van 4 flessen naar 3 flessen

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by nonnie26, Oct 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hoi, onze meid van 6 mnd drinkt al een ruime week haar 2e en 3e fles heel slecht voorbeeldje de 2e fles kreeg ze om 13.00 en dan dronk ze 40cc en ging slapen tot 15.30 de 3e fles zou ze dan om 16.30 krijgen en daar dronk ze ook maar 40cc uit maar vervolgens moest en zal ze haar laatste fles hebben om 7 uur en die ging wel helemaal leeg..

nu hebben we die 2e en 3e fles samengevoegd en dat gaat super dus haar schema is nu als volgt:

8.30 fles 210+7
    11.30 125 gr vers fruit (hoeveelheid potje van 4 mnd)
    13.30 fles 210+7
    17.00 verse groente maar 50 gram meer wil ze niet
    19.00 fles 210+7 papfles

ze is nu super tevreden en denk dat het wel goed is maar krijgt ze niet te weinig bijvoeding nu ze maar op 3 flessen zit?? moet maandag naar CB en vorige kreeg ze teveel te eten 4 flessen van 200cc waarvan de laatste pap, kreeg veel commentaar dat ze aan de zware kant zou zijn ( 4 weken geleden 64 cm en 7 kilo) en dat ik geen pap meer mocht geven maar zonder pap sliep ze niet door.. nu ben ik dus bang dat ze gaan zeggen dat ze te weinig krijgt want het is bij ons nooit goed ze hebben eigenlijk altijd opmerkingen ik weet dat het adviezen zijn en gemiddelden maar vind het zoo vervelend.. vandaar dat ik jullie om advies vraag, voor mijn gevoel heb ik namelijk meer aan het advies van een voedingsdeskundige dan aan het CB mijn gevoel zegt dat het goed is zo want zij is vrolijk en tevreden maar zoek toch buiten het CB om naar een stukje bevestiging..

alvast bedankt voor de reactie

groetjes non

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje komt nu uit op ruim 700 ml opvolgmelk, dat kan prima hoor, zeker wanneer je kindje tevreden is.

Groeten eveline

3. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

bedankt voor je reactie maar krijgt ze niet te weinig bijvoeding???

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Nee hoor, de bijvoeding dient in deze leeftijd vooral om je kindje kennis te laten maken met verschillende smaken en het leren eten van een lepeltje. Je kindje haalt nog de meeste voedingsstoffen uit de opvolgmelk.

Groeten eveline

Share This Page