilo is (en dat zal niet lang meer duren denk ik), dan moet ie volgens de verpakking 4 voedingen krijgen per 24 uur. Welke voeding laat je dan weg? De 23.00 voeding? Of maak je de tijd tussen alle voedingen dan langer? En hoe kan het nou dat als hij zwaarder wordt, dat ie minder melk krijgt? Het is dan nog geen tijd voor bijvoeding toch? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen! Liefs Nala
Ik heb geen idee....Evi is nu 4 maanden en krijgt ook 200 cc per fles en dat 5 x nog steeds... Ze komt ook zelf nog voor de late voeding en ze weegt al meer dan 7 kilo! Ik ga de reacties bijhouden want ik ben ook wel benieuwd...
Joey is 7700 gram vandaag, en hij moet nog steeds 5 voedingen van het CB hoor, 4 vonden ze te weinig. Hij krijgt er zelfs 6 (5x 200cc FV en 1x 200cc BV nu nog). Wat op de verpakking van de FV staat zijn richtlijnen, er staat ook bij dat het altijd in overleg met huisarts of CB moet toch? Ik zou hem niet naar 4 voedingen doen als je hem er dan in moet wringen, als hij het goed doet op 5 voedingen. Zoals ik al zei, Joey krijgt 6 voedingen en die heeft hij echt nodig. Hij zou volgens de verpakking van de FV al weken op maar 4 voedingen moeten zitten dan, hij was 3 weken geleden al 6860 gram... Ik geef ook de late voeding nog, hij kan het nog niet af met om 19:00 voor het laatst. Hij krijgt dus om 23:00 nog. Overigens moest ik ook de FV juist verhogen nu Joey 7700 gram weegt hoor!
Ik denk trouwens ook dat die 4 voedingen gebaseerd is op een kind van 4 maanden of ouder dat al bijgevoed word
Ja, precies, dat lijkt mij ook de enige logische verklaring. Maar ik wil nog niet gaan bijvoeden met 4 maanden. Jouw Joey is een lekkere vent dan zeg, met 7700 gram
Ik wil ook nog niet gaan bijvoeden met 4 maanden hoor, Joey is zo al zo groot inderdaad! Misschien dat hij vanwege dat hij zo groot is al er wel sneller behoefte aan heeft, maar dat laat ik dan maar aan hem over, wanneer hij er aan toe is. Ik zou als ik jou was lekker op de 5 voedingen blijven hoor, als je ventje het er goed op doet! Waarom zou je hem naar 4 voedingen doen als het zo lekker gaat? En als hij 's nachts ineens niet meer doorslaapt kan je toch ook kijken of hij dat wel doet als je de 23:00 er weer bij pakt?
Stijn is 7100 gram ( ruim 3 maanden) en doet het nu meestal op 4 voedingen. 3x 180 cc en de laatste fles om 19.00 van 220 cc. Soms komt ie 's nachts nog voor een klein flesje, maar de laatste tijd doet ie het met 4 voedingen. Ik heb me nog nooit wat aangetrokken van wat achter op het pak stond qua aantal voedingen. Dat klopt toch meestal niet, ik zou gewoon lekker blijven voeden, alleen dat wakker maken voor een voeding..... ik vind het niet zo natuurlijk, heb het met Stijn ook niet gedaan en hoewel die nachten soms zwaar waren ( zoals we wel weten van elkaar ), heeft ie nu zijn eigen ritme gevonden. Succes! xxx
We wilden gister gaan beginnen met een late voeding om 23.00, maar Hugo sliep niet eens tot 23.00 deze keer. Die arme ziel is snotverkouden en lag alleen maar te niezen. Niet echt een goed moment dus achteraf om dit te gaan uitproberen. Nou ja, we zien wel hoe het loopt. Ben benieuwd hoe zwaar hij nu is. Volgens mij gaat de groei nog steeds voornamelijk in de lengte, want hij past echt nix meer. Volgens mijn eigen meting is ie 65 centimeter, maar dat klopt misschien niet helemaal precies...
Hoi, Steven is 7400 gram en 63,5 cm lang. Hij krijgt ook nog 5x 200cc per dag, en de laatste voeding is ook om 22.00 uur, zolang ze er behoefde aan hadden, moest je het gewoon blijven geven, ik moet 15 nov weer nh cb, en wil dan eens vragen hoeveel hij mag hebben.